Skip to main content
Zelfbouw

Jadis jp200 bouwproject

Meer
20 dec 2019 19:29 #81090 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Jadis jp200 bouwproject
Wat betreft de spec’s en techniek van deze JP200 van Cees overgenomen kan ik weinig zeggen.
Over de prestatie van deze VV (luisteren) ben ik zeer tevreden, bevalt me beter dan de Xindak XA3200S en de Vincent SA-T1 die ik heb gehad.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 dec 2019 13:44 #81088 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Jadis jp200 bouwproject
Heb goede ervaringen met de firma bovenaan het schema.
zij leveren ook de kwaliteits componenten bij de print.
let op, het zijn geen ali prijzen daar :-)

Heb verder geen idee hoe de Phonotrap van de Jp200 is, of dat ie alleen voor lijnsignaal is.
zou wel de voeding in een aparte kast bouwen, ivbm bromvelden.

JP200 heeft met 3 trioden achter elkaar een hoop versterking, maar door de grove tegenkoppeling
wordt dit onderdrukt gelijk met de vervorming....
De beide helften van de ECC83 buizen staan parallel voor lagere inwendige weerstand.

Cees- pa1dba

Meer
20 dec 2019 13:06 #81085 door Sanderoid
Hallo
Ik denk eraan om een Jadis JP200 te gaan bouwen. Ik wil proberen dicht bij het originele ontwerp te blijven maar wel in minder behuizingen (het origineel heeft 4 kasten, namelijk 100% gescheiden links en rechts en ook twee separate voedingen).

Op diverse sites kom ik allerlei prints tegen, maar volgens mij zijn deze allemaal "gebaseerd op" de Jadis jp200. Kan iemand mij helpen aan een goede originele schematic zodat ik weer een stapje verder kom? Ik ben eventueel ook wel geïnteresseerd in onderdelen die ik hiervoor kan gaan gebruiken.

Andere tips en tricks zijn ook zeker gewenst. Ik heb namelijk wel luidsprekers gebouwd maar nog nooit een versterker.

Ik ga deze versterker gebruiken op mijn avalon arcus speakers met jadis da8 eindtrap.

bedankt
Sander

Gemaakt door Kunena