Skip to main content
Algemeen

Even voorstellen

Meer
02 sep 2018 17:59 - 02 sep 2018 18:01 #73285 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Even voorstellen
Welkom Jan.

[/Genoot de laatste tijd nog wel van muziek maar was vaak meer technisch aan het luisteren of alles wel klopte en precies werd weergegeven, zonde eigenlijk !quote]

Treffend zoals je het omschrijft Highenders luisteren over het algemeen naar de installatie en genieten dan minder van de muziek is mijn visie.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 02 sep 2018 18:01 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• hermanherman
  • [hermanherman]
Meer
02 sep 2018 17:28 - 02 sep 2018 17:29 #73282 door hermanherman
Beantwoord door hermanherman in topic Even voorstellen
Hallo Jan,

Welkom hier.

Voor reparatie van de tuner kun je heel goed terecht bij Huub Peters te Krommenie.

Heb ik ook al een paar keer laten doen,zeer betrouwbaar.

Met groet,

Herman.
Laatst bewerkt 02 sep 2018 17:29 door hermanherman.

Meer
02 sep 2018 14:31 #73279 door Franc
Beantwoord door Franc in topic Even voorstellen
Dag Jan,

Welkom in de club!
Wat je aangaf klinkt interessant!

Je bent idd vaak bezig met technisch luisteren of eea wel perfect is.
Dat is het nadeel van het zag High End streven.
Er staat niet voor niets zoveel High End te koop!

Maar ook met simpele apparatuur kun je genieten, misschien nog wel meer!

Je bent op zoek naar en jaren 60 tafelradio; als je de keuze uitbreidt met de jaren 50 dan kom je een veel brede scala tegen aan tafelmodellen.
En de best klinkende komen juist uit de jaren 50 naar mijn beleving.

En in deze tijd volop te krijgen, zie oa MP.

Zou erg handig zijn als je wat kennis hebt om zo’n radio zelf op orde te krijgen.
En hulp is altijd dichtbij dankzij de fora!

Dus wie houdt je tegen?

Groet Frank

Meer
02 sep 2018 12:55 #73278 door Roef
Even voorstellen werd gestart door Roef
Hallo allemaal, zal me eerst even voorstellen.

Mijn naam is Jan Knol en ben al sinds de jaren 70 actief met muziek en geluidsapparatuur, heb vele jaren in mijn geluidsinstallatie de perfectie nagestreefd en daar eigenlijk belachelijk veel geld in gestoken, gestart met simpele radio's en zelfgebouwde speakers tot een Highend installatie met versterkers, speakers, draaitafel en elementjes, kabels van vele duizenden Euro's.
Genoot de laatste tijd nog wel van muziek maar was vaak meer technisch aan het luisteren of alles wel klopte en precies werd weergegeven, zonde eigenlijk !

Een tijdje geleden besloot ik afscheid te nemen van dit Highend wereldje en terug te gaan naar een mooie vintage installatie met betaalbare componenten en draai derhalve nu met een oud buizen setje uit de jaren 60 met oude Engelse luisprekers en een Thorens draaitafel, draai weer veel meer muziek waar ik ook veel meer van geniet, geweldig !

Luisterde vroeger ook veel naar de radio en besloot ook dit weer in ere te herstellen en een leuke (buizen) tuner te kopen, na een tijdje kwam ik op het www een Radford Fm1 tegen, was volgens de verkoper in perfecte staat en ik besloot derhalve om hem te kopen.
Na ontvangst van de tuner hem uiteraard meteen aangesloten en hij speelde zowaar ook nog, niet geweldig maar hij deed het tot na een paar minuten er geen (radio) signaal meer doorkwam en ik alleen nog maar ruis en brom hoorde, de antenne aansluiting en kabels gecondoleerd maar die waren perfect, de tuner uitgezet en na een uur weer aangezet, exact het zelfde probleem, shit !

Nu weet ik dat er in Nederland vele reparatie bedrijven zijn maar er zijn er praktisch geen die verstand hebben van tuners laat staan van buizen tuners, wellicht kan iemand mij een tip geven waar me te vervoegen om de tuner te laten repareren ? ( heb overigens alle originele schema's)

Tevens heb ik ook besloten om een jaren 60 buizen tafelradio aan te schaffen, zal met veel plezier de site van onze club raadplegen over de mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,

Jan Knol

Gemaakt door Kunena