Algemeen
Wie gek? Wij? Of de consument van 2011...
26 jan 2011 13:10 - 26 jan 2011 13:14 #1513
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Wie gek? Wij? Of de consument van 2011...
Als ik wat nieuws nodig heb dan gaa ik gewoon bellen
heb ik een type koelkast of wasmachien gezien
Dan zeg ik breng die maar .En betaal En als bvb
de wasmachiene stuk is . Dan de geleverde merk
even de sevice dienst bellen .Betalen moet je overal
En duur zijn ze ook allemaal . Dus zoo leven we verder.
Maak mij er niet meer druk om . Helen duren merken
Voor wasmachienens koop ik niet waarom MIELE .
Ja die heeft alle draden door een buisje getrokken
en bvb De motor hangt in een giet stalen juk.
Nou bvb siemens en bosch en anderen daar hangt de motor
in een plaatstalen gemaakt juk goed koper en nog wel
Meer zoo . maar de maschiene gaat even lang mee.
Er is nog nooit een motor onder uit zoo een goedkopen
machiene gevallen . Men kan ook roomser als de paus
Willen zijn . Huub
heb ik een type koelkast of wasmachien gezien
Dan zeg ik breng die maar .En betaal En als bvb
de wasmachiene stuk is . Dan de geleverde merk
even de sevice dienst bellen .Betalen moet je overal
En duur zijn ze ook allemaal . Dus zoo leven we verder.
Maak mij er niet meer druk om . Helen duren merken
Voor wasmachienens koop ik niet waarom MIELE .
Ja die heeft alle draden door een buisje getrokken
en bvb De motor hangt in een giet stalen juk.
Nou bvb siemens en bosch en anderen daar hangt de motor
in een plaatstalen gemaakt juk goed koper en nog wel
Meer zoo . maar de maschiene gaat even lang mee.
Er is nog nooit een motor onder uit zoo een goedkopen
machiene gevallen . Men kan ook roomser als de paus
Willen zijn . Huub
Laatst bewerkt 26 jan 2011 13:14 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 jan 2011 11:02 #1509
door soundman2
Beantwoord door soundman2 in topic Re: Wie gek? Wij? Of de consument van 2011...
De consument is gek denk ik.
Vroeger was het normaal dat iets toch wel zeven tot tien jaar meegaat en vaak nog langer. Af en toe was reparatie nodig en de vakman zorgde dan dat het toestel vaak dezelfde dag weer bij de klant stond. dat was natuurlijk allemaal niet gratis.
Tegenwoordig moet je de levensduur van je apparaat op een jaar of drie zetten.
De winkel heeft geen deskundig personeel en moet dus alles opsturen. Dat kost veel geld en duurt vaak weken. Met dat in het achterhoofd wordt er dan maar weer iets nieuws aangeschaft. Nou wil je natuurlijk iedere drie jaar weer het nieuwste van het nieuwste, dus dat komt goed uit. Als je dat niet wil, heb je aan het einde van de rit wel voor drie apparaten betaald en of het dan goedkoper is? Maar goed, de vakzaken ook zijn ten dode opgeschreven en slecht beeld op tv, och zet je er gewoon nog een versterkertje van de gamma tussen.............
Soundman2
Vroeger was het normaal dat iets toch wel zeven tot tien jaar meegaat en vaak nog langer. Af en toe was reparatie nodig en de vakman zorgde dan dat het toestel vaak dezelfde dag weer bij de klant stond. dat was natuurlijk allemaal niet gratis.
Tegenwoordig moet je de levensduur van je apparaat op een jaar of drie zetten.
De winkel heeft geen deskundig personeel en moet dus alles opsturen. Dat kost veel geld en duurt vaak weken. Met dat in het achterhoofd wordt er dan maar weer iets nieuws aangeschaft. Nou wil je natuurlijk iedere drie jaar weer het nieuwste van het nieuwste, dus dat komt goed uit. Als je dat niet wil, heb je aan het einde van de rit wel voor drie apparaten betaald en of het dan goedkoper is? Maar goed, de vakzaken ook zijn ten dode opgeschreven en slecht beeld op tv, och zet je er gewoon nog een versterkertje van de gamma tussen.............
Soundman2
26 jan 2011 08:55 #1507
door Harry B
Beantwoord door Harry B in topic Re: Wie gek? Wij? Of de consument van 2011...
Op de site
www.circuitsonline.net
is een aparte topic "shops" waar de forumleden hun ei kwijt kunnen over ervaringen met electronicaleveranciers. Ik denk dat we daar heel goed gebruik van kunnen maken om het kaf van het koren te kunnen scheiden op dat gebied. Voordeel is dat de electronicaboeren waar positieve kritieken over gegeven worden, ondersteund worden. Het nadeel voor de slechterikken onder de leveranciers laat zich raden...
Harry
Harry
- René R
- [René R]
-
Minder
Meer
26 jan 2011 08:34 - 26 jan 2011 08:38 #1504
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Wie gek? Wij? Of de consument van 2011...
Hoi
De term 'radio' zal zeker verdwijnen in de winkels.
Hij bestaat gewoon nagenoeg niet meer.
Jongelui weten nauwelijks nog wat het is.
"Dan vroeger, Wij gingen met het hele gezin een echte kleuren televisie kopen! Je keek je ogen uit in de radio en tv zaak. En de Bosch ijskast van mijn grootouders, gekocht in 1959!, staat gewoon in mijn keuken te draaien en is zeker niet emotieloos, maar vol met herinneringen! Evenals de gasoven van twee jaar ouder..."
We moeten niet vergeten dat dergelijke witgoed producten in de jaren vijftig en zestig
aanzienlijk duurder waren te opzichte van een maandsalaris van Jan Modaal dan tegenwoordig.
Al deze genoemde producten kostten meerdere maandsalarissen en dat is tegenwoordig wel anders.
Koelkasten en wasmachines heb je tegenwoordig al voor de helft van het minimum loon en zelfs minder.
Daarnaast waren vele producten toen nog nieuw. Men was ze niet gewend. In 1962 had nog
geen 15 procent van de Nederlanders een koelkast, tegenwoordig heeft iedereen er minstens
één. En dat geldt ook voor de tv's, waar er nu in een gemiddeld huishouden twee of drie van
staan. De vernieuwing zit alleen nog maar in de innovatie. En die gaat razendsnel
tegenwoordig. De consument kijkt ook veel meer de kat uit de boom daardoor.
Geen wonder dus dat men in de jaren vijftig trots was op hun eerste koelkast, die door
buren en familie bewonderd mocht worden. Enzovoorts. Bij een nieuwe auto kwam de hele buurt kijken.
Het is niet geheel waar dat witgoedwinkels concurrentie hebben van online kopen.
Al meerdere jaren is het online kopen een stabiele cijfer en dat is zo'n 14 procent.
Probleem voor de winkels is dat de consument eerst op het internet gaat kijken en
prijsvergelijkingen doet. Witgoedwinkels zijn dus verplicht om hun prijzen daar op aan
te passen in de concurrentiestrijd. Ook blijkt dat de meeste consumenten bij aankoop
dan kiest voor de grootste winkels. Vooral dat is het probleem van de IT's-keten.
Het probleem zit hem dus niet in de concurrentie met on-line kopen, maar in het aanbod
op de winkelvloer.
En net als vroeger: hoe beter de service, des te groter de klantenkring.
Al vanaf de jaren vijftig is er in Hoorn een witgoedwinkeltje met een enorme klandizie.
Vaak moet je een product via de brochure kopen (in principe net als op het internet dus)
omdat de winkel eenvoudig te klein is om alles uit te stallen en te demonstreren.
Maar bekend van deze twee broers is dat ze een geweldige service leveren en voor je in de
bres springen als de fabrikant onwillig is met zijn service. DAAR gaat het om.
Bovendien hebben de broers technisch heel veel kennis en een eigen reparatie ruimte.
Dergelijke winkels worden uiteraard wel een zeldzaamheid.
Helaas zitten we weer in een tijd van de wegwerpmaatschappij, die we in de jaren 80 en 90
zo fanatiek hebben bestreden. Het lijkt wel dat door het feit dat veel producten moeten
voldoen aan zware duurzaamheidseisen we ook weer makkelijker worden met het vervangen
van een product in plaats van de moeite nemen het (trendy verouderde) product te laten
repareren.
Groet
René (R)
De term 'radio' zal zeker verdwijnen in de winkels.
Hij bestaat gewoon nagenoeg niet meer.
Jongelui weten nauwelijks nog wat het is.
"Dan vroeger, Wij gingen met het hele gezin een echte kleuren televisie kopen! Je keek je ogen uit in de radio en tv zaak. En de Bosch ijskast van mijn grootouders, gekocht in 1959!, staat gewoon in mijn keuken te draaien en is zeker niet emotieloos, maar vol met herinneringen! Evenals de gasoven van twee jaar ouder..."
We moeten niet vergeten dat dergelijke witgoed producten in de jaren vijftig en zestig
aanzienlijk duurder waren te opzichte van een maandsalaris van Jan Modaal dan tegenwoordig.
Al deze genoemde producten kostten meerdere maandsalarissen en dat is tegenwoordig wel anders.
Koelkasten en wasmachines heb je tegenwoordig al voor de helft van het minimum loon en zelfs minder.
Daarnaast waren vele producten toen nog nieuw. Men was ze niet gewend. In 1962 had nog
geen 15 procent van de Nederlanders een koelkast, tegenwoordig heeft iedereen er minstens
één. En dat geldt ook voor de tv's, waar er nu in een gemiddeld huishouden twee of drie van
staan. De vernieuwing zit alleen nog maar in de innovatie. En die gaat razendsnel
tegenwoordig. De consument kijkt ook veel meer de kat uit de boom daardoor.
Geen wonder dus dat men in de jaren vijftig trots was op hun eerste koelkast, die door
buren en familie bewonderd mocht worden. Enzovoorts. Bij een nieuwe auto kwam de hele buurt kijken.
Het is niet geheel waar dat witgoedwinkels concurrentie hebben van online kopen.
Al meerdere jaren is het online kopen een stabiele cijfer en dat is zo'n 14 procent.
Probleem voor de winkels is dat de consument eerst op het internet gaat kijken en
prijsvergelijkingen doet. Witgoedwinkels zijn dus verplicht om hun prijzen daar op aan
te passen in de concurrentiestrijd. Ook blijkt dat de meeste consumenten bij aankoop
dan kiest voor de grootste winkels. Vooral dat is het probleem van de IT's-keten.
Het probleem zit hem dus niet in de concurrentie met on-line kopen, maar in het aanbod
op de winkelvloer.
En net als vroeger: hoe beter de service, des te groter de klantenkring.
Al vanaf de jaren vijftig is er in Hoorn een witgoedwinkeltje met een enorme klandizie.
Vaak moet je een product via de brochure kopen (in principe net als op het internet dus)
omdat de winkel eenvoudig te klein is om alles uit te stallen en te demonstreren.
Maar bekend van deze twee broers is dat ze een geweldige service leveren en voor je in de
bres springen als de fabrikant onwillig is met zijn service. DAAR gaat het om.
Bovendien hebben de broers technisch heel veel kennis en een eigen reparatie ruimte.
Dergelijke winkels worden uiteraard wel een zeldzaamheid.
Helaas zitten we weer in een tijd van de wegwerpmaatschappij, die we in de jaren 80 en 90
zo fanatiek hebben bestreden. Het lijkt wel dat door het feit dat veel producten moeten
voldoen aan zware duurzaamheidseisen we ook weer makkelijker worden met het vervangen
van een product in plaats van de moeite nemen het (trendy verouderde) product te laten
repareren.
Groet
René (R)
Laatst bewerkt 26 jan 2011 08:38 door René R.
Minder
Meer
25 jan 2011 23:28 #1498
door Bjorn Kusters
Beantwoord door Bjorn Kusters in topic Re: Wie gek? Wij? Of de consument van 2011...
Ik denk dat dit de toekomst is wat jij beschrijft.
Maar vrijwel iedereen maakt zich schuldig aan online aankopen.
Zoals zojuist , toen heb ik mijn voorraad condensatoren en weerstanden aangevuld en een DAF41 gekocht.....online besteld.
Dat is geen tv maar dat valt er ook onder.
En als ik kijk naar de mensen om me heen die moderne spullen bij de vleet aanschaffen , die bestellen 95% online.
Maar in mijn geval valt dat mee , zeker wat betreft nieuwe "moderne" spullen.
Bij het online kopen mis ik gewoon het kunnen testen van een product voordat ik het koop.
Je kan meestal wel de spullen terug sturen als het niet bevalt , maar dat is weer zo'n rompslomp.
Ik denk dat veel apparatuur zoals de radio zoals we ze nu kennen als los toestel gaan verdwijnen.
Dit worden straks alles in 1 apparaten van waaruit muziek geluisterd kan worden , film gekeken kan worden en alles in huis aangestuurd kan worden enz.
Teminste dit verwacht ik wel.
Gr Bjorn
Maar vrijwel iedereen maakt zich schuldig aan online aankopen.
Zoals zojuist , toen heb ik mijn voorraad condensatoren en weerstanden aangevuld en een DAF41 gekocht.....online besteld.
Dat is geen tv maar dat valt er ook onder.
En als ik kijk naar de mensen om me heen die moderne spullen bij de vleet aanschaffen , die bestellen 95% online.
Maar in mijn geval valt dat mee , zeker wat betreft nieuwe "moderne" spullen.
Bij het online kopen mis ik gewoon het kunnen testen van een product voordat ik het koop.
Je kan meestal wel de spullen terug sturen als het niet bevalt , maar dat is weer zo'n rompslomp.
Ik denk dat veel apparatuur zoals de radio zoals we ze nu kennen als los toestel gaan verdwijnen.
Dit worden straks alles in 1 apparaten van waaruit muziek geluisterd kan worden , film gekeken kan worden en alles in huis aangestuurd kan worden enz.
Teminste dit verwacht ik wel.
Gr Bjorn
25 jan 2011 23:22 #1497
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: Wie gek? Wij? Of de consument van 2011...
dat its Failliet is is niet verwonderlijk
met hun manier naar klanten toe als er iets slecht is is het hun service
als je 3 keer iets weg breng met een fabricage fout en 6 weken duurt voor je het terug krijgt zonder een berichtje telefonisch kan niet want ze hebben geen tong moet per SMS die je niet krijgt en als je wat zegt ja maar toch wel gedaan hoor.
Personeel heeft geen ballen verstand van zitten alleen maar kauwgom te smakken
tja in Zaandam kwam al jaren geen mens meer.
Bcc is beter en menselijker en goede service als iets kapot binnen enkele weken weet je wwar je aan toe bent is het niet te maken kan je een vervangen artikel uitzoeken met dezelfde specificaties
Alleen het mismanagement het de das omgedaan Bij it's Prijs topper is hier al een halfjaar failliet
en modern al 4 jaar weg
Mensen gaan alleen naar een winkel die echt goede service bied en geen discounter als it's of dozen schuivers
ervaring zat mee. zijn al vaak bij consumenten programma's geweest
Voor It's slogan Everyday High prices & Low service
even op je draad in te gaan men gaat nog wel naar winkels zeker voor tv's voor de beeld kwalitijd te beoordelen kun je niet via bol.com alleen kleinere dingen waterkokers en andere electrisch spul
zal men via internet bestellen soms wel in d ewinkel voorlichten en dan nog via internet
Alleen als je service slecht is kan je de deuren sluiten net als bij it's
bij goeie service houd men de klanten en goede naam
mijn verhaal berust op waarneming en zelf meegemaakt
Mvg René Daemen
met hun manier naar klanten toe als er iets slecht is is het hun service
als je 3 keer iets weg breng met een fabricage fout en 6 weken duurt voor je het terug krijgt zonder een berichtje telefonisch kan niet want ze hebben geen tong moet per SMS die je niet krijgt en als je wat zegt ja maar toch wel gedaan hoor.
Personeel heeft geen ballen verstand van zitten alleen maar kauwgom te smakken
tja in Zaandam kwam al jaren geen mens meer.
Bcc is beter en menselijker en goede service als iets kapot binnen enkele weken weet je wwar je aan toe bent is het niet te maken kan je een vervangen artikel uitzoeken met dezelfde specificaties
Alleen het mismanagement het de das omgedaan Bij it's Prijs topper is hier al een halfjaar failliet
en modern al 4 jaar weg
Mensen gaan alleen naar een winkel die echt goede service bied en geen discounter als it's of dozen schuivers
ervaring zat mee. zijn al vaak bij consumenten programma's geweest
Voor It's slogan Everyday High prices & Low service
even op je draad in te gaan men gaat nog wel naar winkels zeker voor tv's voor de beeld kwalitijd te beoordelen kun je niet via bol.com alleen kleinere dingen waterkokers en andere electrisch spul
zal men via internet bestellen soms wel in d ewinkel voorlichten en dan nog via internet
Alleen als je service slecht is kan je de deuren sluiten net als bij it's
bij goeie service houd men de klanten en goede naam
mijn verhaal berust op waarneming en zelf meegemaakt
Mvg René Daemen
René Daemen