Algemeen
Kwaliteit van toen en nu
29 sep 2013 22:18 #36727
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Kwaliteit van toen en nu
Henk schreef.
Ieder mag daar zo zijn visie over hebben en als we een wegwerp maatschappij zijn is het niet anders.
De goedkope Sony B-R DVD speler met netwerk ondersteuning speelt de sterren van de hemel en als deze het net als de vorige drie jaar uit houdt heb ik daar vrede mee bigfun .
Bert.
René heeft gelijk : alles ten dienste van het kapitaal en de wegwerp maatschappij .
Ieder mag daar zo zijn visie over hebben en als we een wegwerp maatschappij zijn is het niet anders.
De goedkope Sony B-R DVD speler met netwerk ondersteuning speelt de sterren van de hemel en als deze het net als de vorige drie jaar uit houdt heb ik daar vrede mee bigfun .
Bert.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 sep 2013 22:17 #36726
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Kwaliteit van toen en nu
Er bestaan ook veel versterkers
Met van die Complete eind blokken
Maar ik vind deze minder klinken
Ik denk dat ze minder goed zijn afte buigen
Ze zijn allemaal het zelfde gemaakt
Het komt wat over heen Met ECL buis.
Werkt lekker snel en mischien ook
Wel goed koper .Intergratet blok eind versterker
Ik vind ze noog al vlak klinken . Huub
Met van die Complete eind blokken
Maar ik vind deze minder klinken
Ik denk dat ze minder goed zijn afte buigen
Ze zijn allemaal het zelfde gemaakt
Het komt wat over heen Met ECL buis.
Werkt lekker snel en mischien ook
Wel goed koper .Intergratet blok eind versterker
Ik vind ze noog al vlak klinken . Huub
29 sep 2013 21:48 - 29 sep 2013 21:57 #36724
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Kwaliteit van toen en nu
Die goedkope B-R DVD spelers van b.v Sony hoeven helemaal niet slecht te zijn.
Men gaat er van uit dat je DVD's gaat kopen of b.v huren of film met de DVD van het
internet (tegen betaling uiteraard) op roept en afspeelt.(Ja dat kan tegenwoordig ook
met de DVD speler, zonder laptop of PC.)
DAAR word dan het grote geld aan verdiend. En dan: Die nieuwe goedkope B-R DVD spelers
van Sony hebben alleen een HDMI uitgang en die moderne platte schermen hebben meestal
een pet geluid en dus moet de consument meteen óók maar even een nieuwe HI-FI kopen
met HDMI ingangen. En DAAR verdient men dan WEL grof geld aan.
Het zelfde geld voor b.v printers. Ik heb zelf al 8 jaar een Lexmark, kostte toen E79,-
en dat ding blijft onvermoeid als maar zijn werk goed doen...Maarrr...
Die inktpatronen, die kosten bijna zo veel als die printer destijds kostte.
DAAR word dus het geld mee binnen gehaald. Mijn oplossing om dat probleem te teckelen
is: Aldie inkt zetje, bij vullen, kost bijna niets.
De meeste mensen blijven maar door gaan met die dure inkt patronen te kopen.
En zo verdient men goud.
Vr gr Cees.
Men gaat er van uit dat je DVD's gaat kopen of b.v huren of film met de DVD van het
internet (tegen betaling uiteraard) op roept en afspeelt.(Ja dat kan tegenwoordig ook
met de DVD speler, zonder laptop of PC.)
DAAR word dan het grote geld aan verdiend. En dan: Die nieuwe goedkope B-R DVD spelers
van Sony hebben alleen een HDMI uitgang en die moderne platte schermen hebben meestal
een pet geluid en dus moet de consument meteen óók maar even een nieuwe HI-FI kopen
met HDMI ingangen. En DAAR verdient men dan WEL grof geld aan.
Het zelfde geld voor b.v printers. Ik heb zelf al 8 jaar een Lexmark, kostte toen E79,-
en dat ding blijft onvermoeid als maar zijn werk goed doen...Maarrr...
Die inktpatronen, die kosten bijna zo veel als die printer destijds kostte.
DAAR word dus het geld mee binnen gehaald. Mijn oplossing om dat probleem te teckelen
is: Aldie inkt zetje, bij vullen, kost bijna niets.
De meeste mensen blijven maar door gaan met die dure inkt patronen te kopen.
En zo verdient men goud.
Vr gr Cees.
Laatst bewerkt 29 sep 2013 21:57 door Cees. Reden: Nog tekst er bij geschreven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
- Tonmeister Henk
- [Tonmeister Henk]
-
Minder
Meer
29 sep 2013 21:40 #36722
door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic Kwaliteit van toen en nu
Bert en René , waar ik het meeste moeite mee heb is dat een goed werkend apparaat vaak "stuk" raakt door een kleinigheidje . Neem de eerder door mij genoemde ladetandwielen , vroeger de taatslagertjes van Philips loopwerken ( een lullig plastic doppie dat een apparaat van soms 2000 gulden compleet lam legt), de clampers (ook meestal Philips) . Het lijkt in zulke gevallen er bijna op dat dit bewust zo gemaakt is .
Heb het zelfs meegemaakt dat ik een defecte DA converter ongerepareerd terug kreeg (van Philips zelf ) met als reden dat het apparaat economisch afgeschreven was : huh : huh . net of zij dat op afstand kunnen bepalen . Bleek achteraf aan 2 soldeerverbindingen te liggen , ook al weer een berucht Philips probleem .
Maar ja , milieu of niet , nieuw verkopen is nu eenmaal beter voor de economie (oftewel de dikke beurs van de producent), en de milieu roepers hebben het veel te druk met dingen te bedenken die de consument steeds meer op kosten jagen .
René heeft gelijk : alles ten dienste van het kapitaal en de wegwerp maatschappij .
Heb het zelfs meegemaakt dat ik een defecte DA converter ongerepareerd terug kreeg (van Philips zelf ) met als reden dat het apparaat economisch afgeschreven was : huh : huh . net of zij dat op afstand kunnen bepalen . Bleek achteraf aan 2 soldeerverbindingen te liggen , ook al weer een berucht Philips probleem .
Maar ja , milieu of niet , nieuw verkopen is nu eenmaal beter voor de economie (oftewel de dikke beurs van de producent), en de milieu roepers hebben het veel te druk met dingen te bedenken die de consument steeds meer op kosten jagen .
29 sep 2013 20:31 #36719
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Kwaliteit van toen en nu
René schreef
René.
Op zich valt dat wel mee 3 jaar.
Hier in huis hebben we nog een zoon welke een echte film freak is en ik kan je vertellen dat de speler intensief gebruikt is en ontzettend veel draaiuren achter de rug heeft.
Bert.
Dat is al een voorbeeld dat de sommige apparaten al niet eens de 5 jaar halen
hoezo wegwerp maatschappij
René.
Op zich valt dat wel mee 3 jaar.
Hier in huis hebben we nog een zoon welke een echte film freak is en ik kan je vertellen dat de speler intensief gebruikt is en ontzettend veel draaiuren achter de rug heeft.
Bert.
Mvg.
Bert
29 sep 2013 19:56 #36715
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Kwaliteit van toen en nu
Bert
vroeger dat de apparaten in verhouding duurder waren ging men er voor sparen
en werd er een dag uit getrokken om met het hele gezin te winkelen
en goed voor te lichten voor een aanschaf van een apparaat. want het moest minimaal 15 jaar meegaan
Men was er blij mee en de familie werd opgetrommeld om de nieuwe aanwinst te demonstreren
Nu koop je voor een luttel bedrag een blue ray speler als of je een broodkoopt in de supermarkt.
Het lijkt vanzelfsprekend. bij de meeste mensen.
de Jaren 70 apparaten worden best verkocht op de bekende verkoop sites
de Akai met houten kast sansui enz
er zijn zelfsbedrijfjes die de apparaten een nieuw leven inblazen
kijk maar www.audiosurvivors.nl/
Grt René Daemen
vroeger dat de apparaten in verhouding duurder waren ging men er voor sparen
en werd er een dag uit getrokken om met het hele gezin te winkelen
en goed voor te lichten voor een aanschaf van een apparaat. want het moest minimaal 15 jaar meegaan
Men was er blij mee en de familie werd opgetrommeld om de nieuwe aanwinst te demonstreren
Nu koop je voor een luttel bedrag een blue ray speler als of je een broodkoopt in de supermarkt.
Het lijkt vanzelfsprekend. bij de meeste mensen.
de Jaren 70 apparaten worden best verkocht op de bekende verkoop sites
de Akai met houten kast sansui enz
er zijn zelfsbedrijfjes die de apparaten een nieuw leven inblazen
kijk maar www.audiosurvivors.nl/
Grt René Daemen
René Daemen