Zelfbouw
Aansluitschema en tips aansluiten Bluetooth op grundig m72
10 mrt 2017 20:36 - 10 mrt 2017 20:36 #65665
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Aansluitschema en tips aansluiten Bluetooth op grundig m72
Welkom bij de buizenradioclub en ons forum.
In de meeste gevallen loopt het signaal op de achterzijde via wat schakelaars naar de volume potmeter. Dus rechtstreeks op de pot aansluiten, ik zou niet weten waarom.
Volgens mij is je radiomeubel MONO en je Bleutooth stereo en de weerstandjes worden dan gebruikt om het stereo signaal naar een monosignaal.
In de meeste gevallen loopt het signaal op de achterzijde via wat schakelaars naar de volume potmeter. Dus rechtstreeks op de pot aansluiten, ik zou niet weten waarom.
Volgens mij is je radiomeubel MONO en je Bleutooth stereo en de weerstandjes worden dan gebruikt om het stereo signaal naar een monosignaal.
Henk van 't Kruis
Laatst bewerkt 10 mrt 2017 20:36 door admin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Themarcello1969
- [Themarcello1969]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
10 mrt 2017 20:23 #65664
door Themarcello1969
Aansluitschema en tips aansluiten Bluetooth op grundig m72 werd gestart door Themarcello1969
Hallo,
Ik ben nieuw hier op dit forum en zal me kort voorstellen, mijn naam is Marcel en ik woon in Zuid-Limburg.
Sinds een maand ben ik in het bezit van een oude grundig majestic Radiomeubel.
Ik wil deze graag aangesloten hebben op Bluetooth. Er zit een tapeingang op het chassis (mono) dus dat zou moeten werken, echter....
Ik denk dat als ik de Bluetooth rechtstreeks aansluit op de potentiometer ik een beter geluid ga krijgen. Is gewoon een idee van wat ik bij elkaar 'geharkt' heb aan kennis. Ik zou daarbij 2 weerstanden van 10k ohm moeten gebruiken
Is er een medeforumlid die dit al eens gedaan heeft en mij kan vertellen of mijn redenatie klopt ? (Beter geluid over potentiometer ipv aansluiten tape).
Als er iemand is in zuid Limburg die dit samen met mij wil doen dan graag !
Ben nog een beginner maar ik leer snel...
Ik ben nieuw hier op dit forum en zal me kort voorstellen, mijn naam is Marcel en ik woon in Zuid-Limburg.
Sinds een maand ben ik in het bezit van een oude grundig majestic Radiomeubel.
Ik wil deze graag aangesloten hebben op Bluetooth. Er zit een tapeingang op het chassis (mono) dus dat zou moeten werken, echter....
Ik denk dat als ik de Bluetooth rechtstreeks aansluit op de potentiometer ik een beter geluid ga krijgen. Is gewoon een idee van wat ik bij elkaar 'geharkt' heb aan kennis. Ik zou daarbij 2 weerstanden van 10k ohm moeten gebruiken
Is er een medeforumlid die dit al eens gedaan heeft en mij kan vertellen of mijn redenatie klopt ? (Beter geluid over potentiometer ipv aansluiten tape).
Als er iemand is in zuid Limburg die dit samen met mij wil doen dan graag !
Ben nog een beginner maar ik leer snel...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.