Algemeen
Antenne aamsluiten
28 dec 2014 18:06 #49258
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Antenne aamsluiten
Dit lijkt me nou eens een leuk klusje om zelf mee aan de gang te gaan. Om je een beetje op weg te helpen: Je hebt nodig: Gloeispanning, anodespanning en massa. En op dezelfde plug zit misschien ook de antenneuitgang voor de radio.
Pak het buizenboek er bij en je komt er dan vast wel uit.
Het is niets anders dan een afgestemde ingangskring en een a-periodische H.F. versterker.
De anodespanning lijkt me niet zo kritisch. Bij sommige uitvoeringen zat een verloopplug die je onder de eindbuis plaatste en waarvan je de nodige spanningen betrok.
Succes!
Peter
Pak het buizenboek er bij en je komt er dan vast wel uit.
Het is niets anders dan een afgestemde ingangskring en een a-periodische H.F. versterker.
De anodespanning lijkt me niet zo kritisch. Bij sommige uitvoeringen zat een verloopplug die je onder de eindbuis plaatste en waarvan je de nodige spanningen betrok.
Succes!
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc
- [Marc]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
28 dec 2014 12:09 - 28 dec 2014 12:12 #49253
door Marc
Antenne aamsluiten werd gestart door Marc
Vorig jaar in Frankrijk de volgende antenne gekocht .
Ik kan niet goed meer lezen wat er voor buisje in zit ik vermoed een EF 80 of een EF83 .
Wie kan mij vertellen hoe ik deze antenne moet aansluiten en hoeveel stroom erop moet komen te staan .
De originelle aansluitstekker zit er nog bij alleen zijn de 5 draden net buiten de schroefdop afgeknipt .
Ik wil deze antenne gaan gebruiken voor alle radio,s die ik hier nog heb ... dus een aparte voeding ervoor maken .
Mvgr Marc
Ik kan niet goed meer lezen wat er voor buisje in zit ik vermoed een EF 80 of een EF83 .
Wie kan mij vertellen hoe ik deze antenne moet aansluiten en hoeveel stroom erop moet komen te staan .
De originelle aansluitstekker zit er nog bij alleen zijn de 5 draden net buiten de schroefdop afgeknipt .
Ik wil deze antenne gaan gebruiken voor alle radio,s die ik hier nog heb ... dus een aparte voeding ervoor maken .
Mvgr Marc
Laatst bewerkt 28 dec 2014 12:12 door Marc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.