Skip to main content
Zelfbouw

Uitgangstrafo's

Meer
09 mei 2016 06:13 #60676 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Uitgangstrafo's
Het is het magneetveld van de voedingstrafo. Mu-metaal was kennelijk erg duur in die tijd (als dat het is tenminste) dus kennelijk konden twee types trafo uit.

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 mei 2016 10:30 #60665 door Doktordirk
Beantwoord door Doktordirk in topic Uitgangstrafo's
Het betreft alleen de A-versie.
Je kunt ze op de print ook niet zomaar verwisselen door een bevestegingslip aan de onderkant.
Verder zit de voeding aan de andere kant zo'n 30 cm verder.
En als het tegen onderlinge straling is waarom dan niet op beide toegepast? dat zullen de onkosten toch ook niet zijn.

Dirk.

Meer
07 mei 2016 22:46 #60658 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Uitgangstrafo's
Apart. Het enige wat ik kan verzinnen is dat er een magnetische afscherming inzit vanwege strooiveld van de voedingstrafo.

Tjerk, 9ZZ

Meer
07 mei 2016 20:44 #60654 door Doktordirk
Uitgangstrafo's werd gestart door Doktordirk
Van een gesloopt radiochassis heb ik twee trafo's welke volgens het schema gelijk zijn maar toch een verschillende aanduiding hebben.
Op de schema's van Imperial type 766Q en type769 staan ze ook als A en B-type genoemd.
Van dit laatste type wil ik tzt het versterkergedeelte nabouwen met twee maal EL95 ipv de gebruikte ell80.
Het enige uiterlijke verschil wat ik kan zien is een stukje wikkeldraad wat naar pen 3 (of 4 is net hoe je het bekijkt)loopt, maar nergens meetbaar verbinding mee heeft.
De genoemde pen zit aan aarde voor de luidspreker
Voor de werking zal het niet veel uitmaken of de de A of de B-versie in het linker of rechter kanaal wordt geplaatst, maar wie weet hoe het zit?

Groeten, Dirk.
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena