Nieuws
Peter Alexander (30-06-1926 * 12-02-2011)
- René R
- [René R]
-
Minder
Meer
15 feb 2011 08:56 #1942
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Peter Alexander (30-06-1926 * 12-02-2011)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 feb 2011 08:43 - 15 feb 2011 08:59 #1941
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Peter Alexander (30-06-1926 * 12-02-2011)
Hij heeft zoo veel gezongen Ik hoor alleen
het liefst dat ouderen liederen Bvb op 78.t
ook wel wat later .Hij kon gevoelsmatig zingen
met een mooie stemgeluid En nog met een orkest er bij
Dat hoor je nu veelal niet meer ,Die duitse slagers
Met hun getik een monotoon geboem Verafschuuw ik
Die duitse muziek van vandaagde dag is Rampestamp
En zangeressen met allemaal dat zelfde stemgeluid
Veelal is dat hier ook aanwezig . Maar al die goede
Ouden zanger zijn er niet meer .Bij Peter alexander
Ging het mij ook alleen maar voor zingen Verder niks
Met mooie texten en melodieuze liederen .Veel ook van
Sommigen liedjes dat helt naar Caberret ,niet mooi.
Maarje als je Fan bent dan wil je alles .Ik pak toch altijd
Maar het goede er uit .De rest hoeft van mij niet,
Ben ook geen verzamelaar, Maar ik heb nog wel veel
van die duisse zangers uit die ouden tijd op 78.t
En LP.s en 45,t .En orkesten .Er waren zeker voorden
oorlog 6 A 7 heel goede orkesten .Met een bisonder Mooi
geluid . Den nou alleeen direckt naa den oorlog
Werd hier Gedanst op muziek Van Will Glahe.
Geen duitse zang natuurlijk er bij .Ik heb daar ook nog
Veel van het ouden voorden oologs .dat is veel beter dan het lateren
.Huub
het liefst dat ouderen liederen Bvb op 78.t
ook wel wat later .Hij kon gevoelsmatig zingen
met een mooie stemgeluid En nog met een orkest er bij
Dat hoor je nu veelal niet meer ,Die duitse slagers
Met hun getik een monotoon geboem Verafschuuw ik
Die duitse muziek van vandaagde dag is Rampestamp
En zangeressen met allemaal dat zelfde stemgeluid
Veelal is dat hier ook aanwezig . Maar al die goede
Ouden zanger zijn er niet meer .Bij Peter alexander
Ging het mij ook alleen maar voor zingen Verder niks
Met mooie texten en melodieuze liederen .Veel ook van
Sommigen liedjes dat helt naar Caberret ,niet mooi.
Maarje als je Fan bent dan wil je alles .Ik pak toch altijd
Maar het goede er uit .De rest hoeft van mij niet,
Ben ook geen verzamelaar, Maar ik heb nog wel veel
van die duisse zangers uit die ouden tijd op 78.t
En LP.s en 45,t .En orkesten .Er waren zeker voorden
oorlog 6 A 7 heel goede orkesten .Met een bisonder Mooi
geluid . Den nou alleeen direckt naa den oorlog
Werd hier Gedanst op muziek Van Will Glahe.
Geen duitse zang natuurlijk er bij .Ik heb daar ook nog
Veel van het ouden voorden oologs .dat is veel beter dan het lateren
.Huub
Laatst bewerkt 15 feb 2011 08:59 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 feb 2011 00:30 - 15 feb 2011 00:30 #1938
door Paul Brouwer
Beantwoord door Paul Brouwer in topic Re: Peter Alexander (30-06-1926 * 12-02-2011)
Foei René. Zoek een klein donker hoekje op en ga je schamen. Je kent toch zeker wel "Ween eerst die Abend kommt"? 
Groet,
Paul
Groet,
Paul
Laatst bewerkt 15 feb 2011 00:30 door Paul Brouwer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bjorn Kusters
- [Bjorn Kusters]
-
Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 400
14 feb 2011 23:03 #1936
door Bjorn Kusters
Beantwoord door Bjorn Kusters in topic Re: Peter Alexander (30-06-1926 * 12-02-2011)
Hallo
Van de generatie boven mij kent hier in limburg vrijwel iedereen Peter Alexander.
Maarja ook wel logisch eigenlijk omdat bij die generatie de duitse muziek nog steeds populair is.
Ik zal waarschijnlijk een van de weinige jongeren uit mijn generatie zijn die nog weet wie Peter Alexander is.
Mijn dochter van 6 weet ook nog wie Peter is en herkent zelfs de stem van hem als ik een voor haar vreemd liedje op zet door Peter gezongen.
Waarschijnlijk de laatste die Peter en zijn liedjes echt zal kennen , en stukken mee zingen.
Normaal zegt ze Peter doet nog zingen he papa , m.a.w. hij leeft nog he papa.
De volgende keer kan ze net zoals van Dean Martin en Yves Montand zeggen , Peter zingt niet meer he papa.
Jammer van zo een goede zanger en filmspeler , maarja ook Peter was een mens en het was te verwachten.
Dat hij in vrede mogen ruste na een leven van hard werken en het leed van de afgelopen paar jaar.
Gr Bjorn
Van de generatie boven mij kent hier in limburg vrijwel iedereen Peter Alexander.
Maarja ook wel logisch eigenlijk omdat bij die generatie de duitse muziek nog steeds populair is.
Ik zal waarschijnlijk een van de weinige jongeren uit mijn generatie zijn die nog weet wie Peter Alexander is.
Mijn dochter van 6 weet ook nog wie Peter is en herkent zelfs de stem van hem als ik een voor haar vreemd liedje op zet door Peter gezongen.
Waarschijnlijk de laatste die Peter en zijn liedjes echt zal kennen , en stukken mee zingen.
Normaal zegt ze Peter doet nog zingen he papa , m.a.w. hij leeft nog he papa.
De volgende keer kan ze net zoals van Dean Martin en Yves Montand zeggen , Peter zingt niet meer he papa.
Jammer van zo een goede zanger en filmspeler , maarja ook Peter was een mens en het was te verwachten.
Dat hij in vrede mogen ruste na een leven van hard werken en het leed van de afgelopen paar jaar.
Gr Bjorn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René R
- [René R]
-
Minder
Meer
14 feb 2011 19:37 #1935
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Peter Alexander (30-06-1926 * 12-02-2011)
Met Tut Hola!
Ze komt net terug van haar film/danswerk.
Ze komt net terug van haar film/danswerk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 feb 2011 19:21 #1934
door Rene Daemen
Hier een videoclip van Peter Alexander Kriminal Tango uit de jaren 60
Peter had meer Fans in Limburg dan in Noord Holland
Duitse muziek schijnt het goed te doen in Limburg meer fans Daar
Grt René Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: Peter Alexander (30-06-1926 * 12-02-2011)
Hier een videoclip van Peter Alexander Kriminal Tango uit de jaren 60
Peter had meer Fans in Limburg dan in Noord Holland
Duitse muziek schijnt het goed te doen in Limburg meer fans Daar
Grt René Daemen
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.