Skip to main content
Algemeen

Hulp gevraagd!

Meer
22 nov 2013 15:32 #38404 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Hulp gevraagd!
Beste Robin,

Is dit niks voor je?

Een zeer fraaie Sony uit begin jaren 70. Gewoon origineel en perfect werkend. Kun je zo neerzetten.
Je kunt hem voor een leuk prijsje van me overnemen.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 nov 2013 12:02 - 22 nov 2013 12:02 #38402 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Hulp gevraagd!
link.marktplaats.nl/747833386

Bijlage TVa.jpg niet gevonden

Bert.

Mvg.
Bert
Bijlagen:
Laatst bewerkt 22 nov 2013 12:02 door Bert Kn.

Meer
02 aug 2013 21:11 #34803 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Hulp gevraagd!
Wellicht een K9 of K11 in meubel uit Duitsland halen. In Duitsland was men erg conservatief met het uiterlijk en hield men ook nogal van meubels.

Deze toestellen zijn inderdaad na een mid-life beurt (mag wel na 35 a 40 jaar) nog behoorlijk betrouwbare toestellen (all transistor en behoorlijk overdreven ontworpen).

Meer
02 aug 2013 19:19 #34798 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Hulp gevraagd!
Eventueel kun je een Sony KV1300 slopen die werkt en in een antieke
kastje bouwen of een Philips KT1 of 3 Chassis portable
in een 14 TX 100 tx1422 enz.
of het met een LCD of Led tv mogelijk is weet ik niet
Maar een TX 400 u HD TV is uniek.

Maar je kan ook een moderne tv in een andere vertrek neer zetten is het niet prominent aanwezig en in de jaren 50 en 60 werd gelukkig niet zoveel gekeken als nu sommige heb 24/7 de tv aanstaan.
gelukkig niet bij mij.voor mij niet heel belangrijk kan hem gelukkig uitzetten : tvkijkuh : :lol:
maar er zal best wel wat van te maken zijn.
Grt René Daemen

René Daemen

Meer
02 aug 2013 18:25 #34797 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Hulp gevraagd!
Dat toestelletje heb ik ook gezien en dat was zo knap gedaan dat het oude chassis zelfs zo weer terug gezet kon worden. Er is geen enkel gat bij geboord in de kast, enkel de bestaande gaten in de kast zijn gebruikt.

Een K6, 7 of 8 is inderdaad geen optie, die toestellen gaven in hun eigen tijd al nog eens wat trammelant en dat zal nu niet veel beter zijn.
Een K9 of K11 zou nog kunnen, maar dan zit je al in de seventies, hoewel je deze toestellen toch wel in 60'er jaren interieurs tegen kwam.
Misschien is een moderner t.v. toestel wel te vermommen in een oude t.v. kast. Philips had verschillende mooie meubels met zo'n mooie jajoezie deur aan de voorkant. Als je zo'n kast nu helemaal leeghaalt en een passend toestel vindt dat er zo in kan schuiven, kom je een heel eind.
Of maak zelf een passende houten kast om een moderner toestel. Het masker rond de beeldbuis kun je in een passende kleur spuiten.
Kijk maar eens rond op internet en laat je fantasie de vrije loop. Niemand zal in de gaten hebben dat je fantasiemodel niet authentiek is.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
01 aug 2013 18:29 #34781 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Hulp gevraagd!
Hallo Heren

Mag ik misschien even een correctie doen Jeroen Landman heeft géén oude tv's in de aanbieding
Maar F.Landman en woont in het zuiden des lands
geen familie van elkaar.
Maar een oude tv toestel is te vinden en als men het zo doet dat je bedieningsknoppen kan gebruiken is het helemaal leuk.
ooit heeft er eens een TX 400 kleur op de beurs gestaan en men het toestel op Zwart/wit gezet
dacht 1 ieder o het is een oude tv totdat men aan de knop draaide en men had kleur.
er is natuurlijk alles op te verzinnen.
Mvg René Daemen

René Daemen

Gemaakt door Kunena