Algemeen
kamer 2 en nieuwe aanwinsten van 't afgelopen jaar
Minder
Meer
19 jun 2012 08:47 - 19 jun 2012 09:07 #18501
door buurjongen
Beantwoord door buurjongen in topic Re: kamer 2 en nieuwe aanwinsten van 't afgelopen jaar
Beste Tino,
Wat goed zeg, dat jij gewoon mensen blijkt aan te trekken die vanalles voor jou ' in huis ' hebben staan. Die mooie dingen staan daar natuurlijk op zo'n stoffige zolder stof te vangen en jij weet er weer een werkend juweeltje van te maken. Echt heel erg leuk vind ik en ik zou willen dat ik dat allemaal kon. Die paar radio's die ik heb ( het zijn er 9 ) heb ik gelukkig een goede monteur gevonden, die tevens ook een vriend van mij is. Daar heb ik dan weer veel geluk mee, omdat mijn radio's, als ze in de verkeerde handen terecht zouden komen, ontdaan werden van de goede originele onderdelen en er afgedankte onderdelen voor in de plaats zouden komen. De radio werkt dan wel weer ... maar vraag niet hoe ...
Feit blijft dat jij een hele bijzondere verzameling hebt opgebouwd en ik vind het daarnaast ook erg leuk dat ik weer wat van jou hoor Tino. Je bijdragen zijn altijd interessant.
groetjes van Henk.
p.s. Ken jij de Philips 4040 gramophone-arm ? Die arm heb ik en dat is ( denk ik ) echt iets voor jou. Je kan dan je oude opwindgramophone op je radio aansluiten. Erg handig en hij geeft ook nog eens een heel mooi geluid ( al komt die arm uit 1930 ! ). Ik zal er wel een foto van bijvoegen. Hierbij staat die arm aangesloten op een Philips radio uit 1930 en dit was destijds een behoorlijk kostbare ' installatie '.
Wat goed zeg, dat jij gewoon mensen blijkt aan te trekken die vanalles voor jou ' in huis ' hebben staan. Die mooie dingen staan daar natuurlijk op zo'n stoffige zolder stof te vangen en jij weet er weer een werkend juweeltje van te maken. Echt heel erg leuk vind ik en ik zou willen dat ik dat allemaal kon. Die paar radio's die ik heb ( het zijn er 9 ) heb ik gelukkig een goede monteur gevonden, die tevens ook een vriend van mij is. Daar heb ik dan weer veel geluk mee, omdat mijn radio's, als ze in de verkeerde handen terecht zouden komen, ontdaan werden van de goede originele onderdelen en er afgedankte onderdelen voor in de plaats zouden komen. De radio werkt dan wel weer ... maar vraag niet hoe ...
Feit blijft dat jij een hele bijzondere verzameling hebt opgebouwd en ik vind het daarnaast ook erg leuk dat ik weer wat van jou hoor Tino. Je bijdragen zijn altijd interessant.
groetjes van Henk.
p.s. Ken jij de Philips 4040 gramophone-arm ? Die arm heb ik en dat is ( denk ik ) echt iets voor jou. Je kan dan je oude opwindgramophone op je radio aansluiten. Erg handig en hij geeft ook nog eens een heel mooi geluid ( al komt die arm uit 1930 ! ). Ik zal er wel een foto van bijvoegen. Hierbij staat die arm aangesloten op een Philips radio uit 1930 en dit was destijds een behoorlijk kostbare ' installatie '.
Laatst bewerkt 19 jun 2012 09:07 door buurjongen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- mrphonograph
- [mrphonograph]
-
Onderwerp Auteur
18 jun 2012 23:32 - 18 jun 2012 23:34 #18497
door mrphonograph
tino
Beantwoord door mrphonograph in topic Re: kamer 2 en nieuwe aanwinsten van 't afgelopen jaar
ik heb altijd een neus gehad voor bijzondere geke of zeldzame dingen ik zeg nooit nee tegen een grote partij ook al betekend het dat er maar 1 ding leuk is en 20 dingen waardeloos bij de concert bijvoorbeeld zat veel spul vaar zelfs een kringloop zijn neus voor opgehaald maar al met al koste de partij mij maar 50 euro en daar will ik graag een dag voor sjouwen en gek genoeg heb ik dat nou altijd de monarch boven komt van de koninginnedag mark in leiden voor zo'n 100 euro het was een wrak maar nu na reparatie is het een juweel ik denk dat ik dit soort dingen vind omdat ik op plekken kijk waar anderen niet aan denken en na al die jaren verzamelen hier in leiden ben ik een soort van bl'er bekende leidenaar geworden en tentoonstellen op de koninginnemarkt help ook mensen zegen hee! die heb ik ook op zolder "kopen!" en dat doe ik dan en contact hebben met mensen van een aanverwante hobby zoals radio verzamelaars helpt ook 9 van de 10 heeft niet zoveel met die slinger dingen maar heeft er een in een partij radio's gekocht als je iets zoekt moet je alle poorten open houden zo leer je niet alleen leuke mensen kennen maar je vind nog leuke spullen ook die je echt gegund worden.
tino
Laatst bewerkt 18 jun 2012 23:34 door mrphonograph.
Minder
Meer
18 jun 2012 10:41 #18467
door buurjongen
Beantwoord door buurjongen in topic Re: kamer 2 en nieuwe aanwinsten van 't afgelopen jaar
BHeste Tino,
Het klinkt misschien idioot, maar mij was die ' rotzooi ' nog niet eens opgevallen ! Dat komt omdat je zo'n mooie spullen hebt staan. Het lijkt wel een museum waarbij je gewoon niet weet waar je moet kijken, omdat er zoveel mooie en bijzondere dingen tussen staan.
groetjes vsn Henk.
Het klinkt misschien idioot, maar mij was die ' rotzooi ' nog niet eens opgevallen ! Dat komt omdat je zo'n mooie spullen hebt staan. Het lijkt wel een museum waarbij je gewoon niet weet waar je moet kijken, omdat er zoveel mooie en bijzondere dingen tussen staan.
groetjes vsn Henk.
18 jun 2012 00:14 #18458
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Re: kamer 2 en nieuwe aanwinsten van 't afgelopen jaar
Toni, we kijken niet naar de rotzooi maar naar de voor ons interessante dingen.
Waar gewerkt word vallen spaanders zegt men wel eens.
Veel hobby spullen geven "rommel" in huis, maar men moet ook leven.
Van harte beterschap toegewenst en vr gr van Cees.
Waar gewerkt word vallen spaanders zegt men wel eens.
Veel hobby spullen geven "rommel" in huis, maar men moet ook leven.
Van harte beterschap toegewenst en vr gr van Cees.
- mrphonograph
- [mrphonograph]
-
Onderwerp Auteur
17 jun 2012 18:20 #18446
door mrphonograph
tino
Beantwoord door mrphonograph in topic Re: kamer 2 en nieuwe aanwinsten van 't afgelopen jaar
ik moet nodig opruimen het is een bende daar boven maar ik heb de puf er niet voor maar ik schaam me wel een beetje voor die zooi op de grond voor ik ziek werd was ik met reparaties bezig en de rotzooi daarvan ligt er nog steeds ik zal 't na de operatie wel doen dus bij volgende posts kijk niet naar de rotzooi
tino
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
16 jun 2012 18:13 #18389
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: kamer 2 en nieuwe aanwinsten van 't afgelopen jaar
Tino
Ik ben onder de indruk van je verzameling.
Mooi dat we op dat gebied een expert in ons midden hebben.
Uiteraard ook beterschap gewenst.
:thumbsup:
Ik ben onder de indruk van je verzameling.
Mooi dat we op dat gebied een expert in ons midden hebben.
Uiteraard ook beterschap gewenst.
:thumbsup: