Algemeen
Revisie AG9006
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
21 jun 2012 16:32 #18590
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: Revisie AG9006
Dit is eigenlijk de set waar ik enkele jaren geleden mee ben begonnen
en die was technisch perfect dankzij mijn hobbyvriend Peter B.
Bjorn heeft nu de AG9006.
De A5X83A heb ik zelfs twee keer gehad. Prima tuner, maar uiterlijk
vond ik hem telkens niet passen bij de versterkers met hun industriële
vormgeving.
Nu heb ik de FM13 en die staat ter revisie bij Henk.
Ook omdat ik de tuner op de kabel zet en alleen dus de FM nodig heb.
Middengolf gaat wel via de echte radio in de kamer, de B8X72A.
De tuner op de hifi set is ook puur voor hoofdzakelijk klassieke muziek.
Praten via de mono hifi set is wat minder prettig door de algehele
verspreiding van de weergave. Als we met elkaar praten is dat juist via
het 'sleutelgat effect'. haha.
en die was technisch perfect dankzij mijn hobbyvriend Peter B.
Bjorn heeft nu de AG9006.
De A5X83A heb ik zelfs twee keer gehad. Prima tuner, maar uiterlijk
vond ik hem telkens niet passen bij de versterkers met hun industriële
vormgeving.
Nu heb ik de FM13 en die staat ter revisie bij Henk.
Ook omdat ik de tuner op de kabel zet en alleen dus de FM nodig heb.
Middengolf gaat wel via de echte radio in de kamer, de B8X72A.
De tuner op de hifi set is ook puur voor hoofdzakelijk klassieke muziek.
Praten via de mono hifi set is wat minder prettig door de algehele
verspreiding van de weergave. Als we met elkaar praten is dat juist via
het 'sleutelgat effect'. haha.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
21 jun 2012 15:20 #18586
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Revisie AG9006
Heel goed Bert, ga zo door. :smilythumb: :thumbsup:
Henk
Henk
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
21 jun 2012 15:14 #18585
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: Revisie AG9006
Prachtig Bert.
Ziet er goed uit.
Veel plezier er mee.
:thumbsup:
Ziet er goed uit.
Veel plezier er mee.
:thumbsup:
- []
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
21 jun 2012 14:30 - 21 jun 2012 15:21 #18584
door
Sind kort met de hobby van buizenradio's en aanverwante begonnen.
Onlangs heb ik voor een leuke prijs twee AG9006 versterkers gekocht waarvan ik er een zelf wil houden.
Aangezien het reviseren van versterkers in tegenstelling tot reviseren van radio's mij niet onbekend is had ik besloten het exemplaar zelf te reviseren, hieronder een kort verslag met wat foto's.
Afgelopen dinsdag en woensdag eens lekker mijn best gedaan en de AG9006 gereviseerd ik dacht als een jukebox versterker lukt moet dit ook kunnen.
Voor ik met de revisie begon eerst even getest hij speelde maar wel met een behoorlijke vervorming in het geluid.
Als test luidspreker heb ik een AD3700AM met een 420 Ohm hoogvermogen weerstand in serie gebruikt om aan de 1200 Ohm te komen.
Om deze een klankkast te geven heb ik die in een half lege kast van een B4X61A gebouwd zie een van de foto’s.
Na alle teercondensatoren en kleine elco’s vervangen te hebben kwam het spannende moment, hoe klinkt het nu.
Op een zeer lichte constante brom na welke niet harder werd bij hoger volume is het geluid boven verwachting zeer goed, niets mis mee.
Nu had ik links en rechts en met name van René R al begrepen dat de brom bij deze modellen normaal is.
Echter ik ben verder gaan zoeken.
Uiteindelijk bleek dat de – aansluiting van een van de beker condensatoren niet jofel was plhilips Gebruikte daar een ring met soldeerlip voor welke onder de bus is gemonteerd en geïsoleerd tov. Massa.
Na Ohms meten tussen de soldeerlip en het huis van de beker condensatoren was het bij de eerste al raak het contact tussen beide was niet optimaal en bij licht draaien van de beker zwabberde de meetwaarde die 0 Ohm moest zijn aardig.
Aandraaien van de moer hielp niet.
Vervolgens een draadje van de soldeerlip na de behuizing van de beker condensator gebracht en met tie wraps vastgezet daar solderen niet gaat, zie enkele foto’s.
Resultaat brom volledig weg en zelfs met het oor bijna tegen de speaker aan niet meer hoorbaar.
Sinds vanmorgen staat hij proef te draaien met de A5X83A en de alternatieve B4X61A speaker zie bijgevoegde foto’s en tot nu toe heeft de versterker geen krimp gegeven en doet het voorbeeldig.
Revisie AG9006 werd gestart door
Sind kort met de hobby van buizenradio's en aanverwante begonnen.
Onlangs heb ik voor een leuke prijs twee AG9006 versterkers gekocht waarvan ik er een zelf wil houden.
Aangezien het reviseren van versterkers in tegenstelling tot reviseren van radio's mij niet onbekend is had ik besloten het exemplaar zelf te reviseren, hieronder een kort verslag met wat foto's.
Afgelopen dinsdag en woensdag eens lekker mijn best gedaan en de AG9006 gereviseerd ik dacht als een jukebox versterker lukt moet dit ook kunnen.
Voor ik met de revisie begon eerst even getest hij speelde maar wel met een behoorlijke vervorming in het geluid.
Als test luidspreker heb ik een AD3700AM met een 420 Ohm hoogvermogen weerstand in serie gebruikt om aan de 1200 Ohm te komen.
Om deze een klankkast te geven heb ik die in een half lege kast van een B4X61A gebouwd zie een van de foto’s.
Na alle teercondensatoren en kleine elco’s vervangen te hebben kwam het spannende moment, hoe klinkt het nu.
Op een zeer lichte constante brom na welke niet harder werd bij hoger volume is het geluid boven verwachting zeer goed, niets mis mee.
Nu had ik links en rechts en met name van René R al begrepen dat de brom bij deze modellen normaal is.
Echter ik ben verder gaan zoeken.
Uiteindelijk bleek dat de – aansluiting van een van de beker condensatoren niet jofel was plhilips Gebruikte daar een ring met soldeerlip voor welke onder de bus is gemonteerd en geïsoleerd tov. Massa.
Na Ohms meten tussen de soldeerlip en het huis van de beker condensatoren was het bij de eerste al raak het contact tussen beide was niet optimaal en bij licht draaien van de beker zwabberde de meetwaarde die 0 Ohm moest zijn aardig.
Aandraaien van de moer hielp niet.
Vervolgens een draadje van de soldeerlip na de behuizing van de beker condensator gebracht en met tie wraps vastgezet daar solderen niet gaat, zie enkele foto’s.
Resultaat brom volledig weg en zelfs met het oor bijna tegen de speaker aan niet meer hoorbaar.
Sinds vanmorgen staat hij proef te draaien met de A5X83A en de alternatieve B4X61A speaker zie bijgevoegde foto’s en tot nu toe heeft de versterker geen krimp gegeven en doet het voorbeeldig.
Laatst bewerkt 21 jun 2012 15:21 door .