Skip to main content
Algemeen

Een dagje Philips

• brcf01
  • [brcf01]
Meer
18 aug 2013 11:03 - 18 aug 2013 11:08 #35321 door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Een dagje Philips
Mooie bijdrage, Piet.
Ik had al eerder wat foto's van je gezien en zoals altijd kwaliteit met de lens.
Op de site is 'producten' interessant, kort maar krachtig.

:thumbsup:
Laatst bewerkt 18 aug 2013 11:08 door brcf01.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 aug 2013 10:50 - 18 aug 2013 10:52 #35319 door pietblaas
Beantwoord door pietblaas in topic Een dagje Philips
Geïnspireerd door de eerdere postings ben ik afgelopen week ook eens naar Eindhoven gegaan.
Het 'oude' Philipsmuseum, aan de Looijenbeemd 24, mag geen museum meer heten. De URL van de webpagina is ook aangepast, met als gevolg dat het aantal bezoekers van zowel website als 'museum' drastisch is teruggelopen. Eigenlijk is het gebouw en de inventaris aan de Looijenbeemd nu een soort van museumdepot voor het officiële museum aan de Emmasingel. Dat betekend dat er enkele unieke stukken verhuist zijn naar de Emmasingel. Maar er blijft voldoende over om er een hele poos te kunnen vertoeven.
Bovendien is er ruim gelegenheid vragen te stellen aan de vrijwilligers die daar rondlopen. Het zijn allemaal oud-Philipsmedewerkers, die veel van de technische ontwikkelingen zelf nog hebben meegemaakt.
Daarna even op 'bedevaart' geweest naar de plek waar vroeger de radio's werden gemaakt. De Philipsfabrieken op Strijp zijn verlaten, maar er wordt volop geprobeerd de gebouwen een nieuwe bestemming te geven.

Het nieuwe museum aan de Emmasingel is gericht op het grote publiek, dus als je voor oude radio's en aanverwanten gaat, dan is dat niet de juiste plek. Wel krijg je zo een beter beeld van de enorme breedte waarin Philips vroeger actief was.

Maar gelukkig zijn de oude radio's niet vergeten.

Leuk is dat op de Emmasingel het oude gloeilampenfabriekje is gereconstrueerd. Hier begon het dus allemaal...

Het oude museum, nu Philips Historische Producten: philips-historische-producten.nl/

Groeten,

Piet.
Laatst bewerkt 18 aug 2013 10:52 door pietblaas. Reden: nog een foto toegevoegd

Meer
06 aug 2013 16:08 #34894 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Een dagje Philips
Robin.
Zie PM.
Bert.

Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin

Meer
06 aug 2013 15:46 #34893 door Robin
Beantwoord door Robin in topic Een dagje Philips
@ Bert,bedankt voor de tip

@Huub bedankt voor eh ja hoe zeg je dat,het uitwerken/verbetering op de tip.

Bert als je mij tegen die tijd dat je langskomt,mij hiermee zou willen helpen,graag!
Qua electonica ben ik een beginner.

@ Ben,leuk koffiezetappaatje,het bezoeken van het museum,als je in de buurt bent,moet je zeker doen!!!
(zelfs mijn vriendin vond het leuk,en zij heeft er niet veel mee)

Meer
05 aug 2013 17:00 #34878 door francis grey
Beantwoord door francis grey in topic Een dagje Philips
@Rene ,
Dit is inderdaad het nieuwe Philips museum . Persoonlijk vind ik het oude ( ja dat bestaat nog ) leuker en de toegangsprijs is ook lager :

Beleef de ontwikkeling van de technologie

De ontwikkeling van wetenschap en technologie heeft vele duizenden Philips producten voortgebracht. In de tentoonstelling Philips Historische Producten wordt de ontwikkeling van de productgroepen weergegeven met soms unieke, veelal werkende apparaten. Als bezoeker krijgt u een goed beeld van het historisch erfgoed van Philips vanaf haar ontstaan in 1891.

Naast het nieuwe Philips Museum aan de Emmasingel in Eindhoven blijft de tentoonstelling Philips Historische Producten aan de Looyenbeemd 24 voor bezoek toegankelijk.

MVG
Francis

Handtekening
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin, Bert Kn

Meer
05 aug 2013 16:45 #34877 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Een dagje Philips
Ik heb in nieuw staat dat eerste cassette dekje nog
Huub
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin

Gemaakt door Kunena