Skip to main content
Algemeen

Let op extra kosten aankoop Ebay

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
04 feb 2014 19:23 #40532 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Let op extra kosten aankoop Ebay
Of aanmelden als slooponderdelen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 feb 2014 18:54 #40528 door Niels
Beantwoord door Niels in topic Let op extra kosten aankoop Ebay
Hoi,

Grappige is dat er ook douanekosten over de porto gerekend worden. Iets wat mij altijd verbaasd heeft.

Verder heeft eBay een soort van "Shipping program" voor eeen verkoper in de aanbieding. De verkoper stuurt zijn verkocht item voor zeer weinig aan verzendkosten naar een lokaal distributiekantoor. Dit kantoor verstuurd dan alles naar de koper. De koper betaald op voor hand al douanekosten aan het distributiekantoor.
Het leuke is dat dit dus ook voor vinyl geldt. Terwijl voor een paar platen geen douanekosten te hoeven worden betaald.

Credo blijft altijd, voordat je biedt even het totaal uitrekenen + circa 1/3 aan douanekosten.

Zelf had ik laatste de mazzel om een THORENS TD-121 te kopen zonder enige invoerrechten. De verkoper had het blijkbaar aangemeldt als geschenk.
En dat is het zeker ;)

Niels

Niels

Meer
03 feb 2014 19:02 - 03 feb 2014 19:11 #40509 door mrphonograph
groot kopen drukt ook iets de kosten
pas nog 'n doos rollen gekocht 100+ cylinders ik had op de foto echter de titel randen van 2 ebony lamberts herkend dus waagde ik de gok de totaal prijs met extra was 200 euro
in de doos bleken behalve de gewone blue amberols 4 lamberts 3 royal purper amberols 1 excelsior
en een columbia macdonald 20th century cylinder(de klapper die niet op de foto zichtbaar was)
totale waarde van de cylinders die ik noemde
650 euro!
dus een goede gok!!

ps dit is zomaar 'n foto niet mijn aanwinst maar wel identiek

tino

tino
Bijlagen:
Laatst bewerkt 03 feb 2014 19:11 door mrphonograph.

Meer
03 feb 2014 18:25 #40507 door admin
Beantwoord door admin in topic Let op extra kosten aankoop Ebay
Misschien is dit een handig hulpmiddel.

Invoercalculator

Henk van 't Kruis

Meer
03 feb 2014 14:47 #40489 door Rene Daemen
Dit grapje heb ik ook gehad
Ik had een 50 Hz Polly besteld voor mijn Russo draaitafel
64 dollar en kreeg de inklaringskosten kosten erbij
22euri dus werd een beste prijs in euro's ik had het nodig en heb het bedrag aan een vriend overgemaakt die het voor mij via eBay besteld had Jammer dan
Soms gaat het wel goed zeg dat het een gift is van minder dan 22 dollar of oude niks waard meuk is gaat het wel door
Maar ja als het in Neder land niet verkrijgbaar is moetje uit wijken
De Fonograaf rollen kun je bij de weergever vast vinden of de zwarte schijf in Tiel of attema in Zandvoort/Hoorn
Heb je eBay niet voor nodig.
Maar ja in de Usadenkt men dat men hard drugs transporteert vandaar al die controles

René Daemen

Meer
03 feb 2014 12:02 #40486 door pieterv
Beantwoord door pieterv in topic Let op extra kosten aankoop Ebay
Ook ik heb wel eens iets besteld/gekocht in het buitenland (Australie).

Het is dan inderdaad een onaangename verrassing als er standaard 13 euro plus nog eens 21% btw over het aankoop bedrag moet worden bijbetaald. Bovendien deed de betreffende zending er wel zeven weken over om bij mij bezorgd te worden.

Maar als het aankoop bedrag lager dan 22 euro is dan het vrij van douane rechten en omzetbelasting, zie
www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...a_hoe_bereken_ik_dat

Helaas, het is niet anders.

mvg, Pieter

Gemaakt door Kunena