Zelfbouw
Voeding voor Goldline MM Phono VV
10 apr 2019 18:32 #76996
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Voeding voor Goldline MM Phono VV
Mooi project! Zo te zien heb ik een uitdaging te pakken die ik nu ook kan gaan uitvoeren. Nog altijd wacht mijn Symphonie (Electro Tech AB) preamp op een buizencomplement en het voltooien van de gestabiliseerde voeding (torren). Maar omdat ik nu een hele bak met 6Н2П-ЕВ's heb die ook al getraced en gepre-matched zijn moet ik die maar eens afmaken. En dan een shootout. Goldline versus Symphonie. Whee!
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10 apr 2019 17:35 #76994
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Voeding voor Goldline MM Phono VV werd gestart door Bert Kn
Zoals elders hier te lezen is onder andere
DIT BERICHT
en
DIT BERICHT
ben ik begonnen met de voeding voor de Goldline MM Phono Preamplifier om hem op de Goldline GV240 in te zetten.
In eerste instantie had ik twee trafo’s gebruikt.
Rechts een oudje uit een sloper voor de hoogspanning en links een voor de 12,6V gloeispanning van de buisjes ECC83 en ECC81.
Beetje een overkill twee trafo’s wat me niet beviel.
Oké, dan toch maar hoewel ik niet graag printbanen mishandel een aanpassing gedaan zodat de buisjes op 6,3V draaien en ook door de trafo uit een sloper gevoed worden.
Nu nog op 6,3V AC wat DC moet worden.
In eerste instantie had ik twee trafo’s gebruikt.
Rechts een oudje uit een sloper voor de hoogspanning en links een voor de 12,6V gloeispanning van de buisjes ECC83 en ECC81.
Beetje een overkill twee trafo’s wat me niet beviel.
Oké, dan toch maar hoewel ik niet graag printbanen mishandel een aanpassing gedaan zodat de buisjes op 6,3V draaien en ook door de trafo uit een sloper gevoed worden.
Nu nog op 6,3V AC wat DC moet worden.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.