De ruime breedte van de NVHR
- brcf01
- [brcf01]
-
Onderwerp Auteur
het is te hopen dat zoveel mogelijk heren zich er ook aan houden.
Het is in alle periodes een te mooie hobby om prettig met
elkaar te delen.
Klopt, idd. beetje zweverig maar wel mee eens.
@ Rene,
Ook fijn dat je het ermee eens bent.
Nu nog in praktijk brengen en de handen niet steeds in de gespeelde onschuld wassen en met een wollige handdoek proberen te drogen he?
mvg Leonardo
- brcf01
- [brcf01]
-
Onderwerp Auteur
maarten schreef : Alles moet absoluut bespreekbaar zijn, en ik heb mijn bericht ook zo geschreven, hoop ik, dat duidelijk is dat ik het aankaarten van zoiets niet afkeur. Ik denk alleen dat het niet nuttig is en hoop uiteengezet te hebben waarom ik dat denk.
Zonder dat beschuldigend te bedoelen, wil ik ook benadrukken dat de aanwezigheid van een denigrerende toon een onderdeel is van tweewegscommunicatie, dus onderhevig aan wetmatige misverstanden en interactie, en dat hij als hij onverhoopt werkelijk zo bedoeld is, het alsnog niet handig is om jezelf als underdog (*) op te trekken aan de negatieve energie van anderen (okay dat klonk zweverig, maar ik moet er een eind aan breien aangezien ik even de deur uit moet). Elk hobbygebied bestaat simpelweg op eigen kracht, dus niet door het gebied van een ander te minachten maar ook niet door je eigen gebied als geminacht te beschouwen (want dat is het simpelweg niet, zelfs niet als er een paar mensen zijn die het minachten).
(*) underdog, net zoiets als zich bedreigd voelen. Net zoals anderen zich misschien niet bedreigd voelen, hoef jij misschien niet de underdog te zijn. Dit even zo uitgedrukt voor het gemak van de discussie.
Helemaal mee eens en wijs gesproken.
:thumbsup:
Zonder dat beschuldigend te bedoelen, wil ik ook benadrukken dat de aanwezigheid van een denigrerende toon een onderdeel is van tweewegscommunicatie, dus onderhevig aan wetmatige misverstanden en interactie, en dat hij als hij onverhoopt werkelijk zo bedoeld is, het alsnog niet handig is om jezelf als underdog (*) op te trekken aan de negatieve energie van anderen (okay dat klonk zweverig, maar ik moet er een eind aan breien aangezien ik even de deur uit moet). Elk hobbygebied bestaat simpelweg op eigen kracht, dus niet door het gebied van een ander te minachten maar ook niet door je eigen gebied als geminacht te beschouwen (want dat is het simpelweg niet, zelfs niet als er een paar mensen zijn die het minachten).
(*) underdog, net zoiets als zich bedreigd voelen. Net zoals anderen zich misschien niet bedreigd voelen, hoef jij misschien niet de underdog te zijn. Dit even zo uitgedrukt voor het gemak van de discussie.
- Hoedendoosch
- [Hoedendoosch]
-
HiFiGN schreef : Ik constateer alleen en heb hier geen mening gegeven.
René,
wat heb je geconstateerd ? Ik lees regelmatig dit forum, niet alles, maar ik kan me niet herinneren dat iemand hier op dit forum iets gezegd heeft over de door jouw genoemde pijnpunten. De meesten hier gaan juist respectvol om met elkaar en respecteren elkaars interesses. Dat in twijfel trekken door op dit forum deze oude koeien steeds weer uit de sloot te halen heeft naar mijn mening geen pas.
Pim.
- brcf01
- [brcf01]
-
Onderwerp Auteur
denigrerende toon niet. Alles moet bespreekbaar zijn.
Het valt juist op dat een bepaalde groep liefhebbers erg snel op de tenen
getrapt is.
Je merkt het al geregeld aan het feit hoe kleinerend er over de 50er jaren
radio's gesproken wordt. Andersom is dat totaal niet aan de orde
en ik vindt de vroege radio's even interessant als de latere radio's.
Alleen doe ik niets met die vroege radio's en niets met de recentere technieken.
Ik constateer alleen de omschrijving van de NVHR en dat schijnt al een
discussie op te leveren.
Ik schrijf nergens wat mijn mening is over de verschillende periodes
in de radiogeschiedenis voor zover er verschillende periodes geweest zijn.
In mijn ogen niet en is het een continue proces geweest, alleen een keer
onderbroken door de loop van de geschiedenis.
Ik constateer alleen en heb hier geen mening gegeven.
Het moet juist zo zijn dat de hele radio geschiedenis als een continue
proces gezien moet worden, dus radio's van 1900 tot 2000, inclusief
transistortoestellen, bandrecorders, hifi, IC toestellen, video, enzovoorts.
Allemaal even interessant en boeiend. We maken allemaal alleen een keuze
waar we me mee bezig zijn en waar ons hart ligt.
Het enige wat ik gezegd heb is dat er heren zijn die denken dat de NVHR alleen
voor oude toestellen staat en dat is gewoon niet zo.
Dat er gemopperd wordt dat er teveel 'gebittenradio's' op de beurs zouden zijn
is dan ook onterecht, net zo goed dat het onterecht zou zijn dat er gemopperd
wordt over het feit dat er teveel van de vroegste radio's aanwezig zou zijn.
Voor mij is het allemaal historisch even waardevol en interessant,zeker op
design gebied.
Groet
René