Bandrecorders
Amroh Capriccio/ Collaro
20 mei 2015 01:45 - 20 mei 2015 01:46 #52565
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Amroh Capriccio/ Collaro
Inpakken is een kunst op zich waarbij je rekening moet houden wat er allemaal met een pakket onderweg kan mis gaan.
Zelf heb ik al regelmatig pakketten verstuurd en nog nooit klachten gehad.
Ik vermeld wel altijd dat het verzenden op eigen risico is.
Je kunt niet altijd alles voorkomen maar met een degelijke verpakking zoals Frank ook al aangaf kom je een heel eind.
Wat bij verpakken nog al eens vergeten wordt is de onderkant, met andere woorden de binnen verpakking moet in een veel ruimere buiten verpakking verpakt worden waarbij men niet altijd aan een berg chips aan de onderkant denkt.
Zelf ben ik geen voorstander van verzenden, en haal ik de spullen op.
Voorkomen is beter dan genezen, je ziet wat je koopt en houdt er zo af en toe ook nog goede contacten aan over.
Zelf heb ik al regelmatig pakketten verstuurd en nog nooit klachten gehad.
Ik vermeld wel altijd dat het verzenden op eigen risico is.
Je kunt niet altijd alles voorkomen maar met een degelijke verpakking zoals Frank ook al aangaf kom je een heel eind.
Wat bij verpakken nog al eens vergeten wordt is de onderkant, met andere woorden de binnen verpakking moet in een veel ruimere buiten verpakking verpakt worden waarbij men niet altijd aan een berg chips aan de onderkant denkt.
Zelf ben ik geen voorstander van verzenden, en haal ik de spullen op.
Voorkomen is beter dan genezen, je ziet wat je koopt en houdt er zo af en toe ook nog goede contacten aan over.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 20 mei 2015 01:46 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 mei 2015 00:33 #52564
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Amroh Capriccio/ Collaro
Het lijkt erop dat als je iets goed inpakt dat het pakket dan steviger aanvoelt en er ook nog eens voorzichtiger met omgesprongen wordt.
Itt tot een gammel instabiel pakket die misschien ook nog eens lastiger te hanteren is en juist uit je handen wil vallen.
Ik pak te versturen zaken altijd minimaal 2 keer in waarbij het binnenpakket omgeven is door proppen kranten of een berg chips.
Nooit een pakket gehavend bij de nieuwe eigenaar aangekomen wat ik altijd even navraag.
Of tot heden altijd een engeltje meegestuurd.
En toestellen met een glasplaat moeten ze maar komen halen of zelf instaan voor de risico's wat we dan vooraf afspreken.
Bij bv een platenspeler gaat het zwaardere plateau apart verpakt vast op de bodem van het pakket. Die richt anders wellicht bij een val of gooi van het pakket enorme schade aan de rest van de speler.
Het zijn slechts tips waar wellicht iemand iets mee kan.
Groet Frank
Itt tot een gammel instabiel pakket die misschien ook nog eens lastiger te hanteren is en juist uit je handen wil vallen.
Ik pak te versturen zaken altijd minimaal 2 keer in waarbij het binnenpakket omgeven is door proppen kranten of een berg chips.
Nooit een pakket gehavend bij de nieuwe eigenaar aangekomen wat ik altijd even navraag.
Of tot heden altijd een engeltje meegestuurd.
En toestellen met een glasplaat moeten ze maar komen halen of zelf instaan voor de risico's wat we dan vooraf afspreken.
Bij bv een platenspeler gaat het zwaardere plateau apart verpakt vast op de bodem van het pakket. Die richt anders wellicht bij een val of gooi van het pakket enorme schade aan de rest van de speler.
Het zijn slechts tips waar wellicht iemand iets mee kan.
Groet Frank
- Tonmeister Henk
- [Tonmeister Henk]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
20 mei 2015 00:27 - 20 mei 2015 00:29 #52563
door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic Amroh Capriccio/ Collaro
Heren, even goed lezen . Ik heb in het bericht duidelijk vermeld dat het niet aan de verpakking heeft gelegen . Doos is ook niet zichtbaar beschadigd . Het is gewoon een stukje natuurkundige pech (massa is traag)als gevolg van het gooi- en smijtwerk . Als je de chassies van Amroh goed bekijkt zijn die ook wel èrg dun , zeker als er twee behoorlijke trafo's op staan . Bert is dus helemaal niets te vewijten . En doordat het zo dun is zit het ook zo maar weer in model 
Knopjes voor de Bolero zijn inmiddels via het buurforum geregeld , met dank aan Leo Snoeren .
groet , Henk
Knopjes voor de Bolero zijn inmiddels via het buurforum geregeld , met dank aan Leo Snoeren .
groet , Henk
Laatst bewerkt 20 mei 2015 00:29 door Tonmeister Henk.
20 mei 2015 00:05 #52561
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Amroh Capriccio/ Collaro
@ Bert,
Je recht hebben is wat anders als je recht krijgen, is gewoon levens ervaring.
En voorkomen is beter dan genezen.
En Ten ALLE tijden moeten dingen echt GOED verpakt worden.
Fabrikanten doen dat óók met hun goederen, heel goed uitgedachte en geteste verpakkingen,
zelfs heel erg dik piepschuim erg stevig dik karton en zelfs hout, worden wel toegepast.
Succes met verpakken en verpakken is op zich ook een vak.
Ribbel kartonnetje, doosje er om en plakbandje is volstrekt onvoldoende.
Gr Cees.
Je recht hebben is wat anders als je recht krijgen, is gewoon levens ervaring.
En voorkomen is beter dan genezen.
En Ten ALLE tijden moeten dingen echt GOED verpakt worden.
Fabrikanten doen dat óók met hun goederen, heel goed uitgedachte en geteste verpakkingen,
zelfs heel erg dik piepschuim erg stevig dik karton en zelfs hout, worden wel toegepast.
Succes met verpakken en verpakken is op zich ook een vak.
Ribbel kartonnetje, doosje er om en plakbandje is volstrekt onvoldoende.
Gr Cees.
19 mei 2015 23:43 #52559
door bert61
Beantwoord door bert61 in topic Amroh Capriccio/ Collaro
De zaak wordt hier volledig omgedraaid door jullie : uitroeptek
misschien dat je dat zelf ontgaat maar bij deze wijs ik je daar even op
Lees eens goed wat je accepteert van de persoon die je betaald om je goederen te bezorgen
misschien dat je dat zelf ontgaat maar bij deze wijs ik je daar even op
Lees eens goed wat je accepteert van de persoon die je betaald om je goederen te bezorgen
19 mei 2015 23:19 #52557
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Amroh Capriccio/ Collaro
@ Huub,
TV programma's is al een gepasseerd station. Is al uitgebreid gebeurd. Is zin loos gebleken.
50 jaar geleden werden er óók al radio's door de transporteurs kapot gegooid en na vele
klachten bleef dat nog zo.
Ja de eerst volgende keer na dat er weer een klacht was doorgegeven, werd er expres met grote kracht, voor onze ogen, een radio meubel aan puin gegooid.
Klachten zijn zinloos.
Goed verpakken, in demping materiaal en dan in de eerste doos, Daar weer demping materiaal omheen en dan in tweede doos. En die twee dozen vooral aan de hoeken verstevigen met stevig karton. Pakketten die op die manier werden verzonden bleven heel. En ging er van af die tijd geen enkele meer stuk.
Gr Cees.
TV programma's is al een gepasseerd station. Is al uitgebreid gebeurd. Is zin loos gebleken.
50 jaar geleden werden er óók al radio's door de transporteurs kapot gegooid en na vele
klachten bleef dat nog zo.
Ja de eerst volgende keer na dat er weer een klacht was doorgegeven, werd er expres met grote kracht, voor onze ogen, een radio meubel aan puin gegooid.
Klachten zijn zinloos.
Goed verpakken, in demping materiaal en dan in de eerste doos, Daar weer demping materiaal omheen en dan in tweede doos. En die twee dozen vooral aan de hoeken verstevigen met stevig karton. Pakketten die op die manier werden verzonden bleven heel. En ging er van af die tijd geen enkele meer stuk.
Gr Cees.