Skip to main content
Algemeen

634C !!

• Marc en Patricia
  • [Marc en Patricia]
  • Onderwerp Auteur
Meer
05 jan 2013 20:41 - 05 jan 2013 20:50 #26545 door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic 634C !!
Hallo John,

Kun je zoiets voor mij/ons maken en wat zijn de kosten , ik begin er niet aan want dat vind ik maar niks om te doen.
Mijn 634C is een 110 volts uitvoering en dit is mij verteld door de eigenaar .
Ik durf en zie het echt niet zitten om zoiets te maken.

Mvgr Marc en Patricia :smilythumb: : happyny01 :thumbsup:

658U

836A

Laatst bewerkt 05 jan 2013 20:50 door Marc en Patricia. Reden: vergeten foto's te plaatsen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 jan 2013 20:23 - 05 jan 2013 20:25 #26542 door John Hupse
Beantwoord door John Hupse in topic 634C !!
Een Philips 634C trekt circa 230 mA.

Een Philips GM4560 gestabiliseerde voeding levert maximaal 100 mA, dat is dus te weinig.

Hier vind je twee ontwerpen voor een gelijkstroomvoeding, de eerste levert 200 mA, de tweede 400 mA. Beide zijn geschikt voor 220 volt radiotoestellen. Met een scheidingstrafo 230 -> 115 volt eventueel ook geschikt voor 110 volt.

Op 220 volt spelen dergelijke toestellen een stuk beter als op 110 volt (4-voudig uitgangsvermogen).

Zo'n toestel gaat niet kapot als je de stekker verkeerd-om in het stopkontakt steekt. Het speelt uiteraard ook niet, de anodespanning is in dat geval negatief.
Laatst bewerkt 05 jan 2013 20:25 door John Hupse.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marc en Patricia

Meer
05 jan 2013 17:54 #26539 door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic 634C !!
Maar hoeveel stroom vraagt zo'n radio? Praten we over amperes of over tienden van? Lijkt me toch niet ècht een probleem om daar een voeding voor ineen te bastelen. De 110 volt DC waar ze 't destijds mee moesten doen was ook zo schoon niet! Daar zat altijd een flinke rimpel op, vanwege de manier waarop die opgewekt werd met dikke DC dynamo's.
In de grijze oudheid heb ik nog 's een 110 volt DC voeding gebouwd voor het Utrechtse museum voor mechanische muziek. Die mensen hadden last met elektromagneetjes die niet meer loslieten als ze eenmaal bekrachtigd waren geweest. Misverstand: ze wilden dat de 110 volt regelmatig werd òmgepoold om dat euvel te bestrijden. Ik heb ze toen verteld dat ze tussen elk ankertje een plaatje messing van 0,2 mm dik moesten lijmen tegen dat "kleven"
Geen idee of ze die raad hebben opgevolgd
Nico

• Marc en Patricia
  • [Marc en Patricia]
  • Onderwerp Auteur
Meer
05 jan 2013 16:40 #26536 door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic 634C !!
Hallo Pim ,

Ik weet niet of de radio bromt of dat de variac daar de oorzaak van is.
Ik weet 100% wat + is en welke de - pool gelukkig staat dat er nog mooi op .
En jazeker pas ik erg goed op het heeft mij in het verleden een set buizen gekost helaas .
Nu weet ik gelukkig beter hoor maar super dat je meedenkt met mij.
Nu maar afwachten of ik ook zo een PHILIPS GM4560 ergens kan kopen/vinden.
Mocht je er 1 weten laat maar horen.

Mvgr Marc en Patricia

• Hoedendoosch
  • [Hoedendoosch]
Meer
05 jan 2013 16:34 #26535 door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic 634C !!
Hallo Marc en Patricia,

ik gebruik voor mijn Philips 2523 en 2636 (beide gelijkstroom) een Philips GM4560. Zo nu en dan nog wel te koop via het forum of op de beurs.

Bromt de variac of bromt de radio ?? Volgens mij is het niet verstandig de radio op deze manier aan te sluiten. En let op de polariteit, een vergissing is snel gemaakt en dan is je lentebode wijlen.

Pim.

• Marc en Patricia
  • [Marc en Patricia]
  • Onderwerp Auteur
Meer
05 jan 2013 16:22 - 05 jan 2013 16:26 #26533 door Marc en Patricia
634C !! werd gestart door Marc en Patricia
Eindelijk is de 634C er dan .....
Ik ben op zoek naar een voeding 110Volt en GELIJKSTROOM wie o wie kan er 1 bouwen of maken.
Tevens zoek ik ook het schaallampje van dit toestel die erin zit is kapot , heb hem even uit de 634A gepakt maar wil toch de goede erin hebben .
Ik heb eeb variac die zowel gelijk als wisselstroom kan geven maar deze bromt als de radio speelt ....
heb er al een ELCO overheen gezet van 47Uf 350Volt maar helpt niet de brom blijft !!.
Wie o wie weet er raad en daad.
Foto's zal ik vandaag of morgen maken en plaatsen.
Ook de schakelaar achterop 1 2 3 mist die is voor het geluid te dempen die zoek ik dus ook nog !

Grt Marc en Patricia
Laatst bewerkt 05 jan 2013 16:26 door Marc en Patricia. Reden: vergeten

Gemaakt door Kunena