Skip to main content
Algemeen

Missen we de afgesloten AM zenders al een beetje ?

Meer
13 sep 2015 00:05 - 13 sep 2015 00:06 #54935 door Huub
Cees ik heb het ook verandert
achteraf hoort het hier niet op Forums thuis
Maar voedsel banken horen ook niet in dat rijke holland thuis
Dat bedoel ik maar even . ik prevereer ook geen DDR
Daar kan men dat soort verwachten hier niet Maar toch ??
Maar de radio,s mogen er zijn en film en foto appratuur
Huub
Laatst bewerkt 13 sep 2015 00:06 door Huub.
Onderwerp is gesloten.
  • Jeroen Landman
  • [Jeroen Landman]
  • Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Meer
12 sep 2015 23:45 #54932 door Jeroen Landman
@Henk:

Nou het was in mijn ogen niet alleen een vraag maar ook een sneer naar mensen die andere ideeën en manier van leven hebben als Hans.

Reclame maken voor diegenen die onze hobby beschadigen vindt ik niet passen.

Ook refereren aan een mooie nieuwe wereld vindt ik in het licht van de gebeurtenissen van vandaag de dag niet kunnen.
Groet,
Jeroen
Onderwerp is gesloten.
Meer
12 sep 2015 23:43 - 12 sep 2015 23:52 #54931 door v1ncent
Vond het theater van het sentiment altijd wel leuk om even naar te luisteren (wel veel geneuzel tussendoor!), aardig wat Pink Floyd, Velvet Underground en verder voorbij horen komen. Was dé zender die opstond zodra er weer een transistor of buizenradio gefixt was. Vervolgens wordt er wel snel gezocht naar een piraat om daar de rest van de avond naar te luisteren. Heerlijk oubollig en kan het op zijn tijd goed waarderen :lol:

Heb wel geluisterd naar de afschakeling, lekker hitje nog even gehoord om 0.02 om vervolgens veronica jingles te horen. Vind ik als 28-jarige zelfs leuk!

Maar missen? Nee. M'n otto/reneke zendertjes blazen net zo hard binnenshuis. :thumbsup:

P.E.C. olé
Laatst bewerkt 12 sep 2015 23:52 door v1ncent.
Onderwerp is gesloten.
  • Jeroen Landman
  • [Jeroen Landman]
  • Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Meer
12 sep 2015 23:38 #54930 door Jeroen Landman
Beste Huub,

Lees je wel eens een bijdrage voor je er op reageert?

Hoe kun je nu mij MIJN MENING niet gunnen?

Je leest niet goed, je begint een verhaal over stuur- en fuseekogels met smeernippels...man dat is 50 jaar geleden.

Ik heb het over de laatste 15 jaar en wat daar mee verband houd.

En dan betreffende vervoer betrof het dit:
Ik VINDT dat de auto's van de laatste jaren niet lekker rijden en vele met mij.

Bikkelharde stoelen en keiharde vering.
Voor mensen met een slechte rug een ramp om in te rijden.
En ik heb een slechte rug.

Het maakt niet uit wat je koopt, Duits, Japans, zelfs de Fransen die uitblonken in het maken van comfortabele auto's hebben vandaag de dag van die stuitervering.

Je moet al een hele dure grote auto kopen om een beetje comfort te hebben.

Nieuwe auto's zijn niet beter, ze zijn anders dan voorheen.

Vroeger verotte de koets en was de motor met 1,5 ton versleten.

Maar met die auto's kon je nog wel een jong boompje omver rijden zonder dat de voorkant tot het voorraam in de prak zat.

Tegenwoordig rotten ze veel minder (de helft is van plastic) maar zijn ze gemaakt van gespoten krantenpapier.

Alleen de kooi blijft heel, dus bij een kleine aanrijding heb je een enorme kostenpost omdat er heel veel verkreukelt en afbreekt.

Niet BETER maar ANDERS.

Ik heb pas een auto gekocht uit eind 99.
Een Citroën XM V6 break automaat.

Ik zocht een auto van een jaar of 5/6 oud die comfortabel was en veel laadruimte had.

Ik kon niets vinden wat en lekker reed en een laadvloer van meer dan 1,50 m had.

Een XM had ik al eens eerder gehad dus toch maar weer op zoek gegaan.
Voor mij een van de laatste auto's die echt comfortabel rijden.

Een ouwetje in de ogen van velen.
Maar ik moet lachen als ik iemand in bijvoorbeeld een splinternieuwe Audi over een hobbel zie rijden en die auto maakt een bokkensprong en de bestuurder zijn ruggengraat krijgt ff een harde opdonder.

En zo rijden ze vandaag de dag bijna allemaal, comfort van een kruiwagen.

Ik vindt het ook een armoedig gezicht, zo'n dure nieuwe auto die nerveus over de weg dribbelt en voor elk drempeltje of oprit bijna stil moet staan om de bumper of erger niet te beschadigen.

Een Duitse auto reed 15 tot 20 jaar terug ook veel comfortabeler, een Japanse of Zweedse ook.

Waarom dat nu zo kogelhard moet?
Lekker sportief zeggen sommigen. ..nou zo sportief is dat niet als je voor elk puistje op de weg moet remmen, kost alleen maar tijd.

Een fatsoenlijke stationcar is ook niet meer te vinden, allemaal te kort en te laag achterin.
"Lifestylecombi" noemt dan dat tegenwoordig in het onvermijdelijke onnodig Engels.

Ik wil geen "Lifestylecombi", ik wil een stationwagen waar ik probleemloos een radiomeubel in kan vervoeren met de achterklep dicht.

Anders, niet beter Huub.
Maar soms ook gewoon onbruikbaar.

Sorry voor deze autotechnische zijsprong maar ik heb het idee dat je niet begrijpt wat ik bedoel.

Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat bepaalde producten van pakweg de laatste 15 jaar voor mijn persoon niet of onvoldoende bruikbaar zijn.

Groet,
Jeroen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: maarten
Onderwerp is gesloten.
Meer
12 sep 2015 23:01 #54929 door admin
De vraag was, missen we de afgesloten AM zenders al een beetje?

Dus blijf bij de vraag van Hans.

Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes, aan-pierre
Onderwerp is gesloten.
Meer
12 sep 2015 22:40 #54927 door Cees
@ Huub,
In de DDR was weinig vrijheid, maar een ieder had daar wel een baantje en daardoor te eten.
En ze hadden ook wel een volkstuin buiten de stad, waarvan voedsel.
En een ieder had, arm of rijk, in de winter een warm huis, gratis,dus geen onbetaalbare hoge
energie rekening. Hier zit je letterlijk in de kou, als je geen geld hebt, bij een door deze
overheid verplichte HR CV, waarvoor je ook nog eens extra huur voor moet betalen.
En nu, vele vluchtelingen, uit oorlogsgebieden, zijn onderweg naar west Europa.
Komen die wel allemaal aan het werk? Kritieke tijden gaan we tegemoet.
Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jeroen Landman
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena