Skip to main content
Nieuws

Toegang NVHR reparatie dag en beurs

Meer
28 aug 2021 23:55 - 28 aug 2021 23:57 #91962 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Toegang NVHR reparatie dag en beurs.

"Paspoort heb ik nooit bij de hand, daar is de ID kaart voor. "

Dat kan dus niet. Je hebt of een paspoort of een ID-kaart. Beide kan niet. Een rijbewijs wordt in Nederland ook geaccepteerd als legitimatie.
Dat is niet waar, je kan beide aanschaffen. ;-) 

Een rijbewijs heb ik simpelweg nooit gehad. 

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 28 aug 2021 23:57 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 aug 2021 23:51 - 28 aug 2021 23:59 #91961 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Toegang NVHR reparatie dag en beurs.
Klopt Bert, maar een ID kaart zit gewoon standaard in je portemonnee
en een paspoort moet je weer ergens apart in tas of dergelijke opbergen.
Als je die kwijt raakt ben je meer in de aap gelogeerd (hogere boete)
dan als je een ID kaart verliest.
De laatste ben ik wel eens kwijtgeraakt , ontfutseld op het CS te
Amsterdam nadat ik halverwege een trap in mijn rug naar beneden
was getrapt.
Dan heb je altijd nog je paspoort thuis liggen.
Die is verder alleen voor reizen naar het buitenland.

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 28 aug 2021 23:59 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 aug 2021 23:51 #91960 door Jan Bus
"Paspoort heb ik nooit bij de hand, daar is de ID kaart voor. "

Dat kan dus niet. Je hebt of een paspoort of een ID-kaart. Beide kan niet. Een rijbewijs wordt in Nederland ook geaccepteerd als legitimatie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 aug 2021 23:27 #91959 door Bert Kn
René schreef.
Paspoort heb ik nooit bij de hand, daar is de ID kaart voor. 

Dan heb je dubbelop.
Een paspoort is ook een geldig ID bewijs een ID kaart heb je dan niet nodig.
 

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 aug 2021 14:56 - 28 aug 2021 15:02 #91950 door NGG
Beantwoord door NGG in topic Toegang NVHR reparatie dag en beurs.
Bedoel uiteraard DigiD bij de hand voor het binnenhalen van de QR code!!!
Binnen enkele minuten had ik ze uitgeprint.
Mijn vrouw in vrijwel dezelfde tijd op haar telefoon.
Hier dus geen "dingetje". En wij beiden beslist geen experts op dit gebied.

Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Laatst bewerkt 28 aug 2021 15:02 door NGG.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 aug 2021 12:24 - 28 aug 2021 13:19 #91943 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Toegang NVHR reparatie dag en beurs.

Maarten en allen,

Heel simpel:
Kregen daar enige tijd geleden bericht over via de post:  www.coronacheck.nl .
Dan kan je kiezen: printen of een App.
Aangezien ik 06-loos ben heb ik de twee geprinte versies in mijn paspoort.
O ja, wèl je DigiD bij hand houden.
Succes. Kind kan de was doen.
De wereld ligt dan aan je voeten
Paspoort heb ik nooit bij de hand, daar is de ID kaart voor. 
Wel het gele boekje met de stickertjes en daarin de opgevouwen A4 met de twee QR codes.
Toch heb ik ze op mijn Nokia 3310 retro wel beide gefotografeerd. 
Dat werkte ook met de QR code van de bioscoop. 

Maar waarom de DigidD bij de hand? Die heb je helemaal niet meer nodig. 
Alleen de QR code bij controle als je ergens in wilt. En je ID uiteraard. ;-) 

Het inloggen om de QR codes te verkrijgen is wel een dingetje.
Dat kan met DigiD met je e-mail adres en je inlogcode, maar dan moet je ook
nog kiezen om de tweede verificatie met de DigiD app te doen (een onding)
of een verificatie via sms. Maar dat laatste moet je wel eerst hebben aangevraagd
en dat duurt een paar dagen omdat je eerste een code per post krijgt. 
Voor beide heb je dus een 06 'ding' nodig. Heb je die niet dan kan als laatste 
redmiddel (maar dan moet je wel in een grot in de bronstijd wonen) de tweede
verificatiecode bij het inloggen via stem naar je getelefoneerd worden. 
Dus niet op het laatste moment voor een evenement de QR code gaan opvragen. 

Overigens, waarschijnlijk vervalt per 20 september de mondkapjesplicht en de
1,5 meter, als dat daadwerkelijk zo is mag de NVHR dat niet meer eisen. 

Maar ik ben al sinds december 2019 geen lid meer van de NVHR. 
Dus vis ik nu even achter het net. Het zij zo en erg is het niet. 
Voor het lidmaatschapsgeld heb ik nu wel een blad dat ik van de eerste letter tot de 
laatste lees (6x per jaar). 

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 28 aug 2021 13:19 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena