Algemeen
Prijzen ........
- brcf01
- []
-
16 sep 2012 21:28 - 16 sep 2012 21:43 #21581
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Prijzen ........
Prima reactie Henk.
EN fraaie foto's!
Geluk en goede connecties helpen ook.
Als je wat zoekt en je hebt een goed presentatieplaatje van jezelf helpt dat ook.
Dan zien de mensen dat je enthousiast bent.
De echte liefhebber vindt het alleen maar leuk dat zijn object dat hij 'doorgeeft'
naar een enthousiaste liefhebber gaat en dus in goede handen is.
Je kan daarom een toch tamelijk zeldzame AG9007 eindversterker voor een fles wijn
krijgen (zoals ik heb ervaren) of je betaald er 250 tot 350 euro voor. In mijn geval
gewoon door een oproep op MP en de vriendelijke aanbieder de HiQGN site heeft bekeken.
Eveneens door de HiQGN site ben ik benaderd door een aardige meneer die mij de ook zeldzame
satellieten aanbood. Gewoon omdat hij op het internet ging zoeken naar een liefhebber
en zo op de site terecht kwam. Dan heb je dus mazzel, maar is het geen toeval.
Maar wat ook scheelde: in beide gevallen hadden de heren geen affiniteit met de
spullen waar ik nou juist naarstig naar op zoek was.
:thumbsup:
EN fraaie foto's!
Geluk en goede connecties helpen ook.
Als je wat zoekt en je hebt een goed presentatieplaatje van jezelf helpt dat ook.
Dan zien de mensen dat je enthousiast bent.
De echte liefhebber vindt het alleen maar leuk dat zijn object dat hij 'doorgeeft'
naar een enthousiaste liefhebber gaat en dus in goede handen is.
Je kan daarom een toch tamelijk zeldzame AG9007 eindversterker voor een fles wijn
krijgen (zoals ik heb ervaren) of je betaald er 250 tot 350 euro voor. In mijn geval
gewoon door een oproep op MP en de vriendelijke aanbieder de HiQGN site heeft bekeken.
Eveneens door de HiQGN site ben ik benaderd door een aardige meneer die mij de ook zeldzame
satellieten aanbood. Gewoon omdat hij op het internet ging zoeken naar een liefhebber
en zo op de site terecht kwam. Dan heb je dus mazzel, maar is het geen toeval.
Maar wat ook scheelde: in beide gevallen hadden de heren geen affiniteit met de
spullen waar ik nou juist naarstig naar op zoek was.
:thumbsup:
Laatst bewerkt 16 sep 2012 21:43 door brcf01.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- []
-
16 sep 2012 20:32 #21576
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Prijzen ........
Ik denk dat de staat van een toestel ook van toepassing is. een radio die technisch en optisch in topconditie is mag toch best wel iets kosten. De BD663A die ik voor de beurs aan het restaureren ben kostte nieuw 575,00 DM. Op Eay en RM.org variëren de prijzen van 70,00 tot 695,00 Dollar.
Ik heb de radio in slechte staat aangeschaft voor 45,00 Euro, Kosten aan nieuwe buizenset NOS 120,00 Euro. Kosten overige onderdelen 68,00 Euro. Kast opknappen en spuitwerk 90,00 Euro.
revisie uren, heel veel.
Totaal materiaal al 323,00 Euro,
Alles bij elkaar schat ik het aantal uren voor de complete restauratie op 70-80 uur.
Dus zeg het maar, wat kan en is een redelijke verkoopprijs voor een radio in nieuwstaat en elk onderdeel tot op detail gereviseerd.
voorbeeld klangregeling.
Ik heb de radio in slechte staat aangeschaft voor 45,00 Euro, Kosten aan nieuwe buizenset NOS 120,00 Euro. Kosten overige onderdelen 68,00 Euro. Kast opknappen en spuitwerk 90,00 Euro.
revisie uren, heel veel.
Totaal materiaal al 323,00 Euro,
Alles bij elkaar schat ik het aantal uren voor de complete restauratie op 70-80 uur.
Dus zeg het maar, wat kan en is een redelijke verkoopprijs voor een radio in nieuwstaat en elk onderdeel tot op detail gereviseerd.
voorbeeld klangregeling.
15 sep 2012 19:03 - 15 sep 2012 19:05 #21510
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Prijzen ........
Tsja, er zijn wel wat zeldzaamheden waarvan er hooguit nog tientallen bestaan. Verder natuurlijk prototypes. Ook daar staat Philips op.
Natuurlijk is duidelijk dat deze discussie daar in principe niet over ging, maar ik wil maar aangeven dat niet alles in series van 100.000 is gemaakt.
Een andere observatie is trouwens dat de prijzen te hoog zijn als je iets zoekt, en te laag als je iets kwijt wilt. Dat gaat ongeacht het merk wel op denk ik
Natuurlijk is duidelijk dat deze discussie daar in principe niet over ging, maar ik wil maar aangeven dat niet alles in series van 100.000 is gemaakt.
Een andere observatie is trouwens dat de prijzen te hoog zijn als je iets zoekt, en te laag als je iets kwijt wilt. Dat gaat ongeacht het merk wel op denk ik

Laatst bewerkt 15 sep 2012 19:05 door maarten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hkruis
Minder
Meer
15 sep 2012 15:56 #21484
door buurjongen
Beantwoord door buurjongen in topic Prijzen ........
Beste Rene Daemen,
Dat vind ik nou wijze woorden. Dat is gewoon zo, als er Philips op staat is het niet zeldzaam ... al zoek ik nog wel een Philips E442 ...
groetjes van Henk.
Dat vind ik nou wijze woorden. Dat is gewoon zo, als er Philips op staat is het niet zeldzaam ... al zoek ik nog wel een Philips E442 ...
groetjes van Henk.
15 sep 2012 14:56 #21473
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Prijzen ........
Hallo
Alles wat philips heeft gemaakt is niet zeldzaam als er honderdenduizenden van de band rollen
zijn er altijd mensen die het nu ook beschikken of op zolders hooibergen hebben staan
dat drukt de prijs alleen als het een prototype is dan is het zeldzaam
dus een zeldzame lentebode hondehok en dat soort termen lap ik echt aan mijn laars
maar ja er zijn van die mafkezen op MP die denken dat ze goud hebben.
of denken dat ze de enige zijn die een lentebode op zolder hebben staan en niemand anders
nou ben er vele tegen gekomen iedere verzamelaar heeft er 1.
of iemand die een krakkemikkig philips u Toestelletje bxxxxu uit 1930
nog eerst meld iemand heeft 1675euro geboden nou had ie meteen moeten verkopen
dat soort praatjes trap ik niet in.
Een radio wat door de fietsenmaker in 1920 verkocht is van een klein merk en bedrijf is zeldzaam
maar van groot industriëel bedrijf niet.
Mvg René Daemen
Alles wat philips heeft gemaakt is niet zeldzaam als er honderdenduizenden van de band rollen
zijn er altijd mensen die het nu ook beschikken of op zolders hooibergen hebben staan
dat drukt de prijs alleen als het een prototype is dan is het zeldzaam
dus een zeldzame lentebode hondehok en dat soort termen lap ik echt aan mijn laars
maar ja er zijn van die mafkezen op MP die denken dat ze goud hebben.
of denken dat ze de enige zijn die een lentebode op zolder hebben staan en niemand anders
nou ben er vele tegen gekomen iedere verzamelaar heeft er 1.
of iemand die een krakkemikkig philips u Toestelletje bxxxxu uit 1930
nog eerst meld iemand heeft 1675euro geboden nou had ie meteen moeten verkopen
dat soort praatjes trap ik niet in.
Een radio wat door de fietsenmaker in 1920 verkocht is van een klein merk en bedrijf is zeldzaam
maar van groot industriëel bedrijf niet.
Mvg René Daemen
René Daemen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marc en Patricia
Minder
Meer
15 sep 2012 12:38 #21468
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Prijzen ........
Tja er zijn nog steeds mafketels die bij het zien van een oue radio meteen dollar (of euro) tekentjes in de ogen krijgen. Gelukkig heb ik onze lokale Kringloop winkel wat wijzer kunnen maken; die boden een of ander toestel uit eind jaren '50 aan en wouen er 100 euro voor hebben. Vaal en vuil, geen achterwand, speakerconus aan flarden, zag eruit alsof 'ie een winter lang op de middenberm van de A2 had gestaan
Nico
Nico
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marc en Patricia