Algemeen
Trafo
28 mei 2013 19:07 - 28 mei 2013 19:07 #32367
door soundman2
Als er een toestel met enkelzijdige gelijkrichting wordt aangesloten, zoals vele zw/w tv's en universeel toestellen, dan loopt er gelijkstroom door de trafo. Hij zou daardoor in verzadiging kunnen gaan en dat geeft ook een brommend geluid.
Mijn trafo heb ik ooit eens gekregen en die zat in een stevige houten kist. Dat heb ik zo gelaten, Alleen bij een stevige belasting laat hij zich horen.
Soundman2
Mijn trafo heb ik ooit eens gekregen en die zat in een stevige houten kist. Dat heb ik zo gelaten, Alleen bij een stevige belasting laat hij zich horen.
Soundman2
Laatst bewerkt 28 mei 2013 19:07 door soundman2.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28 mei 2013 19:05 #32366
door Jac Janssen
.
Beantwoord door Jac Janssen in topic Trafo
bromt hij ook ze hard als je hem op een lagere netspanning zet (met een variac of m.b.v. voorschakeltrafootje van 24V)?
Neemt de netsroom onevenredig toe als je de netspanning opdraait boven de 220V?
Jac
Neemt de netsroom onevenredig toe als je de netspanning opdraait boven de 220V?
Jac
.
Minder
Meer
28 mei 2013 18:59 #32364
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Trafo
Eerst erachter zien te komen welk deel van de trafo geluid maakt. Als hij onbelast bromt is het gewoonlijk het blikpakket. Daar kun je al heel wat bereiken door het goed op te sluiten, als er in de hoeken geen boutgaten zitten klem je het juk tussen twee stukken multiplex met rechthoekige gaten voor de spoelvorm
Als de wikkeling geluid maakt (wat gewoonlijk alleen bij belasting gebeurt) proberen de draden te fixeren met epoxy hars
Nico
Als de wikkeling geluid maakt (wat gewoonlijk alleen bij belasting gebeurt) proberen de draden te fixeren met epoxy hars
Nico
28 mei 2013 18:50 #32360
door antoine
Ik kocht een scheidingstrafo: 220v->220v, 1000VA, fabrikant ETI. Deze trafo is niet gedrenkt en trilt of bromt. Bestaat er een methode om deze bromvrij te krijgen zonder hem te drenken in teer? Graag uw mening.