Skip to main content
Nieuws

Peter Alexander (30-06-1926 * 12-02-2011)

  • René R
  • [René R]
Meer
15 feb 2011 08:56 #1942 door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Peter Alexander (30-06-1926 * 12-02-2011)
Hoi Paul.

Daar heb je helemaal gelijk in en ik schaam me diep :lachuh: .



Groet
René (R)
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 feb 2011 08:43 - 15 feb 2011 08:59 #1941 door Huub
Hij heeft zoo veel gezongen Ik hoor alleen
het liefst dat ouderen liederen Bvb op 78.t
ook wel wat later .Hij kon gevoelsmatig zingen
met een mooie stemgeluid En nog met een orkest er bij
Dat hoor je nu veelal niet meer ,Die duitse slagers
Met hun getik een monotoon geboem Verafschuuw ik
Die duitse muziek van vandaagde dag is Rampestamp
En zangeressen met allemaal dat zelfde stemgeluid
Veelal is dat hier ook aanwezig . Maar al die goede
Ouden zanger zijn er niet meer .Bij Peter alexander
Ging het mij ook alleen maar voor zingen Verder niks
Met mooie texten en melodieuze liederen .Veel ook van
Sommigen liedjes dat helt naar Caberret ,niet mooi.
Maarje als je Fan bent dan wil je alles .Ik pak toch altijd
Maar het goede er uit .De rest hoeft van mij niet,
Ben ook geen verzamelaar, Maar ik heb nog wel veel
van die duisse zangers uit die ouden tijd op 78.t
En LP.s en 45,t .En orkesten .Er waren zeker voorden
oorlog 6 A 7 heel goede orkesten .Met een bisonder Mooi
geluid . Den nou alleeen direckt naa den oorlog
Werd hier Gedanst op muziek Van Will Glahe.
Geen duitse zang natuurlijk er bij .Ik heb daar ook nog
Veel van het ouden voorden oologs .dat is veel beter dan het lateren
.Huub
Laatst bewerkt 15 feb 2011 08:59 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 feb 2011 00:30 - 15 feb 2011 00:30 #1938 door Paul Brouwer
Foei René. Zoek een klein donker hoekje op en ga je schamen. Je kent toch zeker wel "Ween eerst die Abend kommt"? :)

Groet,
Paul
Laatst bewerkt 15 feb 2011 00:30 door Paul Brouwer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14 feb 2011 23:03 #1936 door Bjorn Kusters
Hallo

Van de generatie boven mij kent hier in limburg vrijwel iedereen Peter Alexander.
Maarja ook wel logisch eigenlijk omdat bij die generatie de duitse muziek nog steeds populair is.
Ik zal waarschijnlijk een van de weinige jongeren uit mijn generatie zijn die nog weet wie Peter Alexander is.
Mijn dochter van 6 weet ook nog wie Peter is en herkent zelfs de stem van hem als ik een voor haar vreemd liedje op zet door Peter gezongen.
Waarschijnlijk de laatste die Peter en zijn liedjes echt zal kennen , en stukken mee zingen.

Normaal zegt ze Peter doet nog zingen he papa , m.a.w. hij leeft nog he papa.
De volgende keer kan ze net zoals van Dean Martin en Yves Montand zeggen , Peter zingt niet meer he papa.

Jammer van zo een goede zanger en filmspeler , maarja ook Peter was een mens en het was te verwachten.
Dat hij in vrede mogen ruste na een leven van hard werken en het leed van de afgelopen paar jaar.

Gr Bjorn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • René R
  • [René R]
Meer
14 feb 2011 19:37 #1935 door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Peter Alexander (30-06-1926 * 12-02-2011)
Met Tut Hola!
Ze komt net terug van haar film/danswerk.
;)
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14 feb 2011 19:21 #1934 door Rene Daemen

Hier een videoclip van Peter Alexander Kriminal Tango uit de jaren 60
Peter had meer Fans in Limburg dan in Noord Holland
Duitse muziek schijnt het goed te doen in Limburg meer fans Daar
Grt René Daemen

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena