Skip to main content
Algemeen

Missen we de afgesloten AM zenders al een beetje ?

Meer
14 sep 2015 19:38 #54982 door admin
Huub, ik ben het helemaal met je eens. Ik denk dat alles nu wel gepasseerd is en kunnen we ons gaan voorbereiden op de afsluiting van Digitenne in 2016.

Dus deze gaat dicht.

Henk van 't Kruis
Onderwerp is gesloten.
Meer
14 sep 2015 18:53 - 14 sep 2015 18:53 #54980 door Huub
Ik vind dat er wel genoeg over gezegt is
AMEN.... ;)
Huub
Laatst bewerkt 14 sep 2015 18:53 door Huub.
Onderwerp is gesloten.
Meer
14 sep 2015 17:18 #54973 door Cees
@ Paul,
Atoom stroom voor de AM is "Kern gezond".
Ook zo'n vooruitgang die ons maar een betrekkelijk korte tijd van stroom
kan voorzien. En dan gevaarlijk afval onder het matje (onder de grond) stoppen.
Of grondstof voor de Bom? Dan kies ik toch maar voor geen AM.
Is veiliger CO neutraal.
Cees.
Onderwerp is gesloten.
Meer
14 sep 2015 16:20 #54969 door verbeek
Huub, de kolenmijnen zijn daar ook al een tijdje gesloten, dankzij De IJzeren Dame. Het gaat daar CO2 neutraal aan toe daar, met kernenergie....atoomstroom dus.

Gr. Paul
Onderwerp is gesloten.
Meer
14 sep 2015 16:00 #54964 door Huub
In De UK nog een MG zenders kolen gestookt ?
voor de stroom .
Huub
Onderwerp is gesloten.
Meer
14 sep 2015 12:53 - 14 sep 2015 12:59 #54959 door verbeek
Hans, ik wel, en niet een beetje. Radio 5 was overdag wel te pruimen als je aan het werk bent in de schuur/garage/werkplaats, het is aardige achtergrond muziek. Nu kan je dat simuleren met een zendertje en internet, maar het is er wéér een zendertje bij, naast het draadloos gebeuren. Daarbij moet je zelf voor de energie zorgen (hoe klein ook) via een ouderwets adaptertje, omdat de geschakelde voeding stoort op je zender. Toch een paar watt, wat in het ergste geval dag en nacht aan staat.

Ik kan me wel vinden in Jeroen L. z'n betoog. Zeker op auto gebied. In plaats van gasklepspeling ellende heb je nu nokkenas/hittedraad enz. sensor die kapot gaat. Of als een bougiekabel door steenmarters aangevreten is kan je deze vervangen door een complete bobine/bougiekabel unit.

Ander voorbeeld is de DVD-recorder. Ooit aangeschaft in 2006 omdat deze zo gemakkelijk te programmeren was voor moeders de vrouw met het Guide + systeem. Opeens was dat afgelopen, want deze analoge techniek gebruikte teveel 'bandbreedte'. Gelukkig bestond er naast Guide+ ook nog ShowView (nummer van het gewenste programma intikken) waar mee we vooruit konden. Maar ook dat wordt al een aantal jaren niet meer gedaan. Opnemen gaat nu zoals we dat met de eerste videorecorders deden, eerst de zender kiezen - datum -starttijd - stoptijd - wat voor opnamesnelheid. Hoe bedoel je , vooruitgang?

Ja, alles gaat hier nog analoog, zolang het mogelijk nu UPC Ziggo geworden is.

Gloeilampen blijven in de oude armaturen zitten; waar halogeen verlichting beter tot zijn recht komt zitten halogeenlampjes in, in de buitenverlichting spaarlampen tot deze defect raken (wordt ledverlichtingt.z.t).

Terug te komen op AM zenders: Het is een verademing in Groot-Brittannië te zijn. Regionale zenders heb je daar volop op de MG. Misschien zijn deze aan de kust te ontvangen, dat weet ik niet, maar achter in de Achterhoek ontvang ik ze niet, jammer genoeg. Ja DLF natuurlijk, S9++
Maar BBC4 op de LG is hier goed te doen.

Nostalgie? Ongetwijfeld, zo zijn we toch allemaal begonnen, met een kristalontvanger?

Vroeger was niet alles beter, maar nu gooien we de oude schoenen weg voordat de nieuwe ingelopen zijn. Een mooi voorbeeld is het C2000 systeem van de hulpdiensten.

Gr. Paul
Laatst bewerkt 14 sep 2015 12:59 door verbeek.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena