Algemeen
Philips set is weer thuis.
03 apr 2013 19:44 #30454
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips set is weer thuis.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03 apr 2013 17:25 #30450
door Robin
Beantwoord door Robin in topic Philips set is weer thuis.
De set heeft er onderhand al weer veel uren op zitten!
Ondanks dat ik het de laatste tijd toch best druk heb,zit ik zodra ik thuis ben weer van mij set te genieten.
Ik kan goed merken dat de buizen zich inderdaad even hebben moeten zetten.
De set klinkt telkens beter.
Nu alleen nog monoplaten een schellak platen kunnen testen.
Ik ben benieuwd als ik wat meer(voor mij) bekendere platen(stereo) zal beluisteren wat
mijn ervaring dan is.
Tot nu toe klinkt het super!!! :thumbsup:
Groet,Robin
Ondanks dat ik het de laatste tijd toch best druk heb,zit ik zodra ik thuis ben weer van mij set te genieten.
Ik kan goed merken dat de buizen zich inderdaad even hebben moeten zetten.
De set klinkt telkens beter.
Nu alleen nog monoplaten een schellak platen kunnen testen.
Ik ben benieuwd als ik wat meer(voor mij) bekendere platen(stereo) zal beluisteren wat
mijn ervaring dan is.
Tot nu toe klinkt het super!!! :thumbsup:
Groet,Robin
17 mrt 2013 11:08 #29703
door Robin
Beantwoord door Robin in topic Philips set is weer thuis.
@ René R. goed om te horen dat je met mijn headshells/elementen bezig bent!
Ik kan nu alleen nog maar mono en schellak platen spelen op mijn set.
En van die platen heb ik er nog niet zo veel van.
Ik kan nu alleen nog maar mono en schellak platen spelen op mijn set.
En van die platen heb ik er nog niet zo veel van.
17 mrt 2013 08:26 #29696
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Philips set is weer thuis.
Hallo Jon
het heeft wel wat met brandprogramma te maken
die kun je instellen op de laagste snelheid
als je direct van win-mediaplayer brand is instellen niet mogelijk en gaat het te snel
we hebben het over de eerste generatie CD spelers en daar kun je echt geen MP3 op afspelen
dat kwam meer in 2000-2004 op de markt
Nero kan de brandsnelheid omlaag zetten en natuurlijk een ouder type brander gebruiken
liefst 2 4 8 speed anders gaat het mis overslaan vervormd weergeven.
de modernere Cd spelers kunnen wel wat meer hebben maar niet op de volle snelheid branden
op je pc met muziek.
De foutcorrectie van de eerste CD spelers is anders dan de latere
wat ik moet toegeven dat de swing arm laser beter is dat een laser op een slede met plastic tand wieltjes
Sony had een handje van als je vinger op het apparaat legde al oversloeg terwijl op philips op de kast kon tikken zonder het spoor bijster te raken.
Dus zo slecht zijn de antieke Cd spelers nog niet
Alleen onder delen niet meer aan te komen laser units CDM1 enz
ander is het zo te reviseren
Mvg René Daemen
het heeft wel wat met brandprogramma te maken
die kun je instellen op de laagste snelheid
als je direct van win-mediaplayer brand is instellen niet mogelijk en gaat het te snel
we hebben het over de eerste generatie CD spelers en daar kun je echt geen MP3 op afspelen
dat kwam meer in 2000-2004 op de markt
Nero kan de brandsnelheid omlaag zetten en natuurlijk een ouder type brander gebruiken
liefst 2 4 8 speed anders gaat het mis overslaan vervormd weergeven.
de modernere Cd spelers kunnen wel wat meer hebben maar niet op de volle snelheid branden
op je pc met muziek.
De foutcorrectie van de eerste CD spelers is anders dan de latere
wat ik moet toegeven dat de swing arm laser beter is dat een laser op een slede met plastic tand wieltjes
Sony had een handje van als je vinger op het apparaat legde al oversloeg terwijl op philips op de kast kon tikken zonder het spoor bijster te raken.
Dus zo slecht zijn de antieke Cd spelers nog niet
Alleen onder delen niet meer aan te komen laser units CDM1 enz
ander is het zo te reviseren
Mvg René Daemen
René Daemen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin
17 mrt 2013 04:14 - 17 mrt 2013 04:17 #29694
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Philips set is weer thuis.
@jontl: WMA en MP3 zijn allebei formaten die een CD-Audiospeler niet kan lezen. Dat het met WMA wel lukt en met MP3 niet, zou hooguit door een fout in de conversiesoftware kunnen komen. Met Windows Media Player laten MP3's zich net als WMA's probleemloos omzetten naar CD-Audioformaat.
Wat betreft de Denon: ik weet niet of dat daarvoor geldt, maar er zijn spelers die simpelweg geen kopieen kunnen lezen omdat ze niet aan de originele standaard voldoen (reflectie is anders). Oudere Philips-spelers staan er in elk geval om bekend dat ze behoorlijk tolerant zijn voor afwijkingen zoals gebrande CD's, maar een en ander zal ook van de technische staat van de speler afhangen (en zoals opgemerkt van de brandsnelheid, maar ook van merk en soort/kleur blanke CD).
Wat betreft de Denon: ik weet niet of dat daarvoor geldt, maar er zijn spelers die simpelweg geen kopieen kunnen lezen omdat ze niet aan de originele standaard voldoen (reflectie is anders). Oudere Philips-spelers staan er in elk geval om bekend dat ze behoorlijk tolerant zijn voor afwijkingen zoals gebrande CD's, maar een en ander zal ook van de technische staat van de speler afhangen (en zoals opgemerkt van de brandsnelheid, maar ook van merk en soort/kleur blanke CD).
Laatst bewerkt 17 mrt 2013 04:17 door maarten.
16 mrt 2013 23:48 #29688
door Bert Kn
Helaas is mijn Plexwriter brander met een maximale brandsnelheid van 4x een paar jaar geleden overleden.
Bij deze brander kon ik nog kiezen voor een snelheid van 1x wat volgens mij het meest gunstig is.
Met mijn huidige NEC brander kan ik tot min. 8X gaan ook daarmee gaat het zowel met CD-R en CD+ R goed.
Mg.
Bert.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips set is weer thuis.
Helemaal mee eens.Jon schreef
Als je wma cd's brand met cd-r of cd-rw moet het gewoon lukken
Helaas is mijn Plexwriter brander met een maximale brandsnelheid van 4x een paar jaar geleden overleden.
Bij deze brander kon ik nog kiezen voor een snelheid van 1x wat volgens mij het meest gunstig is.
Met mijn huidige NEC brander kan ik tot min. 8X gaan ook daarmee gaat het zowel met CD-R en CD+ R goed.
Mg.
Bert.
Mvg.
Bert