Algemeen
Nieuw bloed in de verzamel/reparatie wereld
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
30 jan 2014 05:46 #40378
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Nieuw bloed in de verzamel/reparatie wereld
De stereodecoder en het printje wat het stereolmapje aan stuurt geven vaker problemen. vervang alle condensatorretjes en eventueel de transistoren. controleer het decoderprintje ook op printbreukjes.
Henk
Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30 jan 2014 00:41 #40374
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Nieuw bloed in de verzamel/reparatie wereld
Dat zou zo maar kunnen bij dat soort decoders.
Probeer eerst eens hoe het gaat als er een goede buiten antenne dipool op word
aangesloten. Voor een goede ruisvrije stereo ontvangst heb je een beter antenne signaal
nodig als bij mono ontvangst.
Vr gr Cees.
Probeer eerst eens hoe het gaat als er een goede buiten antenne dipool op word
aangesloten. Voor een goede ruisvrije stereo ontvangst heb je een beter antenne signaal
nodig als bij mono ontvangst.
Vr gr Cees.
Minder
Meer
29 jan 2014 08:15 #40354
door albert v v
Beantwoord door albert v v in topic Nieuw bloed in de verzamel/reparatie wereld
Dank u Bert en Pietje !
De meeste indrukwekkende is natuurlijk de kommentaar van je 8 jarige zoontje ! :smilythumb:
Bert, ik probeer dan met de LEDS onder de buizenvoeten.
Eén ding nog:<Ales werkt perfect behalve FM stereo. FM mono heeft een uitstekende signaal, ik hoor gemakkelijk Radio4 en WDR3 ( ik woon vlak aan de poort van de Ardennen !).
Maar zodra ik op stereo drukt verlies ik enorm veel signaal en komt er ruis. Het signaal op de magish oog blijft wel mooi op maximum. Ligt dat aan de stereo decoder?

groeten,albert
De meeste indrukwekkende is natuurlijk de kommentaar van je 8 jarige zoontje ! :smilythumb:
Bert, ik probeer dan met de LEDS onder de buizenvoeten.
Eén ding nog:<Ales werkt perfect behalve FM stereo. FM mono heeft een uitstekende signaal, ik hoor gemakkelijk Radio4 en WDR3 ( ik woon vlak aan de poort van de Ardennen !).
Maar zodra ik op stereo drukt verlies ik enorm veel signaal en komt er ruis. Het signaal op de magish oog blijft wel mooi op maximum. Ligt dat aan de stereo decoder?
groeten,albert
28 jan 2014 18:08 #40339
door pietje b
Beantwoord door pietje b in topic Nieuw bloed in de verzamel/reparatie wereld
Albert ik ben onder de indruk, Ik heb het net aan mijn zoon laten zien 8 jaar. Papa zo een moet je voor mij ook maken ( mooi compliment lijkt mij )
Ik heb een computer met een dergelijke kunsten. Neon verlichting e.d.
Maar ik vind de radio schiterend. Als je onder het buisvoetje een LED zet kan je de buizen ook een beetje extra laten opvallen.
Dit hele topic begint een beetje somber er is minder animo door internet de prijzen onderuit
( waar is dat niet het geval )
Maar laten we wel wezen de hobby is voor mij en vele andere mede mogelijk door internet. Ik was aan het zoeken naar een bepaald radiotje en tijdens mijn zoektocht werd de interesse die er altijd al zat opnieuw leven in geblazen. Dan is er M Plaats waar het aanbod redelijk is.
sloop je een radio van een paar tientjes jammer maar er zijn erger zaken.
En ik merk dat het Retro of vitage gebeuren belangstelling heeft. Mensen die mijn kleine radio zien zeggen wat een leuk ding. en als ze de BX714A zien en horen is men ook zeer geintereseerd.En verbaasd dat er redelijk geluid uit komt. ( niet te hard zetten ) En nu het chassis van de B7X34A/04 in mijn hobby hoek op tafel staat wil iedereen dat van dicht bij zien.
Ik heb al menigeen doorverwezen om eens een kijkje op het forum te nemen. En krijg daar positieve reacties op. Zo ook de persoon waar ik mijn laatste radio gekocht heeft. Heeft spijt dat ik zijn radio gekocht heb en heeft nu een radio via Mplaats terug gekocht.
Denk dat Albert zijn radio ook veel interese op wekt.
Maar net als alle andere oude ambachten het verdwijnt.
En wie weet wat de toekomst brengt. Maar als we er nu maar veel plezier aan beleven.
Ik heb een computer met een dergelijke kunsten. Neon verlichting e.d.
Maar ik vind de radio schiterend. Als je onder het buisvoetje een LED zet kan je de buizen ook een beetje extra laten opvallen.
Dit hele topic begint een beetje somber er is minder animo door internet de prijzen onderuit
( waar is dat niet het geval )
Maar laten we wel wezen de hobby is voor mij en vele andere mede mogelijk door internet. Ik was aan het zoeken naar een bepaald radiotje en tijdens mijn zoektocht werd de interesse die er altijd al zat opnieuw leven in geblazen. Dan is er M Plaats waar het aanbod redelijk is.
sloop je een radio van een paar tientjes jammer maar er zijn erger zaken.
En ik merk dat het Retro of vitage gebeuren belangstelling heeft. Mensen die mijn kleine radio zien zeggen wat een leuk ding. en als ze de BX714A zien en horen is men ook zeer geintereseerd.En verbaasd dat er redelijk geluid uit komt. ( niet te hard zetten ) En nu het chassis van de B7X34A/04 in mijn hobby hoek op tafel staat wil iedereen dat van dicht bij zien.
Ik heb al menigeen doorverwezen om eens een kijkje op het forum te nemen. En krijg daar positieve reacties op. Zo ook de persoon waar ik mijn laatste radio gekocht heeft. Heeft spijt dat ik zijn radio gekocht heb en heeft nu een radio via Mplaats terug gekocht.
Denk dat Albert zijn radio ook veel interese op wekt.
Maar net als alle andere oude ambachten het verdwijnt.
En wie weet wat de toekomst brengt. Maar als we er nu maar veel plezier aan beleven.
28 jan 2014 17:30 #40338
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Nieuw bloed in de verzamel/reparatie wereld
Albert,
mooie tentoonstellings uitvoering geworden. :thumbsup:
mooie tentoonstellings uitvoering geworden. :thumbsup:
Henk van 't Kruis
28 jan 2014 16:34 - 28 jan 2014 16:36 #40335
door Bert Kn
Ik behoor niet tot de jongeren maar ook mij blijft het fascineren.
En wat te denken van de FX995A, F7X60A en de B8X72A ook :thumbsup:
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Nieuw bloed in de verzamel/reparatie wereld
Albert,Jongeren vooral, staan verbaast te kijken hoe ingewikkeld zo'n radio is. Alles met de hand in mekaar gezet.
Ik behoor niet tot de jongeren maar ook mij blijft het fascineren.
En wat te denken van de FX995A, F7X60A en de B8X72A ook :thumbsup:
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 28 jan 2014 16:36 door Bert Kn.