Skip to main content
Nieuws

Radio Waddenzee weer terug in de ether

Meer
12 mei 2014 00:15 #43050 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Radio Waddenzee weer terug in de ether
Ja geen studio, alleen een PC met muziek bestanden en reclame er op.
Hoor je steeds weer opnieuw dezelfde muziek nummers na verloop van tijd langs komen.
Na een bepaalde tijd ben je daar dan ook wel op uit geluisterd.
De goeie techniekers ten spijt.
Vr gr Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 mei 2014 19:46 #43041 door Polderjongen
Beste allemaal,

Radio Waddenzee heeft de formule daarom drastisch aangepakt.
Er wordt alleen maar non-stop muziek uitgezonden varierend van 60'70'80'90 en nieuwe muziek, en geen DJ's.
Gewoon heel simpel, je gebruikt een PC, volgestouwd met muziek bestanden en uitzenden maar, je hoeft geen DJ's voor in te huren, wat ook erg in de kosten scheelt.

Er zijn enkele adverteerders te horen op deze zender die echt voor deze doelgroep bedoeld is de regio Waddenzee.

Hopelijk gaan ze de zendschip weer gebruiken, dat lijkt me helemaal mooi :thumbsup:


groeten Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 mei 2014 19:05 #43038 door Juul
Beantwoord door Juul in topic Radio Waddenzee weer terug in de ether
Dag René,

ik denk dat je over m'n eerste zin hebt heen gelezen. Ik schreef:

"Het is nooit de bedoeling geweest van Waddenzee om heel Nederland te bereiken."

Ook de beperkingen die de overheid oplegt spelen een rol. ( vermogen etc ).

Een ander verhaal is dat er wellicht in dat beoogde gebied te weinig adverteerders zijn. Of de programmering sloot toen niet aan bij de doelgroep.

Ja, René, radio maken is niet makkelijk, het is een vak.
Ik heb 40 jaar "Hilversum" achter de rug.

groet,

Juul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 mei 2014 18:48 #43033 door Rene Daemen
Hallo Juul,
Als je enkele bestaansrecht recht wil hebben zul je toch een groter bereik moeten hebben
Een te kleine reikwijdte krijg je ook heel weinig adverteerders daar zullen ze toch van moeten hebben om de kosten te kunnen dragen
Dat is ook de redenen dat men door financiële problemen uit de lucht ging
En met 1 kilo watt moet je ver kunnen komen er zijn radio amateurs op de 1630 AM die in Noorwegen te ontvangen zijn
Dan zal radio Waddenzee ook in noordholland te ontvangen moeten zijn.
Een AM zender verbruikt veel energie en zal toch wat kosten
René

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 mei 2014 17:40 #43027 door Juul
Beantwoord door Juul in topic Radio Waddenzee weer terug in de ether

Rene Daemen schreef : Hallo Peter

Als de antenne aanpassing niet klopt dan haal je het niet ver
met 1 kw kun je heel nederland pakken
Dat is de redenen dat het oude radio waddenzee op zijn gat ging
geen inkomsten door het slechte bereik
Persoonlijk zie ik geen toekomst op deze manier.
ik geef het een paar maanden en dan is het over
net als Q the beat destijds.
René


Dag René,

"Je gaat wel erg kort door de bocht".

Het is nooit de bedoeling geweest van Waddenzee om heel Nederland te bereiken. De naam zegt het al.
En.....twijfel niet aan het technische verstand van de mensen daar dat bestaat uit mensen die hun sporen op het gebied van antennes en zenders verdiend hebben. En dan heb ik het niet over kleine zendertjes maar over honderden kilowatts e.d.

Ik voel mij geroepen het voor de technici op te nemen. Verder heb ik geen enkele relatie met hen.

Juul - PE0GJG

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 mei 2014 10:47 #42953 door Nico H
Hoi,

Best een leuke zender, en wanneer ik in de tuin zit is ze net te pakken met de L4X van Philips...
Alleen het schrikdraad van de wei achter ons huis stoort wat...
Lokatie Hedel.

Groet,

Nico.

Nico H

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena