Skip to main content
Algemeen

Reparatie B5X04A

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
31 mrt 2012 18:57 #16021 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Reparatie B5X04A
Ja, Nice heeft gelijk, de B5X04A is hoogohmig = 800 Ohm, doordat de radio 2 kleine trafo,s heeft kan dit verwarrend werken.

Misschien zijn dus niet de speakers defect maar moet je type AM hebben en is dit al eerder verkeerd vervangen, Hoewel in 2 radio's ??.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
31 mrt 2012 18:47 - 31 mrt 2012 18:54 #16019 door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Re: Reparatie B5X04A
Wat mij opvalt
Is dat je het over de AD 3700 hebt terwijl volgens de doc van dat toestel de AD 3700 AM erin thuis hoort. Er is nogal verschil in, de A duidt op 800 ohm
Heb je wel goed gemeten aan die speaker? Of hebben we het toch over twee verschillende toestellen? Kan het zijn dat ooit iemand er een speaker zònder A in gestopt heeft en dat die daarom geen geluid geeft? Het maffe is dat er wèl uitgangstrafo'tjes in zitten, daardoor kan een reparateur op 't verkeerde been gezet worden. Staat me trouwens vagelijk bij dat ik ergens in de humus van de hobbyzolder nog twee van die speakertjes heb liggen. Ik belóóf nix, maar ik zal gaan zoeken
Nico
Laatst bewerkt 31 mrt 2012 18:54 door Ouwe Schipper.

Meer
31 mrt 2012 18:24 #16018 door Lee
Beantwoord door Lee in topic Re: Reparatie B5X04A
Het vreemde wat ik zojuist ontdek is dat bij het 2e toestel OOK de recter speaker stuk is
Is dat een bekend euvel bij dit toestel?

Meer
31 mrt 2012 14:55 #16015 door Lee
Beantwoord door Lee in topic Re: Reparatie B5X04A
Het probleem is inmiddels opgelost, vanmiddag was ik bij de locale kringloopwinkel en wat stond daar te koop.....inderdaad een komplete en goedspelende B5X04A zelfs het ooh geeft nog goed licht en dit alles slechts voor 15 euro
De kast is lelijk maar de kast van mijn eigen toestel is wel netjes dus slechts een kwestie van omkasten en dan mag hij dienst gaan doen bij de bejaarde
Zo zie je maar...soms heb je wat geluk, misschien omdat het voor het goede doel is ? :cheer: :cheer:

Lee

Meer
31 mrt 2012 10:18 #16010 door Lee
Reparatie B5X04A werd gestart door Lee
Van de B5X04A die ik van Dre heb gekregen voor het bejaarde project is 1 speaker defect
de AD3700 wie heeft er een over voor mij

Lee

Gemaakt door Kunena