Skip to main content
Nieuws

Toegang NVHR reparatie dag en beurs

Meer
31 aug 2021 19:55 - 31 aug 2021 20:29 #92016 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Toegang NVHR reparatie dag en beurs
Lees maar op Googele
Hij most Vluchten dus .
Maar ik wil en geen lang verhaal van maken
Dat hoort HIER ook niet Thuis
huub
Laatst bewerkt 31 aug 2021 20:29 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
31 aug 2021 17:23 #92013 door Johannes
Ach ja,  Huub kan ook niet alles weten.   Vaststaand feit is dat de regeerperiode van Wilhelm 2 de periode van 1888 tot 1918 besloeg dus was hij maar in één oorlog betrokken als keizer.    Na de capitulatie van Duitsland in 1918 vertrok hij naar Nederland en heeft hij tot zijn overlijden in 1941 in Doorn gewoond in een prachtig landhuis met bossen en tuinen eromheen dat nog steeds bezichtigd kan worden.   Beslist een zeer interessant stukje historie en de moeite waard om er na een beurs in Driebergen eens heen te gaan.  Doorn is tenslotte een dorp verderop dan Driebergen....

Ik ben daar door mijn werk in het verleden heel vaak geweest, ook op plekken van het landgoed zoals de stalling van zijn paarden en de garage van zijn Mercedes automobielen waar men niet zo gauw  toegang toe heeft en vond het altijd super interessant.   Wilhelm heeft daar de laatste jaren van zijn leven een heel mooi leven gehad als kasteelheer en hobby houthakker, samen met zijn personeel en zijn huisdieren.   
De honden grafjes zijn nog altijd aanwezig  in de tuin van het Huis Doorn....

Evenals hun baasje die op 4 juni 1941 is overleden en in een mausoleum naast zijn  huis in Doorn is bijgezet......  Een waardig einde van een bijzonder mens die in alle opzichte totaal anders was dan die andere Duitser met dat smalle snorretje.....
Een heel mooi boek over der Kaiser heeft de zelfde titel en is nog steeds te koop,  o.a. via Bol.Com,  echt een aanrader (vind ik). 

Tot slot nog een plaatje van een jonge en een oude Wilhelm 2 en ik merk om me heen vaak dat naarmate men ouder wordt de scherpe kantjes van het leven er een beetje af gaan en zo ook bij de laatste keizer van Duitsland ......  Hij was tenslotte erg geliefd bij de dorpsgenoten uit Doorn.    (Maar we dwalen af van het topic van Bert over toegang van de beurs in Driebergen.....)

Groeten ,    Hans

Meer
31 aug 2021 14:00 - 31 aug 2021 14:40 #92011 door Huub
De keizer die in Doorn woonde .
 Gevlucht naar Nederland 
 dan ben je niet meer gelieft in je land.?
 het waren  oorlog  keizers 1/2
veeel allende 
huub
Laatst bewerkt 31 aug 2021 14:40 door Huub.

• Robert Gribnau
  • [Robert Gribnau]
Meer
31 aug 2021 13:51 #92010 door Robert Gribnau
Beantwoord door Robert Gribnau in topic Toegang NVHR reparatie dag en beurs
Beweer je nu dat keizer Wilhelm II in twee oorlogen betrokken is geweest? Dat Duitsland in de Eerste Wereldoorlog betrokken was, is algemeen bekend. Maar bij welke andere oorlog is Wilhelm II dan betrokken geweest?

Groet,
Robert

Meer
30 aug 2021 14:58 - 30 aug 2021 15:00 #91993 door Huub
Tja dus een frans Keizer willempje deutsland  was napoleon 
de ene oorlog was kort voorbij en hij had weer een oorlogje
Daaromede is hij ook verbanne uit duistland naar nederland
zo is het wel .. kl zak
huub
Laatst bewerkt 30 aug 2021 15:00 door Huub.

Meer
30 aug 2021 12:40 #91990 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Toegang NVHR reparatie dag en beurs

Vanaf 2005 is er de identificatieplicht. 
Die daarvoor juist in 1945 was afgeschaft. Vandaar Ausweis.
Klopt, maar zo zijn er wel meer hedendaagse zaken die uit een negatief verleden komen.
Neem je achternaam. Die is opgedrongen door Napoleon en hoewel nu ver terug in de 
tijd was het ook een mannetje van oorlog, onderdrukking, overheersing en veel slachtoffers 
om zijn totalitaire ambities waar te maken. Je achternaam was daar ook voor bedoeld. 
Gelijktijdig werden de huisnummers ingevoerd en aldus was iemand te vinden, in de gaten
te houden of op te pakken.
Ook toen bedoeld om iedereen te registreren en van administratieve vrijheid te beroven.
Niet dat ik daarmee de moderne 'Ausweis' goed praat.... 
;-)  

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Gemaakt door Kunena