Skip to main content
Algemeen

Let op extra kosten aankoop Ebay

Meer
03 feb 2014 10:06 #40484 door leonardo
Beantwoord door leonardo in topic Let op extra kosten aankoop Ebay
Hallo Klaas,

Ik heb daar wel de nodige ervaring mee. Met name spullen uit de USA worden streng gecontroleerd.
Wat je kan doen is bijvoorbeeld door de verkoper laten aangeven dat de inhoud minder dan die 20 euro waard is.
Tot nu toe heeft dat bij mij prima gewerkt.

groet: Leonardo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 feb 2014 09:52 #40483 door klaas
:P Goedemorgen forumleden.

Ik wil ieder die wel eens een kleine aankoop doet, of gaat doen via Ebay graag informeren over extra kosten die soms om de hoek kijken...

Zo in mijn voorbeeld, ik kocht 3 fonograafrollen voor 39 dollar. Daarbij komen 18 dollar verzendkosten.

Klaar zou je zeggen, 39 en 18 dollar is omgerekend 42 euro. Beetje prijzig maar een hobby mag iets kosten.

Nu komt de douane om de hoek kijken.

Men pakt zo nu en dan een pakje en houd dit vast omdat men niet goed weet wat erin zit en dus klaringskosten wil innen. Dit kan al 30 dagen gaan duren...

Men rekend voor elke aankoop, duurder dan 20 euro, standaard 13 euro klaringskosten. Daar overheen komt nog 21 procent BTW van het aankoop bedrag, dus 9 euro BTW.

13 plus 9 is 22 euro!

Nu kosten die zelfde fonograafrollen ineens 64 euro! Omgerekend in Dollars, 87 Dollar. De verkoper verkocht ze voor 39 Dollar.

Verschil, 48 Dollar!

Als je hier geen moeite mee hebt, kan je via Ebay leuke dingen kopen, maar ik bedenkt me nog wel een keer extra...

Dit bericht is geplaatst ter informatie, voor elke verzamelaar hier op het forum.

Met vriendelijke groeten, Klaas ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena