Algemeen
eigenaardige 634a kast
- Jeroen Landman
- [Jeroen Landman]
-
- Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Minder
Meer
05 feb 2012 23:07 #14407
door Jeroen Landman
Beantwoord door Jeroen Landman in topic Re: eigenaardige 634a kast
Er is op MP al een "slimmerd" die maar liefst 325 eurootjes voor het gebakkie neer wil tellen...:duh:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Landman
- [Jeroen Landman]
-
- Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Minder
Meer
05 feb 2012 22:32 - 05 feb 2012 23:01 #14403
door Jeroen Landman
Het is een NSF H45A kast met een verkeerd chassis er in, in de NSF H45A hoort het chassis van de Philips 630A..ook wel "grote lentebode" genoemd.
Om de gaten te camoufleren die verkeerd uitkomen met de assen van het 634A chassis heeft men na de oude gaten dichtgesmeerd te hebben een truukje uitgehaald met zwarte verf..leuk bedacht en je zou er zo instinken, best wel "art deco" die zwarte driehoekjes...
Ik bezit zelf een orignele NSF H45A en van de zwarte driehoekjes is geen sprake, en een 630A chassis wat er in hoort (met hard kartonnen NSF typeplaatje onder celluloid ruitje) lijkt in de verste verte niet op een 634A lentebode chassis.
Ook heeft een H45A net als een 630A van origine geen achterwand.
Ik meen in een youtube filmpje over Juf Jo deze kast met de zwart geschilderde driehoekjes ook eens opgemerkt te hebben, maar deze dame had er iets "moderns" in zitten geloof ik.
Ofwel; de kast van Juf Jo is van eigenaar gewisseld en die heeft hem "gecompleteerd" of de verkoper heeft zich laten inspireren door het eveneens mishandelde toestel van Juf Jo op youtube en bijkans was hij meteen van de gaten af..
Als je goed kijkt naar de foto op MP zie je duidelijk nog een gat zitten van de as van de afstem-c, midden tussen de lijsten...de knoppen op het toestel op MP zijn Siera knoppen.
Dit geval is dus een huwelijk tussen een NSF kast uit 1931/32 en een Philips chassis uit 1933/34...maar dan wel een slecht huwelijk:lachuh:
Verkoop van kast en chassis los van elkaar lijkt me overigens lucratiever..
Beantwoord door Jeroen Landman in topic Re: eigenaardige 634a kast
Het is een NSF H45A kast met een verkeerd chassis er in, in de NSF H45A hoort het chassis van de Philips 630A..ook wel "grote lentebode" genoemd.
Om de gaten te camoufleren die verkeerd uitkomen met de assen van het 634A chassis heeft men na de oude gaten dichtgesmeerd te hebben een truukje uitgehaald met zwarte verf..leuk bedacht en je zou er zo instinken, best wel "art deco" die zwarte driehoekjes...
Ik bezit zelf een orignele NSF H45A en van de zwarte driehoekjes is geen sprake, en een 630A chassis wat er in hoort (met hard kartonnen NSF typeplaatje onder celluloid ruitje) lijkt in de verste verte niet op een 634A lentebode chassis.
Ook heeft een H45A net als een 630A van origine geen achterwand.
Ik meen in een youtube filmpje over Juf Jo deze kast met de zwart geschilderde driehoekjes ook eens opgemerkt te hebben, maar deze dame had er iets "moderns" in zitten geloof ik.
Ofwel; de kast van Juf Jo is van eigenaar gewisseld en die heeft hem "gecompleteerd" of de verkoper heeft zich laten inspireren door het eveneens mishandelde toestel van Juf Jo op youtube en bijkans was hij meteen van de gaten af..
Als je goed kijkt naar de foto op MP zie je duidelijk nog een gat zitten van de as van de afstem-c, midden tussen de lijsten...de knoppen op het toestel op MP zijn Siera knoppen.
Dit geval is dus een huwelijk tussen een NSF kast uit 1931/32 en een Philips chassis uit 1933/34...maar dan wel een slecht huwelijk:lachuh:
Verkoop van kast en chassis los van elkaar lijkt me overigens lucratiever..
Laatst bewerkt 05 feb 2012 23:01 door Jeroen Landman. Reden: niet volledig
05 feb 2012 22:20 - 05 feb 2012 22:46 #14401
door leonardo
Beantwoord door leonardo in topic Re: eigenaardige 634a kast
Hoi Freddy,
Dit is gewoon een Hollandse NSF kast H45A.
Redelijk zeldzaam omdat de inhoud van deze kast in der loop van de jaren vaak overgezet werd naar de lentebode. Men vond die kast blijkbaar fraaier. Nu dus eens een omgekeerd geval.
mvg Leonardo
Dit is gewoon een Hollandse NSF kast H45A.
Redelijk zeldzaam omdat de inhoud van deze kast in der loop van de jaren vaak overgezet werd naar de lentebode. Men vond die kast blijkbaar fraaier. Nu dus eens een omgekeerd geval.
mvg Leonardo
Laatst bewerkt 05 feb 2012 22:46 door leonardo.
05 feb 2012 22:16 #14400
door robin168
Deze advertentie is mij ook opgevallen vond het ook een bijzondere kast .
Een britse of duitse lijkt mij al niet , deze heb ik even opgezocht en zien er net hetzelfde uit als die hier ( of toch maar kleine verschillen ) , ik zou eerder denken aan en italiaanse .
robin
Beantwoord door robin168 in topic Re: eigenaardige 634a kast
freddy vercruyce schreef : Advertentie: 528254815 op MP.In het chassis herken ik wel een lentebode maar deze omkasting zag ik nooit eerder.Chassis staat op blokjes zoals de kathederaal.Is dit soms een Duitse of een Engelse uitvoring of heeft iemand een lumineus idee gehad? Groeten Freddy
Deze advertentie is mij ook opgevallen vond het ook een bijzondere kast .
Een britse of duitse lijkt mij al niet , deze heb ik even opgezocht en zien er net hetzelfde uit als die hier ( of toch maar kleine verschillen ) , ik zou eerder denken aan en italiaanse .
robin
- freddy vercruyce
- [freddy vercruyce]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
05 feb 2012 21:12 #14394
door freddy vercruyce
eigenaardige 634a kast werd gestart door freddy vercruyce
Advertentie: 528254815 op MP.In het chassis herken ik wel een lentebode maar deze omkasting zag ik nooit eerder.Chassis staat op blokjes zoals de kathederaal.Is dit soms een Duitse of een Engelse uitvoring of heeft iemand een lumineus idee gehad? Groeten Freddy