Skip to main content
Nieuws

De Buizenradio Clubpagina - een uitleg

Meer
11 okt 2012 09:02 - 11 okt 2012 09:23 #22458 door Marcel L
Bedankt Nico,

Ik bedenk me ineens dat het geheel eigenlijk perfect aansluit bij de plannen van de NVHR.

In het laatste RHT, nummer 142, schrijft John Hupse in het voorwoord over de plannen van de NVHR om "Leden voor leden" meer inhoud te geven, en daar internet voor in te gaan zetten.
Ik lees het net na en hij schrijft o.a. over plannen om leden de mogelijkheid te geven om aan te geven welke kennis hij of zij in huis heeft.
O.a. die mogelijkheid biedt de BR Clubpagina.

Ik denk dat het al meer dan een jaar geleden is dat ik de leden van dit forum al eens polste naar de behoefte aan een dergelijk systeem. De reacties waren toen nogal afhoudend, maar ik denk dat de tijd er zo langzamerhand wel rijp voor is.

Het is nog even wennen wellicht. Daarom is het zo belangrijk dat iedereen de tijd en de vrijheid krijgt om een en ander te onderzoeken en te overwegen.
Maar vooral ook om eraan te wennen, want zoveel stelt het natuurlijk ook weer niet voor.
Het is net wat meer dan een vermelding in de telefoongids, en dat kan iedereen lezen. Dit zit nog achter een wachtwoord.
Met de Airmails-pas, die velen van jullie zullen gebruiken, is de privacy vele malen meer in het geding. En wat te denken van Google...

Groeten van Marcel ;)

PS: ik heb voor het eerst iets op mijn Blog geschreven. Klik hiernaast op mijn naam of foto en ga dan naar het Tabblad Blog om het te lezen. (wel eerst inloggen!)

Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 11 okt 2012 09:23 door Marcel L.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 okt 2012 18:55 #22443 door Ouwe Schipper
Kompliment Marcel
Ook al weet ik nog niet of ik van al die mogelijkheden gebruik zal maken
Nico
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marcel L

Meer
10 okt 2012 15:54 - 11 okt 2012 10:03 #22435 door Marcel L
Beste forummers,

Voor een ieder een beknopte uitleg wat de BR Clubpagina nu precies inhoudt.

De BR Clubpagina is een pagina waar ieder forumlid wat informatie kwijt kan over zichzelf, zijn manier van hobby beleven, enzovoorts.
Hierdoor leren we elkaar wellicht wat beter kennen, en wordt ook inzichtelijk wat de interesses en specialiteiten van een ieder zijn, en waar een ieder eventueel momenteel aan werkt.
Ieder forumlid kan en mag dit gebruiken, maar het hoeft uiteraard niet!
Je bepaalt zelf wat je wel of niet wilt vertellen, en kunt dit ook te allen tijde wijzigen of weer verwijderen.
De BR Clubpagina's zijn alleen te bekijken door forumleden.

Je opent je eigen pagina door eerst in te loggen, en daarna op Mijn Clubpagina te klikken, of op je gebruikersnaam of foto op het forum.

De BR Clubpagina ziet er ongeveer zo uit:

Links zie je een grijs menu. Daarmee kun je je eigen pagina bewerken (Edit).
Verder is er een algemeen deel met een foto en wat algemene informatie.
Daaronder zijn een aantal Tabbladen zichtbaar. De Clubpagina opent altijd op het Tabblad met gebruikersinformatie.

Op het Tabblad Actueel kun je informatie kwijt over welk apparaat er momenteel op je werkbank staat, wat je er momenteel aan doet bijvoorbeeld, en eventueel een fotootje.

Het Tabblad Mijn Foto album stelt je in staat om een aantal foto's te plaatsen.
Van je verzameling, nieuwe aanwinsten, enz. Deze foto's kun je na een tijdje weer vervangen door andere foto's, waardoor je een recent foto album houdt.

Het Tabblad Blog kun je zien als een soort van dagboek, of een webpagina met (korte) persoonlijke bijdragen/verhalen/opmerkingen. Een soort persoonlijke website.
Hier kun je dus van alles kwijt. Je kunt ook een soort van dagboek bijhouden tijdens restauraties, enz.
Zelfs een (dagelijkse/wekelijkse) Column is hier mogelijk!
Je kunt op Blog wanneer je maar wilt een eigen bijdrage toevoegen. De bijdrage is uiteraard alleen op je eigen Clubpagina te zien, onder het Tabblad Blog.

Het Tabblad Prikbord opent een pagina waarop andere forumleden een berichtje voor je kunnen achterlaten. Echt een persoonlijk prikbord dus.

Als je op het Tabblad Forum klikt opent zich een pagina waarop de laatste 10 forumbijdragen van de eigenaar van de BR Clubpagina te zien zijn. Je kunt zo'n bijdrage meteen openen door erop te klikken.

Het laatste Tabblad, op dit moment van schrijven in ieder geval, is het Tabblad Mijn Archief Foto's. Hierop is een overzicht te zien van alle foto's die de eigenaar van de BR Clubpagina in het Foto Archief heeft ge-upload.

De Clubpagina van een ander forumlid open je door op zijn of haar foto of gebruikersnaam te klikken naast een bijdrage, in de ledenlijst, of onderin in de Wie is Online lijst.

Tot zover deze beknopte introductie.
Probeer het allemaal gerust uit. Er is niets dat ik eventueel niet zou kunnen herstellen.
En voel je tot niets verplicht.
Het geheel is tot uwer dienst, voor zover u dat wenst.

Hebt je nog vragen, plaats ze dan in deze draad op het forum.
Je medeforummers, waaronder ook ik, zijn zeker behulpzaam waar mogelijk.

Ook opmerkingen en ervaringen mogen in deze draad geplaatst worden.

Hopelijk mogen we hier met z'n alleen veel plezier aan beleven.

Met vriendelijke groet,

Marcel - uw Forumbeheerder ;)

PS: de gebruikte software is grotendeels gratis te downloaden van internet, maar voor een optimaal gebruik heb ik toch besloten enkele uitbreidingen bij te kopen.
Daarmee ondersteunen we meteen de doorontwikkeling van dit systeem.
Dit alles is mede mogelijk door de tot nu toe ontvangen donaties.

Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 11 okt 2012 10:03 door Marcel L.

Gemaakt door Kunena