- Berichten: 3361
Nieuws
Andere Tijden, vanavond.
11 apr 2019 14:17 - 11 apr 2019 14:44 #77028
door RR1957
Nee dus, u zit er geheel naast. Overigens ook al een gepasseerde discussie.
Vriendelijk en beleefd verzoek om de categorieën eens te bekijken die er zijn op dit leuke forum.
De onderwerpen die u niet aanstaan voldoen geheel aan de omschrijvingen van de categorieën.
En we hoeven uiteraard niet denigrerend te worden hoe anderen de hobby anders bedrijven
dan zoals u het wilt.
Zij beledigen u ook niet.
Groet
RenéR.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Andere Tijden, 10 oktober 2019
FMX schreef : Buizenvrienden,
Waarom houden wij ons niet bij onze "leest" : buizen radio's ? Ik lees liever over restauraties en verkeerde condensatoren. Het lijkt hier soms wel een babbelbox te worden.
Wij kunnen allemaal de TV gids wel vinden en de krant lezen daar, heb ik dit prettige forum niet bij nodig .
Veel plezier bij het knutselen !
Frans
Nee dus, u zit er geheel naast. Overigens ook al een gepasseerde discussie.
Vriendelijk en beleefd verzoek om de categorieën eens te bekijken die er zijn op dit leuke forum.
De onderwerpen die u niet aanstaan voldoen geheel aan de omschrijvingen van de categorieën.
En we hoeven uiteraard niet denigrerend te worden hoe anderen de hobby anders bedrijven
dan zoals u het wilt.
Zij beledigen u ook niet.
Groet
RenéR.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 11 apr 2019 14:44 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11 apr 2019 13:57 #77026
door FMX
Beantwoord door FMX in topic Andere Tijden, vanavond.
Buizenvrienden,
Waarom houden wij ons niet bij onze "leest" : buizen radio's ? Ik lees liever over restauraties en verkeerde condensatoren. Het lijkt hier soms wel een babbelbox te worden.
Wij kunnen allemaal de TV gids wel vinden en de krant lezen daar, heb ik dit prettige forum niet bij nodig .
Veel plezier bij het knutselen !
Frans
Waarom houden wij ons niet bij onze "leest" : buizen radio's ? Ik lees liever over restauraties en verkeerde condensatoren. Het lijkt hier soms wel een babbelbox te worden.
Wij kunnen allemaal de TV gids wel vinden en de krant lezen daar, heb ik dit prettige forum niet bij nodig .
Veel plezier bij het knutselen !
Frans
De volgende gebruiker (s) zei dank u: lampje
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11 apr 2019 11:56 #77023
door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic Andere Tijden, vanavond.
De foto van dame met radio dateert naar mijn inschatting van rond 1948.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11 apr 2019 11:32 - 11 apr 2019 11:33 #77021
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Andere Tijden, vanavond.
"Beste heer,
Bij deze een antwoord op uw reactie via de redactiemail. Jammer dat de uitzending u niet heeft kunnen bekoren, maar dat geldt uiteraard vaker voor de verschillende afleveringen. De invalshoek van elke aflevering is een keuze die met zich meebrengt dat andere thema’s niet of minder aan de orde komen. Dat neemt niet weg dat we uw inhoudelijke kritiek niet serieus nemen.
Het uitgangspunt van de uitzending was een beeld te schetsen van de jaren ’30 aan de hand van radiofragmenten. We hebben er expliciet voor gekozen niet zozeer in te gaan op de ontwikkeling van de radiotechniek. De radio is in die jaren uitgegroeid tot een massamedium dat de belangrijkste gebeurtenissen in die jaren letterlijk bij de mensen thuis brengt. Aan de hand van filmbeelden illustreerden we deze radiofragmenten, waarbij ook te zien is dat de radio een belangrijke plaats inneemt in de Nederlandse huiskamers. Ik hoop u hiermee iets meer van onze gedachten bij het maken van dit programma te hebben uitgelegd.
De foto van de dame op het plaatje is uit eind jaren dertig, nu net een periode waar in de uitzending juist meer nadruk ligt.
Hartelijke groet,
Hasan Evrengün
Andere Tijden"
Bij deze een antwoord op uw reactie via de redactiemail. Jammer dat de uitzending u niet heeft kunnen bekoren, maar dat geldt uiteraard vaker voor de verschillende afleveringen. De invalshoek van elke aflevering is een keuze die met zich meebrengt dat andere thema’s niet of minder aan de orde komen. Dat neemt niet weg dat we uw inhoudelijke kritiek niet serieus nemen.
Het uitgangspunt van de uitzending was een beeld te schetsen van de jaren ’30 aan de hand van radiofragmenten. We hebben er expliciet voor gekozen niet zozeer in te gaan op de ontwikkeling van de radiotechniek. De radio is in die jaren uitgegroeid tot een massamedium dat de belangrijkste gebeurtenissen in die jaren letterlijk bij de mensen thuis brengt. Aan de hand van filmbeelden illustreerden we deze radiofragmenten, waarbij ook te zien is dat de radio een belangrijke plaats inneemt in de Nederlandse huiskamers. Ik hoop u hiermee iets meer van onze gedachten bij het maken van dit programma te hebben uitgelegd.
De foto van de dame op het plaatje is uit eind jaren dertig, nu net een periode waar in de uitzending juist meer nadruk ligt.
Hartelijke groet,
Hasan Evrengün
Andere Tijden"
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 11 apr 2019 11:33 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11 apr 2019 09:42 - 11 apr 2019 10:06 #77018
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Andere Tijden, vanavond.
Helemaal mee eens.
Stelde qua onderwerp wat beloofd was helemaal niets voor.
Jammer.
Dat onze verwachtingen (te?) groot waren is zonder meer een feit.
Het is onze hobby en we weten er veelal meer van af dan de makers van
deze aflevering. In plaats van dat ze naar oude films over de radio
zochten, kwamen ze niet verder dan de (bekende) geschiedenisfilms.
Jammer en ene gemiste kans.
Niets over het ontstaan van de radio, Idzerda en latere programmamakers,
de zuilen (en waarom) en radiostudio's of de maatschappelijk-culturele
impact van de radio (thuis).
Niets over de radio's zelf.
Groet
RenéR
Stelde qua onderwerp wat beloofd was helemaal niets voor.
Jammer.
Dat onze verwachtingen (te?) groot waren is zonder meer een feit.
Het is onze hobby en we weten er veelal meer van af dan de makers van
deze aflevering. In plaats van dat ze naar oude films over de radio
zochten, kwamen ze niet verder dan de (bekende) geschiedenisfilms.
Jammer en ene gemiste kans.
Niets over het ontstaan van de radio, Idzerda en latere programmamakers,
de zuilen (en waarom) en radiostudio's of de maatschappelijk-culturele
impact van de radio (thuis).
Niets over de radio's zelf.
Groet
RenéR
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 11 apr 2019 10:06 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11 apr 2019 07:44 - 11 apr 2019 07:45 #77015
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Andere Tijden, vanavond.
Kwam het toevallig tegen in de TV gids. Oh ja, effe kijken. Maar ik had dezelfde ervaring. Paar shotjes van radio's, een foto van een dak vol met antennes, verder alleen tijdsbeelden die niet radiogerelateerd waren. Wat anders gaan kijken, later nog effe geprobeerd maar het was nog steeds, inderdaad, knudde.
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 11 apr 2019 07:45 door PE9ZZ.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.