Algemeen
Element stand met naald t.o.v. een plaat bij een 22GA217
22 sep 2015 12:20 #55093
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Element stand met naald t.o.v. een plaat bij een 22GA217
Ik heb bij mijn eigen GA215 meegemaakt dat de lijm waarmee de elementhouder in de arm bevestigd was, min of meer losgelaten had. De zaak zat nog schijnbaar vast maar ik kon de elementhouder gewoon uit de arm trekken. Misschien is dat hier ook wel het geval en is door het gewicht van het element de zaak scheef gezakt.
Als er verder niets krom is, zou ik proberen de elementhouder voorzichtig uit de arm proberen te trekken en de boel weer lijmen, zodanig dat het element recht staat (denk aan de bekabeling!).
Kontroleer ook of het element recht naar beneden of omhoog gaat bij het bedienen van de armlift.
Zoniet, dan kan ook het armlager uitgelubberd zijn (vergelijkbaar met uitgesleten lagers bij Lenco).
Groeten,
Peter
Als er verder niets krom is, zou ik proberen de elementhouder voorzichtig uit de arm proberen te trekken en de boel weer lijmen, zodanig dat het element recht staat (denk aan de bekabeling!).
Kontroleer ook of het element recht naar beneden of omhoog gaat bij het bedienen van de armlift.
Zoniet, dan kan ook het armlager uitgelubberd zijn (vergelijkbaar met uitgesleten lagers bij Lenco).
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 sep 2015 09:38 - 22 sep 2015 09:46 #55092
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Element stand met naald t.o.v. een plaat bij een 22GA217
In deze tafel daar zit deudelijk verkromming in het arm ???
Dat zal opgezocht moeten worden zo is de tafel NIET te gebruiken .
Maak de onder kant eens open en kijk of het arm lager AS mischien te verstellen is
Of deze staat NU al niet meer haaks . toch is meestal de element houder te verstellen
of de arm is tijdens opbergen ergens Getorst ..Ja het is moeilijk de Fout op afstand te verklaren .
succes verders . .MIJN spec tijd is meer meg duals en meer wisselaars .meg..
gewone daar is de fout tafels deze zijn vaak goed optelossen ..
Huub
Dat zal opgezocht moeten worden zo is de tafel NIET te gebruiken .
Maak de onder kant eens open en kijk of het arm lager AS mischien te verstellen is
Of deze staat NU al niet meer haaks . toch is meestal de element houder te verstellen
of de arm is tijdens opbergen ergens Getorst ..Ja het is moeilijk de Fout op afstand te verklaren .
succes verders . .MIJN spec tijd is meer meg duals en meer wisselaars .meg..
gewone daar is de fout tafels deze zijn vaak goed optelossen ..
Huub
Laatst bewerkt 22 sep 2015 09:46 door Huub.
21 sep 2015 22:21 #55088
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Element stand met naald t.o.v. een plaat bij een 22GA217
Hoi Wilm,
Ik heb hetzelfde euvel meegemaakt met de GP410 op de oudere AG4116.
Stond ook behoorlijk scheef.
En de elementen gemerkt GP380 en "C" zakten bij mij na korte tijd helemaal in op de plaat, ook bij slechts ca 4 gram naalddruk.
groet Frank
Ik heb hetzelfde euvel meegemaakt met de GP410 op de oudere AG4116.
Stond ook behoorlijk scheef.
En de elementen gemerkt GP380 en "C" zakten bij mij na korte tijd helemaal in op de plaat, ook bij slechts ca 4 gram naalddruk.
groet Frank
21 sep 2015 21:05 - 21 sep 2015 21:06 #55086
door Laurens
.
Beantwoord door Laurens in topic Element stand met naald t.o.v. een plaat bij een 22GA217
Scheef staan mag gewoon niet. Als ze scheef staan, is de arm/het armlager/de elementdrager kapot. Sommige armen zijn gewoon niet heel stevig...
Elementen met klapnaald hebben zijn zelf vaak recht maar hebben door slijtage of ruwe behandeling een scheefstaand naaldje.
Elementen met klapnaald hebben zijn zelf vaak recht maar hebben door slijtage of ruwe behandeling een scheefstaand naaldje.
.
Laatst bewerkt 21 sep 2015 21:06 door Laurens.
21 sep 2015 21:04 #55085
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Element stand met naald t.o.v. een plaat bij een 22GA217
Het zie toch niet zo goed uit met de naald
Zie eens of de kop houder scheef staat
het buis arm kan ook versteld zijn in het arm huis
of de lagering verbogen de pen bvb
Huub
Zie eens of de kop houder scheef staat
het buis arm kan ook versteld zijn in het arm huis
of de lagering verbogen de pen bvb
Huub
21 sep 2015 20:13 #55084
door Wilm
Beantwoord door Wilm in topic Element stand met naald t.o.v. een plaat bij een 22GA217
Bijgaand een foto van een GP410 element op een GA205 platenspeler.
Het GP410 element of het 380 element staan net zo scheef op de GA217 of de op GA205.
Het lijkt net of deze elementen scheef moeten staan, de GP200 elementen daarentegen doen dit bijna niet.
Wilm
Het GP410 element of het 380 element staan net zo scheef op de GA217 of de op GA205.
Het lijkt net of deze elementen scheef moeten staan, de GP200 elementen daarentegen doen dit bijna niet.
Wilm