Bandrecorders
Amroh handysound
- Henk van t Kruis
- []
-
23 jan 2016 22:30 #58793
door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Amroh handysound
Huub, je hoort van me.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23 jan 2016 21:42 #58791
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Amroh handysound
Dat is allemaal waar wat peter er van zegt
Ik er ook verschilende gehad .
Het is een soort Mecano doos recorder.
al het is toch wel luik er mee spelen
Ja ik hen ook nog wel gebruikten dikke ronden snaren
dan moet henk de maat menemen heb in het verleden
wel behoorlijk onder delen gehad maar weg gedaan
ik doe niks meer met recorders de handy sound lopen 19/5 cm snelheid
Huub
Ik er ook verschilende gehad .
Het is een soort Mecano doos recorder.
al het is toch wel luik er mee spelen
Ja ik hen ook nog wel gebruikten dikke ronden snaren
dan moet henk de maat menemen heb in het verleden
wel behoorlijk onder delen gehad maar weg gedaan
ik doe niks meer met recorders de handy sound lopen 19/5 cm snelheid
Huub
23 jan 2016 21:10 #58788
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Amroh handysound
Deze recorder dien je altijd te gebruiken in combinatie met radio of versterker.
Voor weergave heb je zonder meer een versterker nodig omdat de Handy Sound geen eindversterker heeft.
Ook voor opname vanaf radio of platenspeler heb je een radio nodig, alleen voor opnames met een microfoon heb je geen radio of versterker nodig. De volumeregelaar op de recorder werkt ook alleen bij gebruik van de microfoon (aanduiding MIC. ONLY bij de volumeregelaar).
Opnemen gebeurt via de luidsprekeruitgang en weergave via de pu ingang van de radio of versterker.
De platenspeler sluit je aan op de Handy Sound, als de functieschakelaar in de stand PICK-UP staat wordt de platenspeler gekoppeld met de grammofooningang van de radio of versterker.
Op de driepolige plug achterop sluit je de luidsprekeruitgang en grammofooningang van radio of versterker aan.
Als de radio of versterker aparte ingangen heeft voor platenspeler en recorder kan de platenspeler daarop aangesloten blijven, voor opname gebruik je dan de standen RADIO of PICK-UP van de functieschakelaar.
Al met al een vrij omslachtig gedoe van opnemen en weergeven en ook nog gokken hoe hard je de radio of versterker moet zetten voor een goede opname.
Verwacht ook niet te veel van de kwaliteit van deze recorder.
Groeten,
Peter
Voor weergave heb je zonder meer een versterker nodig omdat de Handy Sound geen eindversterker heeft.
Ook voor opname vanaf radio of platenspeler heb je een radio nodig, alleen voor opnames met een microfoon heb je geen radio of versterker nodig. De volumeregelaar op de recorder werkt ook alleen bij gebruik van de microfoon (aanduiding MIC. ONLY bij de volumeregelaar).
Opnemen gebeurt via de luidsprekeruitgang en weergave via de pu ingang van de radio of versterker.
De platenspeler sluit je aan op de Handy Sound, als de functieschakelaar in de stand PICK-UP staat wordt de platenspeler gekoppeld met de grammofooningang van de radio of versterker.
Op de driepolige plug achterop sluit je de luidsprekeruitgang en grammofooningang van radio of versterker aan.
Als de radio of versterker aparte ingangen heeft voor platenspeler en recorder kan de platenspeler daarop aangesloten blijven, voor opname gebruik je dan de standen RADIO of PICK-UP van de functieschakelaar.
Al met al een vrij omslachtig gedoe van opnemen en weergeven en ook nog gokken hoe hard je de radio of versterker moet zetten voor een goede opname.
Verwacht ook niet te veel van de kwaliteit van deze recorder.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
23 jan 2016 20:34 #58787
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Amroh handysound
@ Laurens,
Mijn oudste zwager heeft een Handy Sound gehad en er zaten ronde rubber snaren in.
Ik heb als jongen dat ding van hem gekregen, zat vol lekke C's.
Deck was goed, veel beter als de latere recorder van Amroh.
Boudewijn zal ze zo kunnen na maken. Hij heeft er anderen ook mee geholpen.
Cees.
Mijn oudste zwager heeft een Handy Sound gehad en er zaten ronde rubber snaren in.
Ik heb als jongen dat ding van hem gekregen, zat vol lekke C's.
Deck was goed, veel beter als de latere recorder van Amroh.
Boudewijn zal ze zo kunnen na maken. Hij heeft er anderen ook mee geholpen.
Cees.
23 jan 2016 19:32 #58786
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Amroh handysound
Huub,
mooi aanbod en ik maak er graag gebruik van.
mooi aanbod en ik maak er graag gebruik van.
Henk van 't Kruis
23 jan 2016 14:36 #58783
door Laurens
.
Beantwoord door Laurens in topic Amroh handysound
Handysound recorders werken met die metalen snaren. Die worden tegenwoordig nog gebruikt voor modelstoommachines.
De rubber rol kan je ergens in proberen te klemmen, en een stuk er van af draaien/schuren. Het deukje ziet er niet zo diep uit.
De rubber rol kan je ergens in proberen te klemmen, en een stuk er van af draaien/schuren. Het deukje ziet er niet zo diep uit.
.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin