Algemeen
Nieuwe aanwinst !
- buurjongen
- [buurjongen]
-
Minder
Meer
18 nov 2011 16:57 #11738
door buurjongen
Beantwoord door buurjongen in topic Re: Nieuwe aanwinst !
Beste Hans,
Kijk, dat is nou leuk, dat je gewoon zo'n radio tegenkomt waar niet door een ' soldeerboutheld ' aan gerommeld is. Heel veel plezier gewenst met jou mooie aankoop.
groeten van Henk
Kijk, dat is nou leuk, dat je gewoon zo'n radio tegenkomt waar niet door een ' soldeerboutheld ' aan gerommeld is. Heel veel plezier gewenst met jou mooie aankoop.
groeten van Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 nov 2011 16:55 - 18 nov 2011 16:55 #11736
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: Nieuwe aanwinst !
Hoi Henk,
Een krent in de pap vond ik het inderdaad, maar de radio stond twee weken lang gewoon op marktplaats
en niemand was bereid om de vraagprijs van 65 euro te betalen. En daarom wilde ik dat toestel vandaag eerst eens bekijken in Nijmegen en ik vond het toestelletje voor mij gewoon de moeite waard.
Er was nooit aan gerommeld, sterker nog, de verzegeling was nog aanwezig en aan de zilverkleur van de buisjes te zien was het geen afgeleefde radio. En het aller belangrijkste: ik had het geld er voor over. En nog veel belangrijker....... ik ben ontzettend blij met deze radio :smilythumb: Lang leve de radiohobby :smilythumb:
Hans
Een krent in de pap vond ik het inderdaad, maar de radio stond twee weken lang gewoon op marktplaats
en niemand was bereid om de vraagprijs van 65 euro te betalen. En daarom wilde ik dat toestel vandaag eerst eens bekijken in Nijmegen en ik vond het toestelletje voor mij gewoon de moeite waard.
Er was nooit aan gerommeld, sterker nog, de verzegeling was nog aanwezig en aan de zilverkleur van de buisjes te zien was het geen afgeleefde radio. En het aller belangrijkste: ik had het geld er voor over. En nog veel belangrijker....... ik ben ontzettend blij met deze radio :smilythumb: Lang leve de radiohobby :smilythumb:
Hans
Laatst bewerkt 18 nov 2011 16:55 door Johannes.
- buurjongen
- [buurjongen]
-
Minder
Meer
18 nov 2011 16:37 #11732
door buurjongen
Beantwoord door buurjongen in topic Re: Nieuwe aanwinst !
Dat vind ik nou zo leuk van Hans, hij weet altijd weer de krenten uit de pap te halen ... mooie radio weer die je hebt aangeschaft en toch ook alweer bijna 60 jaar oud. Veel plezier ermee.
groeten van Henk.
groeten van Henk.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
18 nov 2011 16:17 #11729
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Nieuwe aanwinst !
Leuk toestel Hans, leuke kleur ook.
Henk
Henk
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
18 nov 2011 15:39 #11728
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: Nieuwe aanwinst !
Hoi Hans
Dat is werkelijk een prachtige radio!
Ik ben jaloers haha.
Heel veel plezier er mee.
Een pronkstuk in je kamer.
:thumbsup:
Dat is werkelijk een prachtige radio!
Ik ben jaloers haha.
Heel veel plezier er mee.
Een pronkstuk in je kamer.
:thumbsup:
18 nov 2011 15:34 #11727
door Johannes
Nieuwe aanwinst ! werd gestart door Johannes
Sinds vandaag heb ik er een erg leuk bakelieten toestelletje bij. Het is een radiootje dat zowel met netspanning als met batterijen werkt. De Philips LX422AB uit 1952. Een draagbare radio dus. Alhoewel, met zijn 4,5 kilo is het toch een heel gesjouw onderweg....
Het toestel is natuurlijk niet echt zeldzaam, maar hij past gewoon mooi tussen mijn bakelieten U-toestelletjes en wat hem weer wel bijzonder maakt is dat het bakeliet er nog zo mooi, van nature glanzend, uit ziet. Ook het chassis is in mooie conditie, wat je ziet is geen oppervlakteroest maar het chassis heeft een mat-glanzend goudkleurige behandeling ondergaan.
Het is wat het bouwjaar 1952 betreft, mijn nieuwste toestel. De twee benodigde batterijen van 67,5 volt zullen niet meer te koop zijn en daarom is het mooi dat de radio ook op 220V kan werken. Zou mijn belangstelling dan toch langzaam doorschuiven naar het HiFi tijdperk
Tot slot een plaatje van de eveneens bakelieten achterwand. Daar is tevens de antenne ondergebracht. Geen ferriet- of sprietantenne, maar gewoon een ouderwetse raamantenne.
Minpuntje van de radio is dat hij nogal bromt. Maar ach, dat komt vast wel weer in orde.
Groeten van Hans
Het toestel is natuurlijk niet echt zeldzaam, maar hij past gewoon mooi tussen mijn bakelieten U-toestelletjes en wat hem weer wel bijzonder maakt is dat het bakeliet er nog zo mooi, van nature glanzend, uit ziet. Ook het chassis is in mooie conditie, wat je ziet is geen oppervlakteroest maar het chassis heeft een mat-glanzend goudkleurige behandeling ondergaan.
Het is wat het bouwjaar 1952 betreft, mijn nieuwste toestel. De twee benodigde batterijen van 67,5 volt zullen niet meer te koop zijn en daarom is het mooi dat de radio ook op 220V kan werken. Zou mijn belangstelling dan toch langzaam doorschuiven naar het HiFi tijdperk
Tot slot een plaatje van de eveneens bakelieten achterwand. Daar is tevens de antenne ondergebracht. Geen ferriet- of sprietantenne, maar gewoon een ouderwetse raamantenne.
Minpuntje van de radio is dat hij nogal bromt. Maar ach, dat komt vast wel weer in orde.
Groeten van Hans