Algemeen
Vraag over Philips radio's uit de periode rond 1930
14 sep 2016 17:22 #62471
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Vraag over Philips radio's uit de periode rond 1930
Nou ja met de jonger er bij
Dan zou men een soort oude radio,s
Festival kunnen houden midde in een groot stad
met mooie grote tafel radio, bvb 20 stuks op een tafel
en dan wel gelijk aanzetten en aan laten
Met een zendertje allen ingestuurt met populare goede muziek
en ook een microfoon er bij met een mededeling of de radio.s Club
zo dat de jongeren wat meer kennis maken met het oude geluid
Dus van mijn kant een Hint ?
Huub
Dan zou men een soort oude radio,s
Festival kunnen houden midde in een groot stad
met mooie grote tafel radio, bvb 20 stuks op een tafel
en dan wel gelijk aanzetten en aan laten
Met een zendertje allen ingestuurt met populare goede muziek
en ook een microfoon er bij met een mededeling of de radio.s Club
zo dat de jongeren wat meer kennis maken met het oude geluid
Dus van mijn kant een Hint ?
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 sep 2016 17:09 #62470
door Daan2810
Daan2810
Beantwoord door Daan2810 in topic Vraag over Philips radio's uit de periode rond 1930
:thumbsup:
Fijn om te horen
Fijn om te horen
Daan2810
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henkie
14 sep 2016 16:33 #62467
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Vraag over Philips radio's uit de periode rond 1930
Beste forumlezers,
Om jongelui enthousiast te maken voor de oude radio's uit de tijd rond 1930 is soms meer nodig dan er alleen maar op een radioforum over te schrijven. De discussie hierover is al vele malen gevoerd en de - vaak negatieve - reacties zijn steeds dezelfde.
Als we het onderwerp nu eens van de positieve kant benaderen, dan levert het vast resultaten op. Maar dat kost wel wat moeite.
Zo heb ik iemand 9 jaar geleden een NVHR-jeugdlidmaatschap cadeau gedaan als verjaardags presentje en hij is nog steeds NVHR-lid. Jarno (want zo heet hij) heeft inmiddels een mooie collectie toestellen uit de periode 1927 - 1935.
8 jaar geleden heb ik Andy "bekeerd" tot het radio geloof en ook hij is enthousiast gebleven en heeft een aantal toestellen van rond 1930.
En 3 jaar geleden kreeg Daan2810 een NVHR-jeugdlidmaatschap. Hij wilde graag alles weten van de oude techniek en heeft inmiddels de NVHR-radiocursus in Ede gevolgd. Een aantal begin 30-er jaren toestellen heeft hij inmiddels in zijn bezit.
De NVHR heeft meen ik ruim 1600 leden en als iedereen nu zijn best doet om slechts één jong persoon enthousiast te maken voor onze hobby dan zullen de oude radiotoestellen nooit in de vuilnis container terecht komen. Een NVHR-jeugdlidmaatschap kost slechts 15 euro, de prijs van twee pakjes sigaretten dus.............. Dus....gewoon DOEN !!!!
Jarno, Andy en Daan, ik kom jullie graag weer tegen op zaterdag 17 september in Driebergen
Groetjes, Hans
Om jongelui enthousiast te maken voor de oude radio's uit de tijd rond 1930 is soms meer nodig dan er alleen maar op een radioforum over te schrijven. De discussie hierover is al vele malen gevoerd en de - vaak negatieve - reacties zijn steeds dezelfde.
Als we het onderwerp nu eens van de positieve kant benaderen, dan levert het vast resultaten op. Maar dat kost wel wat moeite.
Zo heb ik iemand 9 jaar geleden een NVHR-jeugdlidmaatschap cadeau gedaan als verjaardags presentje en hij is nog steeds NVHR-lid. Jarno (want zo heet hij) heeft inmiddels een mooie collectie toestellen uit de periode 1927 - 1935.
8 jaar geleden heb ik Andy "bekeerd" tot het radio geloof en ook hij is enthousiast gebleven en heeft een aantal toestellen van rond 1930.
En 3 jaar geleden kreeg Daan2810 een NVHR-jeugdlidmaatschap. Hij wilde graag alles weten van de oude techniek en heeft inmiddels de NVHR-radiocursus in Ede gevolgd. Een aantal begin 30-er jaren toestellen heeft hij inmiddels in zijn bezit.
De NVHR heeft meen ik ruim 1600 leden en als iedereen nu zijn best doet om slechts één jong persoon enthousiast te maken voor onze hobby dan zullen de oude radiotoestellen nooit in de vuilnis container terecht komen. Een NVHR-jeugdlidmaatschap kost slechts 15 euro, de prijs van twee pakjes sigaretten dus.............. Dus....gewoon DOEN !!!!
Jarno, Andy en Daan, ik kom jullie graag weer tegen op zaterdag 17 september in Driebergen
Groetjes, Hans
14 sep 2016 09:40 - 14 sep 2016 09:41 #62465
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Vraag over Philips radio's uit de periode rond 1930
De moderne kleuren
dat is nu .Wit en zwart alowel dat geen kleuren zijn
Dus je kan deze kasten alvast het onderste gedeelte zwart
en het bovenste wit schilderen .
Mischien willen de volgende jonge mensen het in de kamer zetten .
maar vergeet het maar weet ook niet waar het beland
open haart .alles brander ??
Huub
dat is nu .Wit en zwart alowel dat geen kleuren zijn
Dus je kan deze kasten alvast het onderste gedeelte zwart
en het bovenste wit schilderen .
Mischien willen de volgende jonge mensen het in de kamer zetten .
maar vergeet het maar weet ook niet waar het beland
open haart .alles brander ??
Huub
Laatst bewerkt 14 sep 2016 09:41 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henkie
14 sep 2016 00:38 #62462
door Henkie
Beantwoord door Henkie in topic Vraag over Philips radio's uit de periode rond 1930
Mensen-kinderen wat een uiteenlopende reacties op dit onderwerp ! Gelukkig zorgen de jongens als Laurens en Daan ervoor dat de ' geschiedenis van de radio ' gewaarbord blijft. Ook kun je alle middengolf-radiotoestellen nog steeds gewoon gebruiken met een sstran AM zender, dat doe ik ook en werkt perfect, kijk maar op het filmpje :
14 sep 2016 00:28 #62461
door Henkie
Beantwoord door Henkie in topic Vraag over Philips radio's uit de periode rond 1930
Je bent van harte welkom Daan.