Bandrecorders
Philips N4307 bandrecorder
10 feb 2019 18:51 #76151
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Philips N4307 bandrecorder
Mooi gedaan en opgelost, :thumbsup:
Henk van 't Kruis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10 feb 2019 17:45 #76150
door Rein44
Beantwoord door Rein44 in topic Philips N4307 bandrecorder
Eind goed al goed: ik heb een losse teller via Ebay uit Engeland te pakken gekregen. Montage was nu een eitje. Ik ken inmiddels de zwakke plekken! 
De N4307 is weer geheel operationeel!
De N4307 is weer geheel operationeel!
09 dec 2018 21:14 - 09 dec 2018 21:16 #74720
door Rein44
Antwoord op MauriceH:
Dank je!
Klopt dat het alleen dat rode geperste stukje karton is. Toen ik de nieuwe snaar er op legde trok die het strak tegen de rechter opwindschijf.
Zonder de nieuwe snaar bleef het ' in de lucht hangen' en raakte het niets.
Dank je!
Klopt dat het alleen dat rode geperste stukje karton is. Toen ik de nieuwe snaar er op legde trok die het strak tegen de rechter opwindschijf.
Zonder de nieuwe snaar bleef het ' in de lucht hangen' en raakte het niets.
Laatst bewerkt 09 dec 2018 21:16 door Rein44.
09 dec 2018 20:38 #74719
door Rein44
Haha, hij doet het weer!
Wel beetje vreemd: de knoppen van terug en vooruitspoelen deden bijzonder moeilijk, tot ik de bovenplaat weer monteerde. Kennelijk geeft die net een beetje druk waardoor het meetrekken van het mechaniek van de tegenovergestelde knop wordt voorkomen.
Hmmm, hoe leg ik dit uit zonder dat het wartaal wordt?
Ik ben in elk geval blij dat hij weer speelt.
Helaas wel een minpuntje. Ik heb de teller aan gruzelementen gebroken toen ik het mechaniek onderste boven legde om bij de tellersnaar te komen. Krak, en dat was het einde van de teller. Laat dat nou net een kwetswaar plastic mechaniekje zijn.
Wel beetje vreemd: de knoppen van terug en vooruitspoelen deden bijzonder moeilijk, tot ik de bovenplaat weer monteerde. Kennelijk geeft die net een beetje druk waardoor het meetrekken van het mechaniek van de tegenovergestelde knop wordt voorkomen.
Hmmm, hoe leg ik dit uit zonder dat het wartaal wordt?
Ik ben in elk geval blij dat hij weer speelt.
Helaas wel een minpuntje. Ik heb de teller aan gruzelementen gebroken toen ik het mechaniek onderste boven legde om bij de tellersnaar te komen. Krak, en dat was het einde van de teller. Laat dat nou net een kwetswaar plastic mechaniekje zijn.
09 dec 2018 17:42 #74713
door Rein44
Ik heb de nieuwe hoofdsnaar er in kunnen leggen. Het draait allemaal netjes, dus dat ziet er goed uit. Nu bij een ander probleem aangeland. Allereerst bleef het mechaniek bij het vooruitspoelen hangen. Ik heb een spuitbusje met smeerolie (Ballistol) gebruikt en het mechaniek springt nu weer terug als ik op de stopbalk druk. Nu treed een ander effect op: het mechaniek van de vooruitspoeltoets en de terugspoeltoets trekken elkaar mee waardoor ze elkaar blokkeren. Heb ik ergens olie gemeerd waar het niet mag komen?
03 dec 2018 19:46 #74506
door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Philips N4307 bandrecorder
Nee dat hoort dat stukje rood geperst karton te zijn.
Dacht in functie bij Pauze knop.
Probeer maar, play drukken en dan pauze.
Dacht in functie bij Pauze knop.
Probeer maar, play drukken en dan pauze.