Zelfbouw
Vraag ivm zendertje voor AM in Oldtimer
02 nov 2016 16:22 #63200
door bvdkruijt
Beantwoord door bvdkruijt in topic Vraag ivm zendertje voor AM in Oldtimer
Francois,
Ik bezit een Dodge Coronet uit 1950 met natuurlijk een AM radio.
De radio werkt na revisie uitstekend alleen heb ik een andere oplossing gekozen, ik heb namelijk middels een schakelaartje en een extra koppel c'tje een externe ingang gemaakt. Zo doende kan ik met bijvoorbeeld mijn telefoon gewoon MP3's of zelfs FM beluisteren in redelijke kwaliteit en toch de buizen versterker gebruiken van de radio
Ik weet niet of dit ook iets voor je is maar het is een snelle oplossing die erg goed werkt naar mijn idee.
Een AM zender is ook een erg leuke oplossing maar naar mijn idee wel wat omslachtig.
Mocht je daar mee verder gaan dan ben ik ook zeker geïnteresseerd
Wat ook nog zou kunnen is een kleine bluetooth module in bouwen in de radio. Bij de Action verkopen ze zo'n module voor 8 euro. Daar ga ik nog wat mee experimenteren.
Groet Bastiaan
Ik bezit een Dodge Coronet uit 1950 met natuurlijk een AM radio.
De radio werkt na revisie uitstekend alleen heb ik een andere oplossing gekozen, ik heb namelijk middels een schakelaartje en een extra koppel c'tje een externe ingang gemaakt. Zo doende kan ik met bijvoorbeeld mijn telefoon gewoon MP3's of zelfs FM beluisteren in redelijke kwaliteit en toch de buizen versterker gebruiken van de radio

Ik weet niet of dit ook iets voor je is maar het is een snelle oplossing die erg goed werkt naar mijn idee.
Een AM zender is ook een erg leuke oplossing maar naar mijn idee wel wat omslachtig.
Mocht je daar mee verder gaan dan ben ik ook zeker geïnteresseerd

Wat ook nog zou kunnen is een kleine bluetooth module in bouwen in de radio. Bij de Action verkopen ze zo'n module voor 8 euro. Daar ga ik nog wat mee experimenteren.
Groet Bastiaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01 nov 2016 16:05 #63177
door Henkie
Beantwoord door Henkie in topic Vraag ivm zendertje voor AM in Oldtimer
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
01 nov 2016 10:53 #63169
door Francois129
Vraag ivm zendertje voor AM in Oldtimer werd gestart door Francois129
Beste,
Op het andere forum staat volgende link .
In eerste instantie dacht ik dit na te bouwen maar er komt wel wat negatieve kritiek op.
Zo'n MP3/fm module heb ik ook nog liggen.
Kan iemand van jullie mij helpen met een kant en klaar schemaatje om dit aan de antenne van de AM radio aan te sluiten?
Dit is niet echt mijn kennisgebrek.
MVG
François
Op het andere forum staat volgende link .
In eerste instantie dacht ik dit na te bouwen maar er komt wel wat negatieve kritiek op.
Zo'n MP3/fm module heb ik ook nog liggen.
Kan iemand van jullie mij helpen met een kant en klaar schemaatje om dit aan de antenne van de AM radio aan te sluiten?
Dit is niet echt mijn kennisgebrek.
MVG
François