Zelfbouw
stereo pickup aan sluiten op ag9000
12 dec 2015 22:46 #57477
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic stereo pickup aan sluiten op ag9000
De vraagsteller vermeldt niet wat voor element hij wil gebruiken. Hou er wel rekening mee dat de voorversterker van de AG9000 gemaakt is voor MD elementen met een redelijk hoge spanningsafgifte. Wanneer het element te weinig spanning afgeeft wordt de signaal/ruisverhouding ongunstig doordat het volume te ver open moet.
Je zou in zo'n geval kunnen overwegen om een losse MD voorversterker te gebruiken en de uitgang daarvan op de kristal PU ingang aan te sluiten.
De weerstandjes zijn bij een PU element niet nodig, je kunt dus de twee kanalen zonder meer doorverbinden.
Besluit je een losse MD voorversterker te gebruiken, neem dan in serie met de uitgangen een weerstand van 10 kΩ op. De platenspeler sluit je op de gebruikelijke manier op de ingang van de voorversterker aan.
Groeten,
Peter
Je zou in zo'n geval kunnen overwegen om een losse MD voorversterker te gebruiken en de uitgang daarvan op de kristal PU ingang aan te sluiten.
De weerstandjes zijn bij een PU element niet nodig, je kunt dus de twee kanalen zonder meer doorverbinden.
Besluit je een losse MD voorversterker te gebruiken, neem dan in serie met de uitgangen een weerstand van 10 kΩ op. De platenspeler sluit je op de gebruikelijke manier op de ingang van de voorversterker aan.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12 dec 2015 22:23 #57476
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic stereo pickup aan sluiten op ag9000
Ik neem aan dat het om een platenspeler met MD element gaat en vraag me af of die weerstandjes dan wel nodig zijn.
Mvg.
Bert
- Henk van t Kruis
- [Henk van t Kruis]
-
Minder
Meer
12 dec 2015 22:11 - 12 dec 2015 22:12 #57475
door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic stereo pickup aan sluiten op ag9000
Laatst bewerkt 12 dec 2015 22:12 door Henk van t Kruis.
12 dec 2015 22:03 #57474
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic stereo pickup aan sluiten op ag9000
arjenm,
De signaal draden aan elkaar op een banaan stekker en de afscherming aarde aan elkaar en aan de andere banaan stekker.
Of een verloop snoer maken, met twee contra cinch naar banaan op dezelfde wijze.
De signaal draden aan elkaar op een banaan stekker en de afscherming aarde aan elkaar en aan de andere banaan stekker.
Of een verloop snoer maken, met twee contra cinch naar banaan op dezelfde wijze.
Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: arjenm
12 dec 2015 21:39 #57471
door arjenm
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden
stereo pickup aan sluiten op ag9000 werd gestart door arjenm
Hallo beste mensrn
Poosje niet op het forum geweest ivm andere woning
Heb nu weer tijd om mijn hobby op tepakken
Ik heb nog een ag9000 daar wil ik mijn pickup op aansluiten maar die is stereo
Dus ik moet van 2 cinch rca stereostekkers naar banaanstekkers in de versterker mono is hier een schematje van of zo iets
Alvast bedankt
Arjen
Poosje niet op het forum geweest ivm andere woning
Heb nu weer tijd om mijn hobby op tepakken
Ik heb nog een ag9000 daar wil ik mijn pickup op aansluiten maar die is stereo
Dus ik moet van 2 cinch rca stereostekkers naar banaanstekkers in de versterker mono is hier een schematje van of zo iets
Alvast bedankt
Arjen
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden