Algemeen
Opknappen van verweerd bakeliet
25 okt 2013 14:19 - 25 okt 2013 14:21 #37598
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Opknappen van verweerd bakeliet
Tijdens Henk zijn eerste bezoek alhier kreeg ik de tip mijn FX995A meubel met Meubeline te behandelen hetgeen het meubel werkelijk heeft opgehaald.
Voor het zwaardere werk gebruik ik momenteel de Franse tegenhanger waar ik zeer tevreden over ben.
Het spul doet zijn naam eer aan.
Het is nogal prijzig maar dan heb je ook wat.
Bert.
www.tempsl.fr/fr/maison-decoration/brico...8115/1.html#monancre
Voor het zwaardere werk gebruik ik momenteel de Franse tegenhanger waar ik zeer tevreden over ben.
Het spul doet zijn naam eer aan.
Het is nogal prijzig maar dan heb je ook wat.
Bert.
www.tempsl.fr/fr/maison-decoration/brico...8115/1.html#monancre
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 25 okt 2013 14:21 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
25 okt 2013 13:21 #37597
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Opknappen van verweerd bakeliet
Ik heb Meubeline al jaren als hulpmiddel in gebruik en ben er tevreden over.
En dit zegt Philips over reparatie en onderhoud
Philips onderhoud advies en reparatie
En dit zegt Philips over reparatie en onderhoud
Philips onderhoud advies en reparatie
- Hoedendoosch
- [Hoedendoosch]
-
Minder
Meer
25 okt 2013 10:37 #37594
door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic Opknappen van verweerd bakeliet
Hi Nico,
ik ben zelf niet zo'n voorstander van commandant enzo. Ik heb wel eens een kast behandeld met dat spul en het resultaat is onbevredigend. Je kunt er daarna wel een fles paraffine-olie over leeggieten, maar na verloop van tijd wordt het zaakje toch weer dof. Als een kast nog mooi is kun je het beter zo laten, met commandant schuur je de toplaag weg en zal het nooit meer zo worden als het was. Ik heb een 2636 en die hoef ik nooit te poetsen, alleen stofvrij te maken.
In jouw geval, Nico, betrof het een verweerde kast, dus bovenstaande is niet van toepassing, maar zou je eens een foto kunnen plaatsen van het resultaat ? Ik heb een Philips 932A met een doffe kast, en nog geen bevredigend permanent resultaat bereikt met de bestaande tips en middeltjes.
Groeten,
Pim.
ik ben zelf niet zo'n voorstander van commandant enzo. Ik heb wel eens een kast behandeld met dat spul en het resultaat is onbevredigend. Je kunt er daarna wel een fles paraffine-olie over leeggieten, maar na verloop van tijd wordt het zaakje toch weer dof. Als een kast nog mooi is kun je het beter zo laten, met commandant schuur je de toplaag weg en zal het nooit meer zo worden als het was. Ik heb een 2636 en die hoef ik nooit te poetsen, alleen stofvrij te maken.
In jouw geval, Nico, betrof het een verweerde kast, dus bovenstaande is niet van toepassing, maar zou je eens een foto kunnen plaatsen van het resultaat ? Ik heb een Philips 932A met een doffe kast, en nog geen bevredigend permanent resultaat bereikt met de bestaande tips en middeltjes.
Groeten,
Pim.
25 okt 2013 06:11 #37582
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Opknappen van verweerd bakeliet
Nico,
Als het zo goed werkt scheelt dat een hoop werk zoals schoonwassen, poetsen met Commandant,
in de Parafine olie zetten enz.
Ik ga het zeker proberen maar vraag mij wel af hoe de uitwerking op langere termijn is.
Bedankt voor de tip :thumbsup: :thumbsup:
Lee
Als het zo goed werkt scheelt dat een hoop werk zoals schoonwassen, poetsen met Commandant,
in de Parafine olie zetten enz.
Ik ga het zeker proberen maar vraag mij wel af hoe de uitwerking op langere termijn is.
Bedankt voor de tip :thumbsup: :thumbsup:
Lee
- Ouwe Schipper
- [Ouwe Schipper]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
25 okt 2013 02:15 #37581
door Ouwe Schipper
Opknappen van verweerd bakeliet werd gestart door Ouwe Schipper
Al vaker zijn op dit forum postings geplaatst met vragen en antwoorden over het herstel van verweerd bakeliet. Dezer dagen ben ik in de weer gegaan met een HG flesje, onder de naam "meubeline"
Spul doet alles wat het etiketje vermeldt: vuil oplossen, gedeeltelijk impregneren en een beschermende laag achterlaten. Werkt zonder schuurmiddel en laat een bescheiden glans achter, die je na de tweede behandeling zo hoog kunt opvoeren (poetsen) als je zelf wilt.
Ik zoek naar niets anders meer
Nico
Spul doet alles wat het etiketje vermeldt: vuil oplossen, gedeeltelijk impregneren en een beschermende laag achterlaten. Werkt zonder schuurmiddel en laat een bescheiden glans achter, die je na de tweede behandeling zo hoog kunt opvoeren (poetsen) als je zelf wilt.
Ik zoek naar niets anders meer
Nico