Zelfbouw
zelfbouw mp3/ipod/ aansluiten naar mono buizenradio
04 jan 2016 22:01 #58169
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic zelfbouw mp3/ipod/ aansluiten naar mono buizenradio
Die trafootjes dienen om L en R bij elkaar op te tellen maar dat gaat met die weerstandjes net zo goed en veel goedkoper en simpeler.
Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: arjenm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 jan 2016 21:52 #58168
door arjenm
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden
Beantwoord door arjenm in topic zelfbouw mp3/ipod/ aansluiten naar mono buizenradio
hoi cees
bedankt voor je reactie
een kabeltje met weerstandjes er tussen heb ik gemaakt dat werkt
maar ik kwam dit schemaatje tegen en zag die trafotjes en dacht toen waar dienen die voor en zou het beter zijn
zoja dan leek het mij leuk om die te maken
vandaar mijn vraag
mvg arjen
bedankt voor je reactie
een kabeltje met weerstandjes er tussen heb ik gemaakt dat werkt
maar ik kwam dit schemaatje tegen en zag die trafotjes en dacht toen waar dienen die voor en zou het beter zijn
zoja dan leek het mij leuk om die te maken
vandaar mijn vraag
mvg arjen
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
04 jan 2016 21:41 #58166
door Cees
Beantwoord door Cees in topic zelfbouw mp3/ipod/ aansluiten naar mono buizenradio
@ Tjerk,
Kort antwoord van mij was opzoeken in tips en trucs.
Dat is mijn antwoord.
Zo maar draden aan elkaar knopen zonder de juiste waarden van de
r's lijkt mij niet raadzaam en dus heb ik naar tips en trucs hiervoor
verwezen. Leek mij de beste en veiligste oplossing om niet het
risico te lopen dat er een chip stuk gaat.
Verder maakt het schematje van Maurice het goed duidelijk.
Dus Arjanm even zoeken.
Cees.
Kort antwoord van mij was opzoeken in tips en trucs.
Dat is mijn antwoord.
Zo maar draden aan elkaar knopen zonder de juiste waarden van de
r's lijkt mij niet raadzaam en dus heb ik naar tips en trucs hiervoor
verwezen. Leek mij de beste en veiligste oplossing om niet het
risico te lopen dat er een chip stuk gaat.
Verder maakt het schematje van Maurice het goed duidelijk.
Dus Arjanm even zoeken.
Cees.
04 jan 2016 21:30 #58165
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic zelfbouw mp3/ipod/ aansluiten naar mono buizenradio
@Cees: de vraag stellen is hem beantwoorden.
@Arjen: neem een oud koptelefoontje/oorpropjes, knip het snoer er af. Strip het snoertje aan. Draai van beide draden de omvlechting (afscherming) in elkaar en de beide binnenaders ook. Sluit de omvlechting aan de onderste bananenplug en de beide binnenaders aan de bovenste. Klaar. Je output chip vind het wel niet zo leuk maar die heeft pech. Mocht het echt fout gaan doe je aan elke binnenader een weerstand (waarde niet kritisch maar wel gelijk, 1k is goed) en die sluit je aan op de bovenste bananenplug. Zet nu je MP3 speler (kan iSnot niet uit m'n keyboard krijgen) goed hard anders hoor je niks.
@Arjen: neem een oud koptelefoontje/oorpropjes, knip het snoer er af. Strip het snoertje aan. Draai van beide draden de omvlechting (afscherming) in elkaar en de beide binnenaders ook. Sluit de omvlechting aan de onderste bananenplug en de beide binnenaders aan de bovenste. Klaar. Je output chip vind het wel niet zo leuk maar die heeft pech. Mocht het echt fout gaan doe je aan elke binnenader een weerstand (waarde niet kritisch maar wel gelijk, 1k is goed) en die sluit je aan op de bovenste bananenplug. Zet nu je MP3 speler (kan iSnot niet uit m'n keyboard krijgen) goed hard anders hoor je niks.
Tjerk, 9ZZ
04 jan 2016 21:17 #58161
door Cees
Beantwoord door Cees in topic zelfbouw mp3/ipod/ aansluiten naar mono buizenradio
@ Arjan,
Ik vraag mij af: Willen die lui snel rijk worden met hun dure
trafotjes.
De vraag van jou is al meer malen op de beide forums behandeld en
o.a Maurice heeft daarvoor een heel simpel schema gegeven.
Het is een zelf te maken ( verleng) kabeltje met kleine weerstandjes
in de RCA stekkers.
Zoek een bij "tips en trucs" bij het gloeidraad forum.
Daar zal het ook wel in staan, hoe je dat heel simpel maken kunt.
Succes, Cees.
Ik vraag mij af: Willen die lui snel rijk worden met hun dure
trafotjes.
De vraag van jou is al meer malen op de beide forums behandeld en
o.a Maurice heeft daarvoor een heel simpel schema gegeven.
Het is een zelf te maken ( verleng) kabeltje met kleine weerstandjes
in de RCA stekkers.
Zoek een bij "tips en trucs" bij het gloeidraad forum.
Daar zal het ook wel in staan, hoe je dat heel simpel maken kunt.
Succes, Cees.
04 jan 2016 20:49 #58159
door arjenm
mvg arjen meulmeester
zelfbouw mp3/ipod/ aansluiten naar mono buizenradio werd gestart door arjenm
hallo beste formers
even een vraagje over het bovenstaande wat in de documentatie staat vd buizenradio club
ik wil zelf zo,n aansluit kastje maken
maar er zijn 2 trafotjes voor nodig
nu is mijn vraag waar dienen die voor en waar kan ik die kopen bij conrad bijvoorbeeld wat voor trafotjes moeten het zijn
alvast bedankt
gr arjen
even een vraagje over het bovenstaande wat in de documentatie staat vd buizenradio club
ik wil zelf zo,n aansluit kastje maken
maar er zijn 2 trafotjes voor nodig
nu is mijn vraag waar dienen die voor en waar kan ik die kopen bij conrad bijvoorbeeld wat voor trafotjes moeten het zijn
alvast bedankt
gr arjen
mvg arjen meulmeester