Skip to main content
Algemeen

Prijzen ........

• brcf01
  • []
18 sep 2012 14:21 #21631 door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Prijzen ........
Hoi

Inderdaad, en ook uit de jaren vijftig kan iets zeldzaam zijn.

Maar mij gaat het alleen om het plezier in gebruik.
Aan een eventuele waarde hecht ik al helemaal niet.

:thumbsup:
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 sep 2012 14:17 - 18 sep 2012 21:39 #21630 door Marcel L
Beantwoord door Marcel L in topic Prijzen ........

buurjongen schreef : .....Dat is gewoon zo, als er Philips op staat is het niet zeldzaam.....

Hoi,

Persoonlijk ben ik het hier niet mee eens.
Ik heb voldoende Philipsradio's (gehad en gezien) die behoorlijk zeldzaam waren.
Uniek daarentegen is weer wat anders: dan is er maar 1 exemplaar van bekend.
Maar dat geldt doorgaans niet voor radio's.

Ik geef maar even een voorbeeld:

En zo weet ik er nog wel een paar.

Stel je voor dat half Nederland ineens een Lentebode zou willen hebben ... moet je zien hoe snel ze dan zeldzaam zijn.

Groeten van Marcel :woohoo:

Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 18 sep 2012 21:39 door Marcel L.

Meer
18 sep 2012 14:08 - 18 sep 2012 14:10 #21629 door Marcel L
Beantwoord door Marcel L in topic Prijzen ........

Marc en Patricia schreef : Hallo Henk ,

Ik probeer jou al een poosje mail te sturen maar krijg hem steeds retour .

naar hetvolgende mail adres mail ik maar krijg steeds retour :

******@hksservices.nl

Grt Marc en Patricia

Nogmaals: voor dit soort berichten graag even het PM-systeem gebruiken!

En graag niet andermans e-mailadres op internet zetten. Anders krijgt diegene weer zoveel spam over zich heen.

Groeten van Marcel - Forumbeheer : FYI :

Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 18 sep 2012 14:10 door Marcel L.

Meer
17 sep 2012 13:24 #21592 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Prijzen ........
Beste Marc en Patricia,

Ondanks de crisis en ondanks er Philips op staat blijven bepaalde Philips toestellen toch zeldzaam. Dat geldt idd niet voor een Lentebode om eens een voorbeeld te noemen. Ik vind het een prachtig toestel, maar echt zeldzaam is het zeker niet.
Maar een mooie Nederlandse 932A wordt hoogstens een keer per jaar aangeboden en de kans dat het allereerste Philips toestel, de 2501 in mooie staat wordt aangeboden is al helemaal een zeldzaamheid op zich.
Ook de Philips 2016 luidspreker, het Chinese hoedje dat in enorme aantallen is verkocht kom je in mooie staat zelden meer tegen omdat de meeste vanwege hun kwetsbaarheid zijn gesneuveld.
Als je graag zo'n toestel in je verzameling zou willen, dan is de prijs ervan niet mis.
Overigens; de door jou vermelde eBay France advertentie (Chinees hoedje met Philips 2514 in erg mooie staat) heeft uiteindelijk € 306,- opgebracht. Tel daarbij de vrachtkosten naar Nederland van € 34,- op, dan zie je dat zeldzame Philips producten nog steeds kostbaar zijn.

Oh, afgelopen weekend kwam ik met een geheel oorspronkelijke Philips 208U met Herrijzend Nederland op de schaal thuis. Nooit aan geprutst, zelfs het originele netsnoer en stekker zat er nog aan. Voor zo'n toestel, een geliefd en gezocht verzamelaarsobject, betaalde je 5 jaar geleden nog € 150,- en nu 1/3 deel. Zo zie je maar dat de "crisis" ook zijn voordelen heeft.

Groeten, Hans

• hkruis
  • []
17 sep 2012 05:05 #21587 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Prijzen ........
@ Nico, zo ga ik er ook mee om, het is een hobby en zo repareer ik ook voor anderen, Nog even naar het voorbeeld van de BD663A, Als ik deze nu tekoop zou zetten dan heb ik voor mij zelf een prijs vastgesteld als volgt.

De oorspronkelijke Gulden prijs in Euro, dus dat zou uitkomen op ongeveer 330,00 Euro voor de Nederlandse markt. En ik weet nu al, dat veel liefhebbers het dan toch nog te duur vinden.

En dat is inclusief alle hobby plezier en liefde voor de buizenradio erbij.

Meer
17 sep 2012 01:43 #21586 door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Prijzen ........
@ Henk:
De bedragen en manuren die je noemt zijn min of meer bekend; maar wat óók bekend is, dat is het feit dat je die er nóóóit uit terugziet. Het blijft een hobby en het blijft nogal zeldzaam dat die hobby iets opbrengt. Dus als er iemand is die het daarom gaat kan die persoon er maar beter meteen mee stoppen. Je moet het hebben van de persoonlijke voldoening over wat je volbracht hebt
Nico

Gemaakt door Kunena