Algemeen
Ontroest TIP
18 dec 2012 20:59 - 18 dec 2012 22:47 #25682
door Marcel L
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Beantwoord door Marcel L in topic Ontroest TIP
Hoi,
Ik zou toch wat voorzichtig zijn met dat spul.
Op hardnekkige plekken op het chassis is het wellicht nuttig, maar het het koper zou ik er zeker niet mee doen. Het koper heeft zijn natuurlijke glans nu verloren en ziet er echt aangetast uit.
Al met al vind ik het er niet mooier op worden.
Ik zou zelf toch wat simpeler middelen gebruiken, zoals warm water met een beetje groene zeep, tandenborstel, fijn staalwol en (wellicht een dremel met) een staalborsteltje voor de hardnekkige plekken.
Groeten van Marcel :kerstbmsmly
Ik zou toch wat voorzichtig zijn met dat spul.
Op hardnekkige plekken op het chassis is het wellicht nuttig, maar het het koper zou ik er zeker niet mee doen. Het koper heeft zijn natuurlijke glans nu verloren en ziet er echt aangetast uit.
Al met al vind ik het er niet mooier op worden.
Ik zou zelf toch wat simpeler middelen gebruiken, zoals warm water met een beetje groene zeep, tandenborstel, fijn staalwol en (wellicht een dremel met) een staalborsteltje voor de hardnekkige plekken.
Groeten van Marcel :kerstbmsmly
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 18 dec 2012 22:47 door Marcel L.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc en Patricia
- [Marc en Patricia]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
18 dec 2012 20:33 #25680
door Marc en Patricia
Ontroest TIP werd gestart door Marc en Patricia
Zoals jullie wel weten had ik een 834A chassis wat erg roestig was ( pff niet 1 stukje nog mooi) , vandaag was ik bij de PRAXIS en heb daar HG ROEST STPPER gekocht .
Thuis gekomen het chassis met een klein penseeltje met dit spul ingesmeert ( Puur ! )en ongeveer 20 minuten laten intrekken .
Daarna met een Geel/Groen sponsje nat gemaakt met een beetje lauw water en met de spons eerst het meeste eraf gehaald en daarna met het groene gedeelte het chassis gewreven en daarna nog eens met de gele kant en lauw water afgenomen ..... zie het resultaat ik ben er erg blij mee .
Verneem graag van jullie wat jullie ervan vinden .
Het koper werk was bar slacht en dat heb ik ook gedaan maar ongeveer 5 minuten laten intrekken .
Mvgr Marc en Patricia
Thuis gekomen het chassis met een klein penseeltje met dit spul ingesmeert ( Puur ! )en ongeveer 20 minuten laten intrekken .
Daarna met een Geel/Groen sponsje nat gemaakt met een beetje lauw water en met de spons eerst het meeste eraf gehaald en daarna met het groene gedeelte het chassis gewreven en daarna nog eens met de gele kant en lauw water afgenomen ..... zie het resultaat ik ben er erg blij mee .
Verneem graag van jullie wat jullie ervan vinden .
Het koper werk was bar slacht en dat heb ik ook gedaan maar ongeveer 5 minuten laten intrekken .
Mvgr Marc en Patricia
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.