Hulp gevraagd!
Maar de persoon in kwestie stelde het toen der tijd zelf voor aan iemand of hij zoiets voor hem moest maken.
(uiteraard weet ik niet hoe hun relatie tot elkaar is)
Vandaar dat ik nu zo brutaal ben.
Ik begrijp volkomen dat daar veel tijd in gaat zitten in zo'n project,en dat het kostenplaatje zeker
geen tientjeswerk is.
Daar ben ik me volkomen van bewust.
Maar ik ben blij met de tips die je mij hebt gegeven,misschien ga ik het toch eerst even zelf proberen.
Momenteel heb ik haast geen tijd om achter de computer te zitten.
Vanochtend moest ik al om 6.30 op de zaak zijn,en ik ben nu net terug.
Even snel eten,5 minuten achter de computer zitten,en nu weer snel klussen in het huisje.
Dus even een avondje google-en zit er even niet in voor me.
@ Francis ,bedankt voor de tip. Mocht het zelf niet lukken om iets te maken,dan kan ik hem altijd proberen op te sporen.
En de vraag voorleggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik weet wat Robin bedoeld . Ik ben bij de man thuis geweest die een omgebouwd volgens mijn herinnering een "hondehok" omgebouwd naar kleurenTV met kleine bolle kleurenbuis en bedienbaar met de originele hondenhokknoppen . Op het andere forum moet hij in de ledenlijst staan ( misschien ook hier ) Zijn naam is Johan en hij woont in Waalwijk , een wat oudere persoon en bekwaam TV technieker
MVG
Francis
Handtekening
- brcf01
- [brcf01]
-
Bert Kn schreef : Hoi Robin.
De bijdrage van Maurice kan ik me wel in vinden.
Zelf had ik ook al eens het idee zoiets te gaan doen voor in de hobby kamer.
Ik dacht daarbij aan een passend draagbaar kleuren toestel met afstand bediening in een behuizing waarvan Jeroen Landman er een aantal van aanbiedt in te bouwen.
Met wat kunst en vliegwerk moet dat lukken denk ik.
Bert.
Een vriend van mij is dat gelukt.
Inderdaad een toestel zoals Jeroen aanbiedt, op zoek naar een zo passend
mogelijk kleine tv er in en zowaar, de afstandsbediening werkt ook nog.
Heel simpel en doeltreffend.
:thumbsup:
De bijdrage van Maurice kan ik me wel in vinden.
Zelf had ik ook al eens het idee zoiets te gaan doen voor in de hobby kamer.
Ik dacht daarbij aan een passend draagbaar kleuren toestel met afstand bediening in een behuizing waarvan Jeroen Landman er een aantal van aanbiedt in te bouwen.
Met wat kunst en vliegwerk moet dat lukken denk ik.
Bert.
Mvg.
Bert
Ben zelf net 15 jaar ouder dus dat valt wel mee.
Maar beetje te makkelijk op een hobby forum een ander dergelijk project te laten uitvoeren.
Vragen kan natuurlijk.
Bedenk dat dat zoals in de link aangegeven Johan daar echt wel even mee bezig is geweest en heel wat uurtjes.
Het afmaken met een Ben Dijkman achterwandje helemaal top.
Daar mag dan een stevig vergoeding tegen over staan.
Bedoel daarmee weet wat je vraagt aan een ander om voor jouw plezier iets te betekenen.
Dat is niet even een avondje rommelen.
Voor een wat makkelijkere ombouw is met creativiteit zelf ook heel wat te bereiken.
LCD demonteren, knoppen draadjes verlengen en ergens netjes onder voor of achteraan weg bouwen.
Wat klemmen en schroeven en wordt het al heel wat.
Folders uit die tijd genoeg te vinden en vervolgens om op een veilingsite een toestel te vinden.
Vervolgens ga je de manuals opsnorren en zoekt daarin de afmetingen.
Hoe
wel kijk wat voor beeldbuis er in zit, type
Zoek dat type op op Frank zijn buizen data site
frank.pocnet.net/
Dan weet je ook de afmetingen van het masker waar de buis in gemonteerd zit.
Vergelijk dat met iets van CRT of LCD scherm wat je vervolgens gaat zoeken.
Als je dan dat allemaal uitgezocht hebt, bij elkaar geraapt hebt, dan zou je bv iemand kunnen vragen je er bij te helpen.
Maar om hier zomaar te roepen wil iemand iets bouwen waar ik wat aan heb is beetje te makkelijk.
Je mag er best wat voorwerk in doen.
Jeroen Landman heeft voor leuke prijzen wat in de aanbieding.
www.marktplaats.nl/verkopers/637134.html
Kijk eens of dat wat is betreft model.
Kijk dan maar eens of je passend scherm kan vinden.
Ook als je niet zo heel vaardig bent kun je zeker wel veel; bereiken met een beetje inzet.
Verneem het graag , helpen je we verder op die manier.
@ Ouwe Schipper,vriendin weg doen is geen optie!
Ik heb trouwens de 2 grootste kamers van het huis helemaal tot mijn beschikking voor al mijn platen,
audioapparatuur,en opname apparatuur,iets wat maar weinig kunnen zeggen.
Als ik zie wat andere van hun partner mogen oftewel vooral niet mogen,dan mag ik in mijn handen wrijven.
En dan staat mijn AG9004/9007 combinatie met speakerset ook nog in de woonkamer.
@Bert
mooie link,alleen hebben we alles echt vintage(veel hout),en deze tv staat toch net niet.
Maar in iedergeval bedankt!
@Rene
In een kastje wegwerken is helaas geen optie omdat de woonkamer al redelijk vol staat.
Anders had ik dat zeker gedaan.
@ Henk,dat klopt!
@ Maurice,zelf ben ik 31 en heb veel van dit spullen dus nooit in mijn jeugd gezien,en weet dus ook niet wat er allemaal is en welke opties er zijn.
Zelf ben ik vooral een gebruiker en niet technisch vandaar dat ik vraag of iemand het voor me kan maken,of makkelijke tips heeft.
Ik ga eens kijken naar de opties die je me gegeven hebt!