Bandrecorders
grundig tk124tr
08 jan 2011 11:47 - 08 jan 2011 12:30 #955
door jarno
.
Beantwoord door jarno in topic Re: grundig tk124tr
hallo han
ik had daar ook al naar gekeken.
de grundig deluxe is er ook als transistor geweest.
mijn opa heefd deze zelf nog staan, maar is een 4 spoors recorder die ook stereo kan opnamen.
www.hupse.eu/radio/frameset.htm?grundig_tk140.htm&ContentFrame
ik geloof dat deze zijn print bijna identiek is aan de tk 124tr op het deel van de stereo uit/in-gang en het deel voor de 4 sporen na.
als ik bij de tk124tr kijk konden er ook nog meer opgesoldeerd worden dan dat er op zit.
ik veermoet dat deze componenten er in de 4 spoors versie op hebben gezeten.
(als er geen technische gegevens op in heb boekje staan hoef je hem niet te scannen de bediening is niet zo moeilijk
)
groet jarno
ik had daar ook al naar gekeken.
de grundig deluxe is er ook als transistor geweest.
mijn opa heefd deze zelf nog staan, maar is een 4 spoors recorder die ook stereo kan opnamen.
www.hupse.eu/radio/frameset.htm?grundig_tk140.htm&ContentFrame
ik geloof dat deze zijn print bijna identiek is aan de tk 124tr op het deel van de stereo uit/in-gang en het deel voor de 4 sporen na.
als ik bij de tk124tr kijk konden er ook nog meer opgesoldeerd worden dan dat er op zit.
ik veermoet dat deze componenten er in de 4 spoors versie op hebben gezeten.
(als er geen technische gegevens op in heb boekje staan hoef je hem niet te scannen de bediening is niet zo moeilijk
groet jarno
.
Laatst bewerkt 08 jan 2011 12:30 door jarno.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 jan 2011 10:12 - 08 jan 2011 10:18 #950
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: grundig tk124tr
Hallo Jarno,
Het schijnt niet mee te vallen om de servicedocumentatie van deze recorder te vinden. Misschien heb je op het transistorforum of op een speciaal bandrecorderforum meer succes.
Of hier: freeservicemanuals.info/?page=31&ot=desc&o=2
P.s. voor mijn 15 jaar oudere Grundig TK5 was veel meer info te vinden...........
Groeten, Hans
Het schijnt niet mee te vallen om de servicedocumentatie van deze recorder te vinden. Misschien heb je op het transistorforum of op een speciaal bandrecorderforum meer succes.
Of hier: freeservicemanuals.info/?page=31&ot=desc&o=2
P.s. voor mijn 15 jaar oudere Grundig TK5 was veel meer info te vinden...........
Groeten, Hans
Laatst bewerkt 08 jan 2011 10:18 door Johannes. Reden: even wat proberen
08 jan 2011 09:07 #945
door Verdicom
Beantwoord door Verdicom in topic Re: grundig tk124tr
Hallo Jarno,
In het Grundig boekje "Het plezier van uw bandrecorder draait om Grundig" 4e herziene druk, wordt de TK124tr genoemd. Compleet met technische beschrijving en gebruiksaanwijzing. Alleen geen schema.
De pagina liggen allemaal los , de lijm heeft losgelaten.
Dus, als je wilt, kan ik ze dit weekend wel even scannen.
De TK125 de Luxe lijkt er wel veel op, maar dat is een buizenapparaat.
Groet,
Han
In het Grundig boekje "Het plezier van uw bandrecorder draait om Grundig" 4e herziene druk, wordt de TK124tr genoemd. Compleet met technische beschrijving en gebruiksaanwijzing. Alleen geen schema.
De pagina liggen allemaal los , de lijm heeft losgelaten.
Dus, als je wilt, kan ik ze dit weekend wel even scannen.
De TK125 de Luxe lijkt er wel veel op, maar dat is een buizenapparaat.
Groet,
Han
07 jan 2011 12:17 #932
door jarno
.
Beantwoord door jarno in topic Re: grundig tk124tr
hallo jeroen
hij komt wel heel erg in de buurd.
als je wilt mag je er wel een scan van maken:) .
groet jarno
hij komt wel heel erg in de buurd.
als je wilt mag je er wel een scan van maken:) .
groet jarno
.
07 jan 2011 09:26 #924
door jeroen
Beantwoord door jeroen in topic Re: grundig tk124tr
Hallo
Ik heb de handleiding van de TK125 L. Ik weet niet of deze hetzelfde is voor de TK124 tr.
Mocht je ze kunnen gebruiken wil ik deze wel inscannen.
Ik hoor het wel.
Groeten
Jeroen
Ik heb de handleiding van de TK125 L. Ik weet niet of deze hetzelfde is voor de TK124 tr.
Mocht je ze kunnen gebruiken wil ik deze wel inscannen.
Ik hoor het wel.
Groeten
Jeroen
07 jan 2011 09:19 #923
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: grundig tk124tr
Hallo Jarno,
Wel erg leuk dat je nu een zelfde Grundig TK124tr recorder hebt kunnen vinden zoals je grootouders in 1968 nieuw hebben gekocht. Zo iets dergelijk overkwam mij afgelopen zomer toen ik net zo'n zelfde Grundig TK5 kon kopen als mijn grootouders in 1956 nieuw gekocht hadden.
Jeugdsentiment heet dat geloof ik............
.
Alleen mijn Grundig is nog een buizenrecorder en die van jou heeft al transistoren. Hopelijk kan iemand je advies geven waar je moet beginnen in jouw geval. Misschien heeft iemand de documentatie voor je, want dat repareert een stuk makkelijker dan zonder. Zo ben ik er met mijn TK5 met behulp van de techneuten op dit forum ook uitgekomen.
Hier nog een plaatje van jouw nieuwe aanwinst, dan weet iedereen waar het over gaat.
M.vr.gr. Hans
Wel erg leuk dat je nu een zelfde Grundig TK124tr recorder hebt kunnen vinden zoals je grootouders in 1968 nieuw hebben gekocht. Zo iets dergelijk overkwam mij afgelopen zomer toen ik net zo'n zelfde Grundig TK5 kon kopen als mijn grootouders in 1956 nieuw gekocht hadden.
Jeugdsentiment heet dat geloof ik............
Alleen mijn Grundig is nog een buizenrecorder en die van jou heeft al transistoren. Hopelijk kan iemand je advies geven waar je moet beginnen in jouw geval. Misschien heeft iemand de documentatie voor je, want dat repareert een stuk makkelijker dan zonder. Zo ben ik er met mijn TK5 met behulp van de techneuten op dit forum ook uitgekomen.
Hier nog een plaatje van jouw nieuwe aanwinst, dan weet iedereen waar het over gaat.
M.vr.gr. Hans