Ik ben natuurlijk weer de enige die dit probleem heeft. Draai Ubuntu MATE desktopje (bionic) met Virtualbox met een handjevol win7 virtuele machines. Eentje heeft een uTracer installatie die het tot een maand geleden prima deed. Waarschijnlijk door updates en doordat ik de seriële poort moest omzetten van USB->RS232 (/dev/ttyUSB0) naar de onboard port (/dev/ttyS0 aka COM1) werkte de seriële communicatie niet meer. Met de commando's setserial en stty krijg ik de poort niet goed aan het spelen. Het debug menu geeft aan dat er illegale karakters binnenkomen. Dit na twee uur kloten met de bitrate. Op een gegeven moment gewoon een scoop eraan gehangen om te kijken wat er aan de hand was. Ik krijg het niet meer werkend (deze config heeft het dus wel gedaan!) en ik heb over moeten stappen naar een ouwe windhoosbak (met USB converter) die het dan wel doet. Bijzonder frustrerend allemaal...
En nog altijd niet toegekomen aan de plotjes van de steilheid van die ECC40! Doe ik morrege wel. Nu lekker TV kijken.
Tjerk, 9ZZ