Algemeen
eigenaardige 634a kast
- Marc en Patricia
- [Marc en Patricia]
-
Minder
Meer
07 feb 2012 18:31 #14459
door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic Re: eigenaardige 634a kast
Hallo Jeroen ,
Ook wij hebben een NSF staan waar een zga gelijk chassis in staat als de LENTEBODE onze nsf is een WD4
Ps heb jij toevallig nog gekeken voor een luidspeaker voor onze tentebode en het transformatortje die erop hoort ??
Grt Marc en Patricia:thumbsup:
Ook wij hebben een NSF staan waar een zga gelijk chassis in staat als de LENTEBODE onze nsf is een WD4
Ps heb jij toevallig nog gekeken voor een luidspeaker voor onze tentebode en het transformatortje die erop hoort ??
Grt Marc en Patricia:thumbsup:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Landman
- [Jeroen Landman]
-
- Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Minder
Meer
07 feb 2012 18:13 #14458
door Jeroen Landman
Beantwoord door Jeroen Landman in topic Re: eigenaardige 634a kast
Hoi Michiel (ex eigenaar van mijn H45A..haha) je ziet toch echt duidelijk de gaten in het front zitten van het ooit aanwezige 630A chassis...wat jij meldt zou natuurlijk best kunnen, alleen komen de knoppen wel allerbelabberdst uit, je zit met het verdraaien continu met de vingers knel tegen de opliggende houten latten, wat duidelijk te zien is aan de slijtageplekken..ook de Siera knoppen van rond 1935 horen er niet op thuis..
Het zijn als je inzoomt op de foto overigens geen strips maar verf..het gat waar ooit de aftemknop zat is duidelijk te zien, waarschijnlijk is de houten stop of de gupa houtvuller er uit gevallen...ook het ontbreken van het bekende ronde messing NSF plaatje op de linker binnenzijde vind ik verdacht.
Heb je misschien documentatie over deze "serie II" ?
De verkoper meldt verder duidelijk dat het om een Philips 634A gaat, hij kan dit dus uitsluitend van het chassis afgelezen hebben?, in De H45A die ik destijds van jou heb overgenomen is duidelijk een eigen NSF plaatje aanwezig op het chassis.
Mvg, Jeroen
Het zijn als je inzoomt op de foto overigens geen strips maar verf..het gat waar ooit de aftemknop zat is duidelijk te zien, waarschijnlijk is de houten stop of de gupa houtvuller er uit gevallen...ook het ontbreken van het bekende ronde messing NSF plaatje op de linker binnenzijde vind ik verdacht.
Heb je misschien documentatie over deze "serie II" ?
De verkoper meldt verder duidelijk dat het om een Philips 634A gaat, hij kan dit dus uitsluitend van het chassis afgelezen hebben?, in De H45A die ik destijds van jou heb overgenomen is duidelijk een eigen NSF plaatje aanwezig op het chassis.
Mvg, Jeroen
07 feb 2012 06:43 #14453
door Michiel
Beantwoord door Michiel in topic Re: eigenaardige 634a kast
Nog vergeten erbij te zetten, de luidspreker is uiteraard niet origineel.
Dit moet een standaard 634A speaker zijn (niet van de 630A)
Groeten,
Michiel
Dit moet een standaard 634A speaker zijn (niet van de 630A)
Groeten,
Michiel
06 feb 2012 22:21 #14445
door Michiel
Beantwoord door Michiel in topic Re: eigenaardige 634a kast
De radio op Marktplaats is wel degelijk helemaal origineel.
In het begin is de NSF45A verkocht met een 630A chassis.
Blijkbaar hadden ze te veel kasten gemaakt (Of over) en hebben toen er een 634A chassis in gestopt.
Aangezien de knoppen niet uitkwamen, hebben ze op de kast 3-hoekige strips geplaatst om de 630A gaten weg te 'moffelen'.
Kortom, een origineel (en zeldzaam) NSF toestel, maar dat hebben de bieders op MP al in de gaten.
Beter zo dan dat ze het chassis eruit slopen om een totaal niet zeldzame lentebode ermee op te knappen, dit is vroeger helaas te vaak gebeurd helaas.
In het begin is de NSF45A verkocht met een 630A chassis.
Blijkbaar hadden ze te veel kasten gemaakt (Of over) en hebben toen er een 634A chassis in gestopt.
Aangezien de knoppen niet uitkwamen, hebben ze op de kast 3-hoekige strips geplaatst om de 630A gaten weg te 'moffelen'.
Kortom, een origineel (en zeldzaam) NSF toestel, maar dat hebben de bieders op MP al in de gaten.
Beter zo dan dat ze het chassis eruit slopen om een totaal niet zeldzame lentebode ermee op te knappen, dit is vroeger helaas te vaak gebeurd helaas.
05 feb 2012 23:34 - 05 feb 2012 23:43 #14409
door leonardo
Beantwoord door leonardo in topic Re: eigenaardige 634a kast
De NSF WD4 heeft inderdaad hetzelfde chassis als de (kleine) lentebode en is vaak overgezet naar dit toestel als vervanging van een kapot chassis. Bij de YD4 is dat ook gebeurd maar dan naar het paasei (834A)
In de H45A op MP hoort een chassis van een 630A (grote) lentebode te zitten.
Op het nfor is jaren geleden al eens over de NSF H45A geschreven met die bewuste driehoekjes om er een 634A in te kunnen zetten. Dat moet nog wel ergens in het (oude) archief te vinden zijn.
Er is een foto van juffrouw Jo met de H45a + driehoekjes.
Wel heel toevallig.
gr. leonardo
In de H45A op MP hoort een chassis van een 630A (grote) lentebode te zitten.
Op het nfor is jaren geleden al eens over de NSF H45A geschreven met die bewuste driehoekjes om er een 634A in te kunnen zetten. Dat moet nog wel ergens in het (oude) archief te vinden zijn.
Er is een foto van juffrouw Jo met de H45a + driehoekjes.
Wel heel toevallig.
gr. leonardo
Laatst bewerkt 05 feb 2012 23:43 door leonardo. Reden: foto bijplaatsing
- Jeroen Landman
- [Jeroen Landman]
-
- Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Minder
Meer
05 feb 2012 23:10 #14408
door Jeroen Landman
Beantwoord door Jeroen Landman in topic Re: eigenaardige 634a kast
Hoi Leonardo, je doelt waarschijnlijk op de NSF WD4? die deelt het chassis met de 634A.
Mvg, Jeroen
Mvg, Jeroen