Algemeen
Vraag over Philips radio's uit de periode rond 1930
13 sep 2016 23:48 #62460
door Bert Kn
Gino,
Dat is koffiedik kijken of heb jij een glazen bol :lol:
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Vraag over Philips radio's uit de periode rond 1930
Ga ervan uit dat de volgende generaties ze storten.
Gino,
Dat is koffiedik kijken of heb jij een glazen bol :lol:
Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henkie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13 sep 2016 21:42 - 13 sep 2016 21:45 #62458
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Vraag over Philips radio's uit de periode rond 1930
Gino dat word plaatjes draaien meer niet
Maar dat is voor MIJ met allen radio,s zo
De FM is voor mij ook niks
Ja en er zijn er zo veel van die radio,s op de wereld
ik zou er ook niet veel geld voor neerleggen .
het is beter een staats lot te kopen ..Prijsie .???
voor dat geld. ?
. Huub
Maar dat is voor MIJ met allen radio,s zo
De FM is voor mij ook niks
Ja en er zijn er zo veel van die radio,s op de wereld
ik zou er ook niet veel geld voor neerleggen .
het is beter een staats lot te kopen ..Prijsie .???
voor dat geld. ?
. Huub
Laatst bewerkt 13 sep 2016 21:45 door Huub.
13 sep 2016 20:58 #62455
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic Vraag over Philips radio's uit de periode rond 1930
Tja, het grootste bezwaar is het ontbreken van aansprekende radiozenders op deze oude toestellen. FM biedt (iets) meer.
Het oude vooroorlogse spul is (te) duur en je kunt er geen spotify op ontvangen....
Reken je als eigenaar van vooroorlogse radio's zéker niet rijk.
Geniet er als laatste eigenaar van.
Het is wat het is.
Het oude vooroorlogse spul is (te) duur en je kunt er geen spotify op ontvangen....
Reken je als eigenaar van vooroorlogse radio's zéker niet rijk.
Geniet er als laatste eigenaar van.
Het is wat het is.
Als het oud is is het leuk
13 sep 2016 19:11 - 13 sep 2016 19:19 #62451
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Vraag over Philips radio's uit de periode rond 1930
Ja bert kn deze type radio,s houden ook langer stand
daar zit zeker voor 78t een goed geluid ook in
ook het oog vind zo,n grote houten kast mooi
maar dat Zijn ook wel de lang blijverde radio,s
dat soort houten typens bedoel ik ook ..
zo zijn er nog veel radio,s goed voor het oog ook .
grote luidsprekers .
Huub
daar zit zeker voor 78t een goed geluid ook in
ook het oog vind zo,n grote houten kast mooi
maar dat Zijn ook wel de lang blijverde radio,s
dat soort houten typens bedoel ik ook ..
zo zijn er nog veel radio,s goed voor het oog ook .
grote luidsprekers .
Huub
Laatst bewerkt 13 sep 2016 19:19 door Huub.
- Tonmeister Henk
- [Tonmeister Henk]
-
Minder
Meer
13 sep 2016 18:44 #62450
door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic Vraag over Philips radio's uit de periode rond 1930
Wat de jeugd betreft heb ik ook nog een leuke ervaring gehad in de tijd dat ik huismeester was op een complex van 298 studenten kamers .
Ik had in m'n "kantoor" een setje staan bestaand uit een Kenwood receiver uit 1972 met een paar boxen uit dezelfde tijd.
Op een gegeven moment kwamen 2 Duitse studenten met een probleem . Toen dat afgehandeld was vroeg een van de twee : "wat kost die set en heb je daar ook nog een draaitafel bij" Toen ik hem vroeg waarom hij zo'n oude set wou kopen zei hij als eerste : "dat ouwe spul klinkt doorgaans beter dan de huidige betaalbare meuk en als het stuk gaat is het meestal ook nog relatief eenvoudig te repareren . (vrij vertaald)
Dus niet alleen bewust van een betere weergave maar ook nog praktisch (en milieubewust) ingesteld . Er zijn daarna nog vele sets gevolgd . (goeie handel! :lol: )
Valt dus met de jeugd wel mee , een hoop komt er vroeg of laat vanzelf achter.
Groet , Henk
Ik had in m'n "kantoor" een setje staan bestaand uit een Kenwood receiver uit 1972 met een paar boxen uit dezelfde tijd.
Op een gegeven moment kwamen 2 Duitse studenten met een probleem . Toen dat afgehandeld was vroeg een van de twee : "wat kost die set en heb je daar ook nog een draaitafel bij" Toen ik hem vroeg waarom hij zo'n oude set wou kopen zei hij als eerste : "dat ouwe spul klinkt doorgaans beter dan de huidige betaalbare meuk en als het stuk gaat is het meestal ook nog relatief eenvoudig te repareren . (vrij vertaald)
Dus niet alleen bewust van een betere weergave maar ook nog praktisch (en milieubewust) ingesteld . Er zijn daarna nog vele sets gevolgd . (goeie handel! :lol: )
Valt dus met de jeugd wel mee , een hoop komt er vroeg of laat vanzelf achter.
Groet , Henk
13 sep 2016 18:37 #62449
door Daan2810
Daan2810
Beantwoord door Daan2810 in topic Vraag over Philips radio's uit de periode rond 1930
Nou mensen nu wil ik wat kwijt
U
Ik ben nu 16 jaar sommige mensen weten dat en sommigen niet
Ik ben 3 jaar geleden met de radio hobby begonnen ik vind de wereld er om heen heel erg leuk ik wist niet dat zoveel mensen dit leuk vonden en heb ook veel mensen ontmoet zo als hans op den camp bert knoop enzovoort wat ik inderdaad jammer vind is dat vaak mensen denken dat ik er allemaal geen verstand van heb maar dat hebben ze mis ik repareer ze ook doe ik het houtwerk van oude radios en repareer wel eens spullen van mensen dat kan zijn buizenversterkers tot platenspelers vaak hoor ik bij mij op school muziek van andere kinderen en dat vind ik een pokke herrie die hardstyle en hardcore vind ik verschrikkelijk mijn muziek smaak gaat uit van 1930 tot 1970 hou zelf veel van rock and roll en boogie woogie
Verder wil ik melden dat ik veel toestellen heb uit de jaren dertig zoals de 2514 /2534/philips 521a
Noem maar op die vind ik ook het leukste om te restaureren dus henk ga door met de hobby en geniet ervan en wil graag een keer bij je komen kijken
Verder sorry voor mijn spelling want van nederlands daar begrijp ik niks van
U
Ik ben nu 16 jaar sommige mensen weten dat en sommigen niet
Ik ben 3 jaar geleden met de radio hobby begonnen ik vind de wereld er om heen heel erg leuk ik wist niet dat zoveel mensen dit leuk vonden en heb ook veel mensen ontmoet zo als hans op den camp bert knoop enzovoort wat ik inderdaad jammer vind is dat vaak mensen denken dat ik er allemaal geen verstand van heb maar dat hebben ze mis ik repareer ze ook doe ik het houtwerk van oude radios en repareer wel eens spullen van mensen dat kan zijn buizenversterkers tot platenspelers vaak hoor ik bij mij op school muziek van andere kinderen en dat vind ik een pokke herrie die hardstyle en hardcore vind ik verschrikkelijk mijn muziek smaak gaat uit van 1930 tot 1970 hou zelf veel van rock and roll en boogie woogie
Verder wil ik melden dat ik veel toestellen heb uit de jaren dertig zoals de 2514 /2534/philips 521a
Noem maar op die vind ik ook het leukste om te restaureren dus henk ga door met de hobby en geniet ervan en wil graag een keer bij je komen kijken
Verder sorry voor mijn spelling want van nederlands daar begrijp ik niks van
Daan2810