Skip to main content
Algemeen

versterker EL6400 PHILIPS

Meer
09 feb 2013 19:08 #28041 door arjenm
Beantwoord door arjenm in topic versterker EL6400 PHILIPS
ik heb er vanmiddag met proefgedraait prima geluid ook als je je hem volstuurt blijft hij zuiver
ik heb er 2 bose boxen op gezet paralel ,moet ik dan de watt,s en de ohm,s bij elkaar op tellen
om de versterker in testellen zie bijlage ik kan geen wijs uit dat schematje omdat ik niet weet hoeveel volt de luidspeakers zijn ik heb hem nu op 10 volt staan :angry:
mvg arjen

mvg arjen meulmeester

ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 feb 2013 10:17 #28022 door Laurens
Beantwoord door Laurens in topic versterker EL6400 PHILIPS
Je zou een klein versterkertrapje voor de EL6400 kunnen zetten, en dat trapje afstemmen op je smaak, en de 6400 clean laten werken.
In de versterker zelf zou ik niet dingen gaan lopen wijzigen (behalve de teerknollen)

Ik ben trouwens in de war met de 6405/15 serie versterkers, die clippen erg agressief. De 6400/6411 heb ik op dat vlak niet getest.

.

Meer
09 feb 2013 09:20 #28021 door arjenm
Beantwoord door arjenm in topic versterker EL6400 PHILIPS
dat clipping karakter kan ik daar wat in verbeteren
gr arjen

mvg arjen meulmeester

ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden

Meer
09 feb 2013 00:40 #28017 door Laurens
Beantwoord door Laurens in topic versterker EL6400 PHILIPS
De klank van die versterkers is prima voor gitaren, maar probeer ze niet te oversturen. Het clipping karakter is vrij agressief, geen rustig toenemende vervorming zoals bij gitaarversterkers gewensd is.

.

Meer
08 feb 2013 22:09 #28013 door soundman2
Beantwoord door soundman2 in topic versterker EL6400 PHILIPS
In principe hoef je niet erg veel te veranderen voor een gitaar. De radio/pu ingang gebruik je voor een gitaarelement met een hoge spanningsafgifte. Heb je een element dat een klein signaal afgeeft, dan kun je een microfooningang gebruiken.
Wat je wel mist is een regeling voor de lage tonen.

Soundman2

Meer
08 feb 2013 21:18 #28007 door admin
Beantwoord door admin in topic versterker EL6400 PHILIPS
Zie hier eens

El6400

Ik denk dat je een extra voorversterker trapje nodig hebt. Lijkt niet zo ingewikkeld.

Henk van 't Kruis

Gemaakt door Kunena