Zelfbouw
Picoscope
Minder
Meer
13 dec 2024 18:39 #100682
door leemhuis01
met vriendelijke groet,
Leemhuis01
Beantwoord door leemhuis01 in topic Picoscope
Niet zo heel lang geleden heb ik een Rigol DHO804 aangeschaft.
Ook dit is geen picoscope.
Maar ik vind hem persoonlijk wel heel errug fijn.
Rigol DHO
Wat ik ideaal vind aan deze scoop zijn de volgende dingen.
- Ik kan via mijn laptop (internet) meekijken en ook instellingen aanpassen op de scope
- de scoop heeft een HDMI poort, dus het plaatje is op een beeldscherm/tv te bekijken. Handig als je andere mensen wat wilt laten zien, of als je ogen wat slechter zijn.
- de scoop is 5V DC gevoed. en gescheiden van het net. dit is voor bepaalde metingen weer makkelijk zodat je geen aardlus krijgt.
- 12 bit ADC, waardoor kleine spanningen uit meer meetpunten zijn opgebouwd.
Ik moet hier nog wel even bij vermelden dat veel functies via de touchscreen moeten worden aangeklikt.
dus wat dat betreft is het wellicht wat meer iets voor mijn generatie (niet negatief bedoeld natuurlijk)
Ook dit is geen picoscope.
Maar ik vind hem persoonlijk wel heel errug fijn.
Rigol DHO
Wat ik ideaal vind aan deze scoop zijn de volgende dingen.
- Ik kan via mijn laptop (internet) meekijken en ook instellingen aanpassen op de scope
- de scoop heeft een HDMI poort, dus het plaatje is op een beeldscherm/tv te bekijken. Handig als je andere mensen wat wilt laten zien, of als je ogen wat slechter zijn.
- de scoop is 5V DC gevoed. en gescheiden van het net. dit is voor bepaalde metingen weer makkelijk zodat je geen aardlus krijgt.
- 12 bit ADC, waardoor kleine spanningen uit meer meetpunten zijn opgebouwd.
Ik moet hier nog wel even bij vermelden dat veel functies via de touchscreen moeten worden aangeklikt.
dus wat dat betreft is het wellicht wat meer iets voor mijn generatie (niet negatief bedoeld natuurlijk)
met vriendelijke groet,
Leemhuis01
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12 dec 2024 13:47 - 12 dec 2024 13:49 #100666
door janel84
Ook ik heb enkele maanden de Siglent 1202 via Eleshop in gebruik erg fijne scoop net als Tjerk meld het duurt even voor je alle mogelijkheden kent en weet te vinden. Hiervoor gebruikte ik een Telequipment D61 inmiddels ongeveer 50 jaar oud....
Jan Giebels
Jan Giebels
Laatst bewerkt 12 dec 2024 13:49 door janel84.
12 dec 2024 09:20 #100664
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Ik heb toevallig die 1202. Het is een veelzijdig apparaat met nukken. Maar ik denk niet dat je een digiscoop vindt zonder problemen. De Siglent heeft nogal een stevige leercurve maar als je hem eenmaal in de vingers hebt is het een fijne scoop. Het diepe geheugen is erg fijn bij ultralange sweeptijden. Bijvoorbeeld voor het vinden van kraakfouten. Ik heb hem tegenwoordig standaard op variabele persistentie staan zodat je die mooie kleurtjes krijgt. Ik ben dol op mooie kleurtjes.
Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin
Minder
Meer
12 dec 2024 09:13 #100662
door edvanvelzen
Ed van Velzen
Beantwoord door edvanvelzen in topic Picoscope
Dag Henk, ik kocht laatst een VOLTCRAFT VC-11954580 Digitale oscilloscoop via Conrad, een prima ding met veel mogelijkheden voor het meten van spanning en frequentie van signalen. En ik denk dat deze
www.eleshop.nl/catalog/product/view/id/1...202x-e/category/314/
ook een goede keuze zou kunnen zijn. Maar misschien ben je bewust op zoek naar de PicoScoop aanpak, dat is inderdaad natuurlijk anders. Groet, Ed
Ed van Velzen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin
11 dec 2024 20:20 #100659
door admin
Henk van 't Kruis
Ik heb enige tijd geleden mij scoop verkocht. Een enkele keer mis ik deze toch wel. Ik dacht er aan om een Picoscope aan te schaffen. Ik heb mij er nog niet echt in verdiept, maar zijn er leden die er ervaring mee hebben of een alternatief.
Henk van 't Kruis