Algemeen
Revisie AG9006
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
22 jun 2012 19:17 #18656
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Revisie AG9006
Volgens mij moet het op printen op een blank transparant van 180 gr toch lukken met een beetje knappe inktjet printer. Ruime droogtijd nemen en naspuiten met een lak.
Ik bedoel de transparaten die ook gebruikt worden voor de overheadprojector. Bij officecenter nog voldoende te koop.
Ik bedoel de transparaten die ook gebruikt worden voor de overheadprojector. Bij officecenter nog voldoende te koop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 jun 2012 18:56 #18655
door Niels
Niels
Beantwoord door Niels in topic Re: Revisie AG9006
Hallo Rene,
Als het lukt zo dat heel fijn zijn. Ik had een tijd terug Bjorn al eens gemaild. Waarschijnlijk had hij iets anders aan zijn hoofd op dat moment want nooit een reaktie ontvangen.
Ik vind het super dat jij dit nu aansnijdt.
Recentelijk een stuk plastic (de voorkant van een insteekhoes) bewaard om te proberen of ik m.b.v. een printer iets kan bewerkstelligen. Dat is mijn idee. Alles wordt dan zwart i.p.v. het originele geel/goud. Maar je hebt in ieder geval iets.
Het mooiste resultaat levert waarschijnlijk een echter drukker/printer. Als deze ook gelijk de omtrek meedrukt, wordt het langs deze omtrek uitsnijden.
Persoonlijk wil ik wel meerdere exemplaren afnemen, zowiso als reserve.
Niels
Als het lukt zo dat heel fijn zijn. Ik had een tijd terug Bjorn al eens gemaild. Waarschijnlijk had hij iets anders aan zijn hoofd op dat moment want nooit een reaktie ontvangen.
Ik vind het super dat jij dit nu aansnijdt.
Recentelijk een stuk plastic (de voorkant van een insteekhoes) bewaard om te proberen of ik m.b.v. een printer iets kan bewerkstelligen. Dat is mijn idee. Alles wordt dan zwart i.p.v. het originele geel/goud. Maar je hebt in ieder geval iets.
Het mooiste resultaat levert waarschijnlijk een echter drukker/printer. Als deze ook gelijk de omtrek meedrukt, wordt het langs deze omtrek uitsnijden.
Persoonlijk wil ik wel meerdere exemplaren afnemen, zowiso als reserve.
Niels
Niels
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
22 jun 2012 14:42 #18644
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: Revisie AG9006
Inmiddels zijn er meerdere modellen bij verschillende eigenaren.
Wat vaak ontbreekt is een plastic plaatje wat los achter de
knoppen hangt om de functies van de knoppen aan te geven.
Dit transparante plaatje ontbreekt helaas vaak.
Nu heeft het exemplaar van Bjorn, mijn eerste mono hifi vesrterker,
dit plaatje juist nog wel. Deze AG9006 is uiterlijk in onberispelijke
staat. al is er technisch in het verleden nogal aan gesleuteld,
vóór de zeer fraaie revisie door onze vriend Peter1952.
Mijn vraag is of het mogelijk is om dit plaatje in een bepaalde
hoeveelheid na te maken. Ik denk dat diverse eigenaren van de AG9000/9006
daar wel blij mee zullen zijn.
Uiteraard moet ik het Bjorn nog vragen of hij zijn plaatje daarvoor
ter beschikking wil stellen, maar wat zou een mogelijkheid zijn om
deze zo getrouw mogelijk na te maken?
Hierbij een foto van mijn voormalige AG9006 met het bewuste plaatje.
De gaten in de plint waren er later ingemaakt voor extra functies, zoals
de regeling van een microfoonaansluiting. Bij de revisie door Peter
heeft hij daar fraaie zilverkleurige dopjes op gezet, na verwijdering
van de toegevoegde techniek.
Wat vaak ontbreekt is een plastic plaatje wat los achter de
knoppen hangt om de functies van de knoppen aan te geven.
Dit transparante plaatje ontbreekt helaas vaak.
Nu heeft het exemplaar van Bjorn, mijn eerste mono hifi vesrterker,
dit plaatje juist nog wel. Deze AG9006 is uiterlijk in onberispelijke
staat. al is er technisch in het verleden nogal aan gesleuteld,
vóór de zeer fraaie revisie door onze vriend Peter1952.
Mijn vraag is of het mogelijk is om dit plaatje in een bepaalde
hoeveelheid na te maken. Ik denk dat diverse eigenaren van de AG9000/9006
daar wel blij mee zullen zijn.
Uiteraard moet ik het Bjorn nog vragen of hij zijn plaatje daarvoor
ter beschikking wil stellen, maar wat zou een mogelijkheid zijn om
deze zo getrouw mogelijk na te maken?
Hierbij een foto van mijn voormalige AG9006 met het bewuste plaatje.
De gaten in de plint waren er later ingemaakt voor extra functies, zoals
de regeling van een microfoonaansluiting. Bij de revisie door Peter
heeft hij daar fraaie zilverkleurige dopjes op gezet, na verwijdering
van de toegevoegde techniek.
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
22 jun 2012 12:29 - 22 jun 2012 12:30 #18637
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: Revisie AG9006
Van Bert kreeg ik foto's van het niet gereviseerde exemplaar.
Die gaan we zo bewaren, voor het (HiFiGN) archief zeg maar.
de meeste AG9006'ers worden (terecht) gereviseerd omdat ze
gebruikt gaan worden.
Dan moet er ook eentje overblijven in zijn oorspronkelijke
technische staat. Voor de toekomst.
Maar ook omdat het gewoon leuk is.
wel schoonmaken en opknappen uiteraard, een aangepast detail
wordt in zijn oorspronkelijke staat terug gebracht.
Die gaan we zo bewaren, voor het (HiFiGN) archief zeg maar.
de meeste AG9006'ers worden (terecht) gereviseerd omdat ze
gebruikt gaan worden.
Dan moet er ook eentje overblijven in zijn oorspronkelijke
technische staat. Voor de toekomst.
Maar ook omdat het gewoon leuk is.
wel schoonmaken en opknappen uiteraard, een aangepast detail
wordt in zijn oorspronkelijke staat terug gebracht.
Laatst bewerkt 22 jun 2012 12:30 door brcf01.
- []
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
21 jun 2012 22:43 #18625
door
Beantwoord door in topic Re: Revisie AG9006
Peter.
De elco klem had ik ook al aan gedacht dit ga ik dan ook waarschijnlijk doen.
Het ging mij erom hem tijdelijk bromvrij te maken middels deze wat knullige oplossing.
Een weerstand in serie heeft ook niet mijn voorkeur twee 800 Ohm speakers in serie is wat ik in gedachte heb om te gaan doen de versterker heeft voor mij power genoeg en wat verlies is geen ramp.
mg
Bert
De elco klem had ik ook al aan gedacht dit ga ik dan ook waarschijnlijk doen.
Het ging mij erom hem tijdelijk bromvrij te maken middels deze wat knullige oplossing.
Een weerstand in serie heeft ook niet mijn voorkeur twee 800 Ohm speakers in serie is wat ik in gedachte heb om te gaan doen de versterker heeft voor mij power genoeg en wat verlies is geen ramp.
mg
Bert
21 jun 2012 20:29 #18615
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Re: Revisie AG9006
Mooi uitgevoerde revisie, het lijkt wel of ik het zelf gedaan heb.
Ik heb inderdaad de 9006 van René gedaan, alleen zat ik met het feit dat de nieuwe condensatoren veel kleiner waren dan de oude en het vastklemmen met de stripjes vond ik niet zo'n succes. Ik heb toen 3-polige draadsteuntjes gebruikt, die vastgeschroefd op de plek waar het stripje vastgeschroefd zat en de draden van de nieuwe condensatoren door de buitenste soldeerlipjes gehaald en daar vastgesoldeerd. De uitstekende draadeinden werden aan de originele aansluitpunten van de oude condensatoren vastgesoldeerd.
Wat die restbrom betreft, dat was geen voedingsbrom maar brom opgepikt door de bedrading. Is nauwelijks te horen.
Ik vind die oplossing voor die massa knullig en netjes tegelijk. Is goed opgelost, maar dat koperdraadje gaat op den duur oxideren en maakt dan minder goed contact met de bus.
Ik haal in zo'n geval de elco er uit, maak te boel goed schoon en zet de elco terug. Brom is dan weg. Je kunt ook, als het niet lukt een elco klem er om heen zetten en die aan massa leggen. Is ook een prima oplossing om elco's met afgebroken voet weer te kunnen gebruiken, met die klem kun je de elco ook op het chassis bevestigen.
Ook U-toestelletjes waarvan men zegt dat ze altijd brommen, worden met deze reparatie doodstil.
Ik ben trouwens geen voorstander van weerstanden in serie met luidsprekers zetten, dat helpt je dempingsfactor om zeep. Je kunt twee 800 Ohm luidsprekers in serie zetten (vermogen wordt dan iets minder), maar ook één 800 Ohm luidspreker er op aansluiten. Alleen ligt dan het gevaar van overbelasting op de loer.
Groeten,
Peter
Ik heb inderdaad de 9006 van René gedaan, alleen zat ik met het feit dat de nieuwe condensatoren veel kleiner waren dan de oude en het vastklemmen met de stripjes vond ik niet zo'n succes. Ik heb toen 3-polige draadsteuntjes gebruikt, die vastgeschroefd op de plek waar het stripje vastgeschroefd zat en de draden van de nieuwe condensatoren door de buitenste soldeerlipjes gehaald en daar vastgesoldeerd. De uitstekende draadeinden werden aan de originele aansluitpunten van de oude condensatoren vastgesoldeerd.
Wat die restbrom betreft, dat was geen voedingsbrom maar brom opgepikt door de bedrading. Is nauwelijks te horen.
Ik vind die oplossing voor die massa knullig en netjes tegelijk. Is goed opgelost, maar dat koperdraadje gaat op den duur oxideren en maakt dan minder goed contact met de bus.
Ik haal in zo'n geval de elco er uit, maak te boel goed schoon en zet de elco terug. Brom is dan weg. Je kunt ook, als het niet lukt een elco klem er om heen zetten en die aan massa leggen. Is ook een prima oplossing om elco's met afgebroken voet weer te kunnen gebruiken, met die klem kun je de elco ook op het chassis bevestigen.
Ook U-toestelletjes waarvan men zegt dat ze altijd brommen, worden met deze reparatie doodstil.
Ik ben trouwens geen voorstander van weerstanden in serie met luidsprekers zetten, dat helpt je dempingsfactor om zeep. Je kunt twee 800 Ohm luidsprekers in serie zetten (vermogen wordt dan iets minder), maar ook één 800 Ohm luidspreker er op aansluiten. Alleen ligt dan het gevaar van overbelasting op de loer.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.